Skocz do zawartości

Wpływ rozmiaru opon na zmianę biegów w automacie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy zmiana opon na niewłaściwy rozmiar na tylnych kołach może mieć wpły na zmianę przełożeń automatycznej skrzyni biegów. Jak wiadomo prędkość jest mierzona na podstawie czujnków ABS z tylnego koła (nie pamiętam czy lewego czy prawego), a dane te wykorzystje również sterownik Automatyczneh Skrzyni Biegów.

np u mnie na 18 calowych felgach z tyłu fabryczny rozmiar jest 255/45 a ja mam 245/50. Jeśli sobie policzymy procent z szerokości, pomożymy przez 2 i dodamy rozmiar felgi to mamy średnicę całego koła. Jeśli policzymy obwód całego koła to jest on większy w moim przypadku niż gdybym założył rozmiar fabryczny. Oodczyt z czujnika ABS podzczas pełnego obrotu koła o rozmiarze fabrycznym na tym samym odcinku drogi jest częstrzy. Ponieważ, mój obwód koła jest większy od fabrycznego więc na tym samym odcinku drogi koło nie zatoczy pełnego obrotu, a więc ilość zczytanych impulsów z ABS będzie niejsza. Generalnie chodzi o to czy zawyżane bądź zaniżane będą prędkości na prędkościomierzu i czy zmian przełożeń może być dokonywana przy innych prędkościach.

Opublikowano
Znam przypadek "glupiejacej" skrzyni biegow po zmianie rozmiaru kol. Byl remont skrzyni i nic nie pomoglo. Za to pomogla zmiana kol na zimowe i dopiero wyszlo co jest przyczyna ;)

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

Niedawno w e38 mojego kolegi zaczela wariowac skrzynia. Przeciagala biegi. Myslalem ze na bank padla skrzynia...

Okazalo sie, ze bylo za niskie cisnienie powietrza w jednym z kol :duh:

Opublikowano

Zmiana przełożeń zależy od obciążenia i prędkości. Informacje o obciązeniu dostarcza ECU (przepływomierz, TPS) Prędkość jest odczytywana przez czujnik prędkości w skrzyni, nie przez jakikolwiek inny czujnik. Odczyt taki mógłby być nie miarodajny chociażby właśnie ze względu na rozmiar kół.

 

BTW: Sznycer, jesteś pewien, że pomiar prędkości z czujnika ABS jest używany do czegokolwiek poza ABS i ASC? Nie wydaje mi się, ale jeśli wiesz coś więcej, podziel się.

Opublikowano
np u mnie na 18 calowych felgach z tyłu fabryczny rozmiar jest 255/45 a ja mam 245/50. Jeśli sobie policzymy procent z szerokości, pomożymy przez 2 i dodamy rozmiar felgi to mamy średnicę całego koła. Jeśli policzymy obwód całego koła to jest on większy w moim przypadku niż gdybym założył rozmiar fabryczny.

 

niezależnie od tego czy akurat w tym przypadku jest to przyczyną problemów ze skrzynią to tak sie nie powinno jeździć - po coś przecież jest ten przelicznik i się go stosuje

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
dokladnie zmien opony, przedewszystkim bedzie Ci zle reagowal ABS i pewnie nie tylko on. Jezeli chodzi o przeklamywanie to jest prawdziwe ale uwierz mi ze to przeklamywanie jest tak malenkie ze nie bedzie mialo wplywu na przelozenia (co innego jak bys w ogole mial rozmiar z kosmosu ale maly skok ujdzie) ;] na pewno komfort jazdy jest gorszy gdy opona jest wieksza a auto mniej dynamiczne. Tak czy owak zmienic musisz dla bezpieczenstwa i prawidlowego dzialania systemow wspomagania hamowania
Opublikowano
po jaka ..... to dales??

 

Czy przypadkiem nie dla tego fragmentu???

 

".........Przełożeniami kół zębatych sterują zawory elektromagnetyczne i hydrauliczne sprzęgła, za których pracę odpowiada komputer skrzyni. Do niego trafiają informacje z wielu elementów samochodu, np. z czujników ABS, prędkości, położenia wału silnika. itd................"

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
sam miałem sytuację kiedy po wiechaniu na krawęźnik i rozwaleniu koła, założyłem zapasowe koło na przedią oś ktore było mniejsze w tosunku do innych... samochod zachwoywyał się bardzo dziwnie na pierwszym biegu ciągnął do konca skali obrotów ledwo zmieniając na dwójkę (automat) potem ciągnął aż do odcięcia zapłonu (na dwójce) nie przerzucając na wyrzsze biegi, po załżeniu odpowiedniego rozmiaru opon na oś wszystko się uspokoiło i jest ok. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.