Skocz do zawartości

525TDS A M51 93r - chłodnica oleju skrzyni automatycznej


Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Mam mały problem, ostatnio zauważyłem że nie mam chłodnicy oleju skrzyni. :duh:

Samochód mam od trzech lat, ale dopiero ostatnio zainteresowałem się jego budowa i działaniem.

Zauważyłem że węże które idą od skrzyni nie przechodzą przez chłodnice oleju, tylko są na krótko wpięte w chłodnice wody.(ktoś kto sie zna będzie wiedział o co chodzi).

Na dole chłodnicy przewód od skrzyni wchodzi w chłodnicę a na górze wychodzi i wraca do skrzyni. Obydwa te węże są gorące. :mad2: :mad2:

 

Czy inni użytkownicy tds-a w automacie też tak mają??

 

Dowiedziałem się że były chodnice wody z chłodzeniem oleju skrzyni i wtedy może tak być że jest ominięta chłodnica oleju skrzyni.

 

Znalazłem coś takiego, ale u mnie jest inaczej.

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/525tds-M51/ECE/L/A/1993/02/mg-17/ill-17_0108/ :mad2: :mad2:

 

Mam prośbę do użytkowników tds-a z Wawy w okolicach pragi północ.

 

Czy któryś z was mógłby umówić się ze mną, żebym mógł zerknąć czy ma tak samo jak ja?? :modlitwa:

 

Pozdrawiam

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Panowie jest was tylu na forum i nikt nic nie wie??

 

Jawor, kruk może Wy mi coś podpowiecie. :modlitwa:

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie ma tej chłodnicy oleju.

 

Widać tylko chłodnice oleju wspomagania, oleju silnikowego i to wszystko.

 

Pytałem o chłodnice wody w tds-sie, to powiedziano mi że ma w sobie chłodzenie oleju skrzyni.

Czy tak jest naprawdę??

003.jpg
Opublikowano
Wymieniałem ostatnio chłodnice wody i do automatów ma dodatkowy kruciec właśnie do chłodzenia skrzyni,nie wiem jak to jest zrobione ale chłodzi zarówno silnik jak i skrzynię,sprawdz na allegro do automatu i manuala i zobaczysz różnicę.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wymieniałem ostatnio chłodnice wody i do automatów ma dodatkowy kruciec właśnie do chłodzenia skrzyni,nie wiem jak to jest zrobione ale chłodzi zarówno silnik jak i skrzynię,sprawdz na allegro do automatu i manuala i zobaczysz różnicę.

 

Patrzyłeś na link jaki umieściłem??

To co tam widzisz to jest wg. numeru VIN i powinno u mnie tak wyglądać,

a wygląda inaczej.

003.jpg
Opublikowano
to jest ewidentnie chłodnica oleju od skrzyni,nie wiem czy zostało to zmienione w nowszych modelach,bo Ja mam 95r. napisałem Ci jak to u mnie wygląda,nie widzę jak ty masz i jak to jest u Ciebie rozwiązane ale skoro nie masz jak na tym linku który podałeś to może masz tak jak Ja,przecież musisz mieć jakieś chłodzenie skrzyni :)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
to jest ewidentnie chłodnica oleju od skrzyni,nie wiem czy zostało to zmienione w nowszych modelach,bo Ja mam 95r. napisałem Ci jak to u mnie wygląda,nie widzę jak ty masz i jak to jest u Ciebie rozwiązane ale skoro nie masz jak na tym linku który podałeś to może masz tak jak Ja,przecież musisz mieć jakieś chłodzenie skrzyni :)

 

Chłodzenie jest tak jak opisałem w pierwszym poście.

Wchodzi dołem a wychodzi górą.

 

coś takiego jak tu

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/524td-M21/ECE/L/A/1987/07/mg-17/ill-17_0114/

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja mam taką chłodnice:

http://moto.allegro.pl/item440821985_nowa_chlodnica_wody_bmw_5_e34_2_5_tds_automat_ac.html

skoro ty nie masz osobnej chłodnicy oleju to chyba masz taką samą jak Ja,bo innego rozwiązania nie widzę,a jeśli u mnie jest wszystko OK to i u Ciebie też powinno i nie masz się co martwić.

 

U mnie też jest taka chłodnica, ale zastanawiam się dlaczego skrzynia na zimym silniku chodzi lepiej.

