Skocz do zawartości

Pomocy! obroty - raz się wkręca a innym razem nie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam taki problem. W moim BMW 325i z automatem gdy wcisnę pedał gazu do samej gleby to silnik wkręca się do 4000-4500 obrotów i tak jakby się dławił ale gdy tylko trochę odpuszczę gaz (tak żeby kick down się wyłączył) to kręci się do ok 7000 obrotów (do odcięcia). W czasie jazdy stanowi to dość duże utrudnienie gdyż przy wciśniętym na maxa gazie redukuje bieg ale dochodzi do tych 4000 obrotów i nie chce przerzucić na wyższy bieg dopiero jak trochę odpuszczę gaz to przerzuca do góry ale już zmniejsza się dynamika przyśpieszania. Podpinałem ją pod komputer to wyskoczył błąd sondy lmbda ale po podpięciu się bezpośrednio do sondy wyszło że jest sprawna (podaje napięcia a także nie zauażyłem typowych objawów zepsutej lambdy). Myślałem że to może filtr paliwa ale po wymianie nic się nie zmieniło. Podejrzewam problem gdzieś w elektryce. Proszę o pomoc. Może ktoś miał doczynienia z podobnym problemem.
Opublikowano
Ja wiem że najłatwiej byłoby wymienić te części ale nie sztuką jest wywalić sporo kasy i ewentualnie później martwić się co dalej gdy to nie będzie to. Może ktoś miał podobne objawy i mógłby napisać jak sobie z tym poradził. :?:
Opublikowano
podjedz na komputer, niech sprawdzą Ci mase przeplywu powietrza i prace sondy. Nawet jezeli nie wywala bledu to tym sposobem praktycznie na 99% bedziesz mial pewność czy sonda i przpelywka funkcjonuja prawidlowo.

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Teraz zauważyłem jeszcze jeden objaw a mianowicie gdy ilość paliwa w zbiorniku dochodzi do ok 15 litrów to podczas jazdy zaczyna mi przerywać i gaśnie. Odpala normalnie troszkę podjedzie i znowu gaśnie. Jak doleję paliwa to już zaczyna jeździć ale problem z pierwszego postu pozostaje. Co to może być. Może pompa paliwa siada?
Opublikowano
Byłem znowu na kompie i przy podłączeniu pokazuje napięcie sondy lambda na poziomie 0,4 i ani drgnie. Po podłączeniu bezpośrednio do sondy są wahania napięcia od ok -0,02 do 0,64V. Co wy na to?
Opublikowano
Dziś sprawdziłem spalanie w normie. Zatankowałem do pełna zrobiłem 150 km i znowu zatankowałem i weszło 12,5 litra (wychodzi 8 z ogonkiem na setkę). Już sam nie wiem co to może być.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.