Skocz do zawartości

535i Stuki na rozgrzanym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich.Koledzy może ktoś się spotkał z podobnymi objawami.Chodzi o stuki na wolnych obrotach z dołu jakby od skrzyni biegów i przy gaszeniu silnika.Jak jadę lub dodam gazu wszystko ok nic nie puka.Dziwne jest to że rano jak włączam samochód i po chwili zgasze silnik wszystko jest dobrze natomiast jak silnik sie rozgrzeje objawy wracają.Podejrzewam sprzęgło dwumasowe ale w takim wypadku waliło by chyba niezależnie czy silnik rozgrzany czy nie.Moze gęstośc oleju w skrzyni biegów ma na to jakiś wpływ bo rano olej jest gęsty a jak się rozgrzeje wtedy puka.Proszę o pomoc pozdrawiam
dresta30
Opublikowano
to chyba musi tak być moje stukanie nie jest uciążliwe wiec niech jest

 

:D:D:D i stad wlasnie biora sie mity o awaryjnych BMkach, bo tak musi byc i niech jest

 

:duh: :mad2:

 

pozdrawiam!

Opublikowano
Kolego a jak wygłada sprawa ze sprzęgłem przy wymianie na jednomasowe czy też musze wymienic na starszy typ i czy bedzie jakaś różnica na jednomasie czy już ktoś takowe koło zamieniał i jaki jest koszt oczywiście chodzi mi o nowe z góry dzięki
dresta30
Opublikowano
Do zwykłego koła zamachowego musisz mieć inną tarcze sprzęgła i docisk niż do dwu masa. Zwykłe koło zamachowe 1300zl w ASO nigdzie indziej nowego nie dostaniesz. Sprzęgło nowe to jakieś 500-600zł nie w ASO.
Opublikowano

Tak,sprzęgło musisz zmienić,gdyż w nowym typie w tarczy sprzęgłowej nie ma tłumików drgań,są w kole.Nowe koło jednomasowe kosztuje około 1700zł z tego co wiem:tu masz używane koło jednomasowe

http://www.allegro.pl/item451648182_bmw_7_e23_6_e24_5_e28_kolo_zamachowe.html

Wczoraj byłem w intercarsie,nowe kompletne sprzęgło sachs(tarcza,docisk,łożysko) nowego typu kosztuje 928zł a starego typu 1177zł.Kolega zmieniał cały komplet i twierdzi,że auto trochę lepiej przyspiesza,gdyż koło starego typu jest lżejsze,no i żadnego telepania nie ma.Ja mam narazie koło dobre,ale jakby siadło to też bym zmienił na jednomasowe.

Nur bmw e32
Opublikowano
Dzięki koledzy za zainteresowanie tematem a swoją drogą to różnica w cenie jednomas dwumas chodzi o używke praktycznie żadna.Wczoraj dzwoniłem do gościa chciał za komplet 300 pln(sprzęgło koło).Daje gwarancje.Wiadomo nie wiem ile na tym polatam ale może sie trafi dobra sztuka.Pewnie zamiana na jednomas jest tańsza ale szczeze mówiąc wolę tak zostawić jak wypuściła fabryka.Czy jak kupie dwumas a u mnie sprzęgło jest do ok(nie ślizga się) to lepiej byłoby je wymienić też na "nowe" czy może że starym będzie wszystko ok.I ostatnie pytanie wymiana koła to wdg was pilna sprawa czy np pól roku z tym można pojeżdzić a w razie walnięcia jakie są konsekwencje dzięki i pozdrawiam
dresta30
Opublikowano

Sprzęgła dwumasowe się regeneruje. Wystarczy "wygooglać", aby znaleźć adres firmy.

Oczywiście skrzynie trzeba wyciągnąć, napić się browara, wysłać koło do regeneracji, napić się browara, odebrać koło z regeneracji, napić .....

 

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano
Koszt regeneracji 600 używka 300.Jak trafisz dobrą sztukę regeneracja niema sensu.Firmy które sie tym zajmują też Ci nie dadzą gwarancji jak długo na tym polatasz
dresta30
Opublikowano
Jeśli żeczywiście te koło,które kupisz jest bdb i twoje sprzęgło też jest ok to zmień tylko koło,myślę,że tak szybko ci się to stare koło nie rozleci,pół roku napewno wytrzyma,w skrajnym przypadku przy walnięciu koła dwumasowego,nie da się jechać,wciskasz gaz a auto tylko wchodzi na obroty.
Nur bmw e32

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.