Po rozgrzaniu jest mała różnica w pracy skrzyni i z pod samochodu w okolicy przednich drzwi czuć wysoką teperaturę.

 

Czy jest jakiś czujnik temperatury oleju w skrzyni?

Czy na diagnostyce skrzyni, można odczytać temperaturę oleju?

Czy taką diagnostykę wykonuje się w ruchu?

 

Proszę o odpowiedź.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
Ja mam taką chłodnice:

http://moto.allegro.pl/item440821985_nowa_chlodnica_wody_bmw_5_e34_2_5_tds_automat_ac.html

skoro ty nie masz osobnej chłodnicy oleju to chyba masz taką samą jak Ja,bo innego rozwiązania nie widzę,a jeśli u mnie jest wszystko OK to i u Ciebie też powinno i nie masz się co martwić.

 

U mnie też jest taka chłodnica, ale zastanawiam się dlaczego skrzynia na zimym silniku chodzi lepiej.

Po rozgrzaniu jest mała różnica w pracy skrzyni i z pod samochodu w okolicy przednich drzwi czuć wysoką teperaturę.

 

Czy jest jakiś czujnik temperatury oleju w skrzyni?

Czy na diagnostyce skrzyni, można odczytać temperaturę oleju?

Czy taką diagnostykę wykonuje się w ruchu?

 

Proszę o odpowiedź.

 

Pozdro

 

Ze sterownikiem z 93 roku jesli chodzi o podpinanie pod kompa - za bardzo nie poszalejesz. Rozumiem, ze piszesz o pogorszeniu sie pracy skrzyni na cieplo. To dziwne na cieplo po osiagnieciu temp roboczej skrzynia powinna chodzic a raczej miec "nominalne" parametry.

Czy olej, filtr - wymieniales ostatnio? w ogole wymieniales?

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy olej, filtr - wymieniales ostatnio? w ogole wymieniales?

 

Tak wymieniałem, zrobiłem około 10 000km po wymianie, ale po wymianie praca trochę się pogorszyła.

 

Raz przed wymianą oleju skrzynia wpadła mi w tryb awaryjny i pomyślałem że będzie dobrze jak wymienie olej.

Przy wymianie byłem i widziałem że olej nie był przepracowany (nie śmierdział i był klarowny), czyli były właściciel musiał też go wymienić.

Od zakupu do wymiany oleju zrobiłem lekko podad 50 tys. km.

 

Nie wiem tylko czy wlali mi taki olej jak potrzeba (powiedzieli że wlewają DEXTRON III, ale skąd ja moge wiedzieć czy to był ten olej) no i czy założyli filtr ten za około 100zł czy ten za około 60zł.

Byłem w serwisie skrzyń automatycznych Auto_Precyzja w Nadarzynie.

 

Mam zamiar wymienić olej jeszcze raz, tylko teraz kupie olej i filtr sam (będę miał pewność co wlewam i jaki filtr zakładam).

 

Nie mam zaufania do serwisów, bo wydaje mi się że z wymiany oleju to taki serwis nie przeżyje.

A jak zrobią coś nie tak (zleją zabujcę skrzyni), to za jakiś czas klient pojawi się u nich z uszkodzoną skrzynia i mają robotę.

Pewnie nie wszędzie tak jest, ale tych uczciwych można policzyć na palcach.

 

Pozdrawiam

003.jpg
Opublikowano

przeczytaj uwaznie opis elementu nr 4 z linku ktory podałes ... (04 Cooling coil

only applies to retrofitting)

 

retrofit - ulepszć, modernizować, unowocześniać; ulepszenie, modernizacja, unowocześnienie

 

wiec nie powinienes miec tej skrzyni a tylko chlodnice w chlodnicy od wody ...

 

 

chlodzenie tych skrzyn jest jednym z powodow i uszkodzenia - jest ono za malo wydajne co moze doprowadzic do uszkodzenia skrzyni - i min dlatego pojawia sie z czasem element nr 04

 

ja zauwazylem ze jezeli skrzynia jest w bdb stanie to nie wydziela az tyle ciepla , a jak jest na wykonczeniu to sie sie tarczki slizgaja i wydzielaja ogromne ilosci ciepla ...

  • Członkowie klubu
Opublikowano

ja zauwazylem ze jezeli skrzynia jest w bdb stanie to nie wydziela az tyle ciepla , a jak jest na wykonczeniu to sie sie tarczki slizgaja i wydzielaja ogromne ilosci ciepla ...

