Skocz do zawartości

M20B20 Urwany korek odpowietrzania przy chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problemów z temperaturą ciąg dalszy...

Jadę dziś rano do pracy, korek jak to w Warszawie - wskaźnik temperatury 1,5mm wychylony w prawo poza pion. Pod pracą sprawdzam przewód górny idący do chłodnicy - twardy. Wniosek- powietrze w ukladzie. Odkręcam korek odpowietrzania i tu niespodzianka- dziadostwo urwalo się w ten sposób, że górna część (ta z krzyżykiem) oraz oring zostały mi w ręku, a w gwincie wkręcona pozostałość (a chłodnica i korek niby nowe). Słychać stamtąd syczenie wydobywającego się powietrza. I teraz problem- co zrobić? ASO mam po drodze gdy będę wracał do domu więc mogę kupić korek.

Tylko jak wydobyć to co zostało w gwincie?

Korkociągiem wkręcić do środka? Próbować przewiercić wiertarką?

I jak bezpiecznie dojechać do ASO przez te 7km by nic się nie stało?

Opublikowano
tez kiedys walczłem z tym koreczkiem ja wykreciłem go nagrzewając do czerwonosci cienki płaski srubokręt wtopiłem go w koreczek i jakoś poszło próbuj może da rade

 

 

POZDRAWIAM

Potwierdzam, miałem tak dwa razy :duh: Najlepiej na zimnym silniku czyli kiedy ten plastkik jest również zimny rozgrzać do czerwoności płąski śrobokręt ale nie za duży żeby nie przytopić gwintu na chłodnicy :) rozgrzany łeb śrobkręta wsadzić poczekać kilkanaście sekund jak ostygnie lekko, bo jak zaczniesz wykręcać gorącym wytopisz dziurę. I wykręcić. Ja od tamtej pory woze ze soba zawsze dwa zapasowe odpowietrzniki... nauczony dosxwiadczeniem, aeby mieć i tyle, sztuka kosztyje 5.40zł :) a apropos dojazdu do aso zanim kupisz nowy odpowietrznik, to najlepiej na zimnym , bo zapewne wiesz skad syczy, zaklej to czymś jakąs poxilina itp...wiem dziwna metoda, ale kiedys w korku jak mi sie to stało była to jedyna metoda po ostudzeniu w miarę auta aby dojechac do aso i kupic to i pozniej w domu zrobic porzadnie, tylko nie pozaklejaj wszystkiego a zwlaszcza gwintu odpowietrzenia.

Opublikowano

Odpowietrznik zakupiłem. Pojechałem autem pożyczonym. Koszt 7,40.

Zmieniłem lecz mam problem z odpowietrzeniem. Wcześniej auto odpowietrzałem tym samym sposobem i było ok. Teraz cały czas się grzeje... Czy ktoś z forumowiczów z Warszawy i okolic potrafi porządnie odpowietrzyć to auto i ma czas dziś wieczorem? Wynagrodzę...

Opublikowano

Witam,

odpowietrzanie tego autka to nie koniecznie prosta sprawa, ale i nie tak skomplikowana zebys sobie z nia nie poradzil

chetnie bym Ci pomogl w tym ale jestem z Lublina, troche bez sensu tyle gonic

 

wracajac do sprawy to:

- sproboj najpierw odpowietrzac na zimnym silniku poprzez naciskanie wezy, opis jak to zrobic jest na forum

- nastepnie odpal silnik, rozgrzej do temp roboczej i zacznij na przemiennie odkrecac odpowietrznik przy chlodnicy i termostacie

 

powodzenia!

Opublikowano

Auto chyba odpowietrzone (chyba bo pewność będę miał w dopiero w piątek wieczorem, gdy przegonię samochód na 150 kilometrowej trasie).

Odpowietrzałem sposobem solarisa520. Jednakże było kilka problemów:

1. ciężko było zagrzać auto na odkręconej na maxa dmuchawie,

2. na odkręconej dmuchawie podnosił się płyn w zbiorniku wyrównawczym i nie było możliwości obserwacji strumienia.

W związku z tym odpowietrzanie przeprowadziłem na przykręconej dmuchawie, ale na otwartych suwakach i pokrętle od ogrzewania na czerwonym polu.

Dzięki temu mogłem obserwować ciągłość strumienia (w czasie odpowietrzania dolałem 3 litry płynu). Po odpowietrzaniu wszystkie węże miękkie. W czasie jazdy wskazówka około 1mm przed pionem, podczas postoju idealnie pośrodku. Zaskoczyło mnie tylko jedno: w pewnym momencie podczas zjazdu z góry wskazówka wychyliła się o swoją grubość w prawo. Stało się tak tylko raz, później idealnie w pionie (10 minut w korku i 15 minut na parkingu pod blokiem). Po dotarciu do domu sprawdziłem jeszcze raz węże- wszystkie gorące i bardzo miękkie. Co mogło być przyczyną tego jednokrotnego wychylenia wskazówki poza pion?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Update

Przy zamkniętym ogrzewaniu wszystko idealnie - wskazówka w pionie.

Po załączeniu ogrzewania węże twardnieją i wskazówka wędruje w prawo, czyli gdzieś nadal jest powietrze, lub którędyś się ono dostaje do układu. Pytanie którędy? Gdy układ odpowietrzam na otwartym ogrzewaniu - brak strumienia w zbiorniczku wyrównawczym - wogóle nic nie leci z otworu. Zamykam ogrzewanie i strumień jest ciągły i równy. Wydaje się, jakby układy pracowały oddzielnie. Co się dzieje? Gdzie szukać przyczyn? Pomóżcie bo brak mi już sił i pomysłów...

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.