Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

wczoraj wracają z pracy doświadczyłem dziwnej rzeczy " auto odżyło na chwilę" . Przy około 80km/h na 4 biegu naglę przestało reagować na pedał przyspieszenia, po chwili wszystko wróciło do normy. Różnicę poczułem ruszają z pod świateł auto na 1 biegu ruszyło dość żwawo i naglę jak by coś wydaliło coś z siebie ( przepaliło ) i "przysłowiowy kop", nie potrafię określić czy został za mną jakiś dym, było już ciemno :(. Auto przez jakieś 3 , 4km było nie do poznania, i jeszcze na dodatek spadło spalanie na kompie ( dość znacznie ). Po tym odcinku jakby auto z powrotem się " przytkało ". I stąd moje pytanie co może być przyczyną takiego zachowania się auta :?: :?: :?:.

 

 

opisywane auto to 320D, 136ps

Opublikowano

co do tego czujnik doładowania to byłem miesiąc temu pod kompem i nic. Będę jechał w tym tygodniu do mechanika to go podpytam o ten czujnik :wink:. Zapomniałem dodać że jestem świeżo ( miesiąc ) po wymianie turbiny na nową ( powodem wymiany było puszczanie oleju do układu doładowania powietrzem, EGR i reszta była w oleju :cry2: ) . Mocy jest więcej niż było ale ta wczorajsza akcja dała mi do myślenia :roll:

 

Jeszcze coś jest temu auto a ja ciągle nie wiem co :duh:

Opublikowano

Kolego ja na Twoim miejscu na początek sprawdził bym przepływomierz.

Miałem podobny objaw u siebie. Najpierw w niektórych momentach z auta się robił kompletny muł, a później już permanentnie jak przyśpieszałem to był muł.

 

Całkowite odłączenie tego elementu na początek pomogło - wtedy już było wiadomo że to wina przepływki.... a chciałem wymieniać całkiem jeszcze zdrową turbinę.

Wymiana przepływki na nową - auto jak z innej bajki!!! Naprawdę jestem teraz zadowolony.

 

Z tego co wiem w tych samochodach przepływki miały wadę fabryczną, więc jak będziesz wymieniał to koniecznie na nowy typ!!

Komu bimer dużo pali? :)

BMW BRUTUS to dopiero smok:

Opublikowano

A swoją drogą to na EGR bym nie stawiał, bo z tego co wiem służy on tylko do odprowadzania nie do końca wypalonych spalin z powrotem do kolektora ssącego - celem dbałości o ochronę środowiska.

 

A zatem niepoprawnie działający zawór EGR może co najwyżej poprawić pracę silnika, niż ją pogorszyć :)

Zawsze lepiej spalać czystą mieszankę paliwową niż niedopalone spaliny...

Komu bimer dużo pali? :)

BMW BRUTUS to dopiero smok:

Opublikowano

Sorki, miałem na myśli instalacje podciśnienia do której podłączone są elektrozawory sterujące turbiną i EGR. Zasilane podciśnieniem chyba są z kolektora?

Jeśli dostało się tam dużo oleju to mogło się troszkę zatkać.

Niepoprawnie działający zawór EGR odłącza się od podciśnienia, albo całkiem odcina dopływ spalin. Po tym zabiegu do kolektora nie dostają się

niedopalone spaliny i to poprawia pracę silnika :norty:

Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.

 

Przepływomierz też może wchodzić w rachubę

 

Pozdro

 

Shit zasilane są pompą podciśnienia :duh:

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Opublikowano

jak użytkownik "bmwaldi" zasugerował, tak dzisiaj robiłem i zajrzałem do EGR-a fakt trochę oleju było wszystko wytarłem dokładnie, montaż i na testy. Lekka poprawa ale bez żadnych rewelacji :evil:.

 

Turbina była kupowana NOWA.

 

Co do tematu przepływomierza to uważam że jest w porządku. Mam w domu zamiennik MTM ( nie odczuwałem żadnej różnicy, nawet w aucie dziwnie falowały obroty, ach te zamienniki :duh: ), na dodatek jeździłem w ramach testów na innym przepływomierzu od mechanika tu z tego co pamiętam auto trochę lepiej wkręcało się na 3 biegu, po za tym innych różnic nie odczułem. Chyba że mam takiego pecha i wszystkie 3 sztuki były felerne, w co wątpię :wink:. W wszystkich kombinacja auto było odczuwalnie mniej dynamiczne niż po ów akcji "patrz pierwszy post".

 

 

Jutro podjadę do mechanika może coś mi podpowie :worried:

 

p.s może komuś ta uwaga pomoże, auto słabo rozpędza się na 1 biegu, dopiero od 2,5 tys. coś się zaczyna dziać czy to normalne??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.