 

Sorki nie doczytałem się w opisie, a jeżeli chodzi o dalszą Twoja wypowiedź, to raczej mnie nie pocieszyłeś.

Jeżeli masz jakieś doświadczenia w tym kierunku to chętnie czegoś się dowiem.

Ile może kosztować wymiana tarczek??

Czy wysarczy wymienić tylko tarczki?... bo to chyba one są odpowiedzialne za te lekkie szarpnięcia.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

u mnie jak sie skrzynia konczyla to przy przyspieszaniu czulem takie mini szarpniecie - tak jak by cos drgalo - to juz tarczki tracily i lapaly przyczepnosc i taki byl objaw ...

 

potem jak dlugo pojezdzilem po miescie to wyskakiwal getrieben prog... potem skrzynia zaczela slizgac tak jak slizga zuzyte sprzeglo - wszystko mialo miejsce na przeciagu ok 20tys km

 

generalnie wydaje sie dobrze zrobiony remont jest malo oplacalny - powiedzmy w zakladzie ok 4-6tys zl.

 

sam jezeli nie masz doswiadczenia to malo zdzialasz - sa tam pewne niuanse o ktorych nikt ci nie powie a jak tego nie wychwycisz to skrzynia po remoncie nie bedzie chodzic....

 

generalnie dla 5hp18 koszt remontu - tarczki ok 500zł , uszczelki 400zł , regeneracja konwertera (chyba to bylo ok 200zł ) , nowy olej , filtr ... i nigdy nie ma gwarancji czy bedzie to chodzic czy sie rozpadnie za 200 kilometrow...

 

 

najpierw napisz dokladnie jakie masz objawy - nie zawsze problem oznacza remont kapitalny skrzyni ( chociaz w 95% tak jest )

  • Członkowie klubu
Opublikowano

U mnie delikatne szarpnięcie jest tylko przy włączaniu "R", "D" i zmianie biegu.

Podczas przyśpieszania jest wszystko ok, przyśpiesza płynnie nie ma drgań (11 sekund do setki na trybie "E" :cool2: )

Podczas wyprzedzania, przy redukcji, też wszystko jest ok, ale nie zawsze.

Czasmi zredukuje tylko jeden bieg i za dobrze nie przyspiesza, a czasami zredukuje dwa razy i wtedy ładnie wciska w fotel. (bez kickdowna)

 

Czasami jak depne szybko do dna (tylko czasami, zawsze tak nie jest), to wchodzi w tryb awaryjny.

Wejście w tryb awaryjny objawia się tym, że jak chcę ruszyć z miejsca, to tak jak bym ruszał z 3 biegu.

Po zgaszeniu silnika i ponownym jego odpaleniu wszystko wraca do normy.

Dodam że wejście w tryb awaryjny zdarzyło mi się chyba 4 razy na odcinku około 15 tys. km?

 

Może to elektronika, jakiś czujnik, cos źle przekazuje info do skrzyni?

Czy źle ustawiona pompa i rozrząd mogą być przyczyną niepoprawnej pracy skrzyni??

 

Dodam że te problemy zaczeły się po około 10 tyś. od wymiany głowicy i rozrządu.

 

Sam juz nie wiem. :mad2:

 

Pozdro

003.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano

To ile takie skrzynie mają przelotu??

 

Używałem ją naprawdę poprawnie i pracowała super jak na swój przelot.

Na liczniku mam 260 tys., ile jest naprawdę tego nie wiem.

 

P.S.

Zobacz jeszcze na posta wyżej, bo go zmieniałem.

003.jpg
Opublikowano
To ile takie skrzynie mają przelotu??

 

Używałem ją naprawdę poprawnie i pracowała super jak na swój przelot.

Na liczniku mam 260 tys., ile jest naprawdę tego nie wiem.

 

P.S.

Zobacz jeszcze na posta wyżej, bo go zmieniałem.

 

A) Komputer! tu koszt kilkudziesieciu pln

B) Odpiecie wtyczek przeczyszczeni, podociskanie wtyczek i sterownika - powiedzmy 2 godziny wolnego czasu i kanal

C) ponowna wymiana oleju, filtra, uszczelki

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A) Komputer! tu koszt kilkudziesieciu pln

B) Odpiecie wtyczek przeczyszczeni, podociskanie wtyczek i sterownika - powiedzmy 2 godziny wolnego czasu i kanal

C) ponowna wymiana oleju, filtra, uszczelki

 

ad. A - który komputer?

ad. B - gdzie one się znajdują i który sterownik?

ad. C - napewno to zrobie.

 

Jak masz chwilę czasu to podaj mi linki z małym opisem.

http://bmwfans.info/original/

 

Z góry dziękuje.

003.jpg
Opublikowano

Może to elektronika, jakiś czujnik, cos źle przekazuje info do skrzyni?

Czy źle ustawiona pompa i rozrząd mogą być przyczyną niepoprawnej pracy skrzyni??

 

Dodam że te problemy zaczeły się po około 10 tyś. od wymiany głowicy i rozrządu.

 

Sam juz nie wiem. :mad2:

 

Pozdro

 

Jak możesz sprawdz jak zachowuje Ci się skrzynia przy stałej prędkości 80km,bo u mnie szarpała i martwiłem się,że czeka mnie regeneracja i wydatek 2000pln :( ale wymieniłem pompę wtryskową na nową i :lol: zaskoczenie wszystko OK skrzynia pracuje jak powinna,więc nie zawsze jest to co się myśli albo co myślą inni,co by nie było to i tak nie ominą Cię wysokie koszta niestety i to jest tylko zła wiadomość,bo wszystko da się zrobić ale te koszta ... :(

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak możesz sprawdz jak zachowuje Ci się skrzynia przy stałej prędkości 80km,bo u mnie szarpała i martwiłem się,że czeka mnie regeneracja i wydatek 2000pln :( ale wymieniłem pompę wtryskową na nową i :lol: zaskoczenie wszystko OK skrzynia pracuje jak powinna,więc nie zawsze jest to co się myśli albo co myślą inni,co by nie było to i tak nie ominą Cię wysokie koszta niestety i to jest tylko zła wiadomość,bo wszystko da się zrobić ale te koszta ... :(

 

U mnie przy stałych prędkościach jast ok.

Czasmi nawet nie czuć zmiany biegu, ale bardzo rzadko.

Może tak jak kolega wyżej napisał, to wina elektroniki, gdzieś cos dobrze nie łączy.

 

Od jakiegoś czasu czytam książke o automatach i tam właśnie wyczytałem, że nieprawidłowa praca silnika może wpłynąć na niepoprawne działanie skrzyni.

Link dla zainteresowanych http://www.wkl.com.pl/sprzegla-skrzynki-biegow-waly-i-polosie-napedowe,1,1,388?

:norty:

Naprawdę super książka.

Pozdro

003.jpg
Opublikowano

A) Komputer! tu koszt kilkudziesieciu pln

B) Odpiecie wtyczek przeczyszczeni, podociskanie wtyczek i sterownika - powiedzmy 2 godziny wolnego czasu i kanal

C) ponowna wymiana oleju, filtra, uszczelki

 

ad. A - który komputer?

ad. B - gdzie one się znajdują i który sterownik?

ad. C - napewno to zrobie.

 

Jak masz chwilę czasu to podaj mi linki z małym opisem.

http://bmwfans.info/original/

 

Z góry dziękuje.

 

komputer skrzyni - podjechac do boscha na diagnoze (KTS - wystarczy), podepna sie, moze siedza jakies konkretne bledy

 

Sterownik jest w tej puszcze plastikowej po prawej stronie zaraz pod podszybiem obok kielicha

Wyglada to tak http://allegro.pl/item432993345_komputer_sterownik_skrzyni_automatycznej_bmw_tds.html jest tam tez umieszczony sterownik od silnika.

To co Ci napisalem, nie jest jakas bardzo fachowa pomoca ale ZNAM przypadki (wiele osob pisalo do mnie na prv) i w 90% przypadkow problemow ze skrzynia pomagalo albo wlasnie posprawdzanie wszystkich!!! stykow! oraz wymiana a czesto samo dolanie oleju bo po prostu bylo go za malo i skrzynia zaczynala wariowac. Bardzo czesto wszelkiem masci "serwisy" od razu stawialy diagnoze tym automatom, ze sa do calkowite remontu.

Oczywiscie jesli skrzynka niedomaga mechanicznie - ciezko bedzie wyczarowac to aby dzialala poprawnie. Ale jest tam kupe elektroniki, ktora warto sprawdzic (tanim kosztem)

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.