Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ostatnio moja E34 zaczęła dostawać za mało paliwa a objawia się to że przy ruszaniu strzela w filtr a jak przy tym zgaśnie to ciężko ją zapalić na nowo. To samo jest na gazie i na benzynie. Wiem że przepływomierz jest sprawny i ten silnik krokowy przy przepustnicy też. Ostatnio wymieniłem świece i przez chwile było dobrze ale później to samo. po odłączeniu sondy lambda i przejechaniu się to samo już nie mam pojęcia co to może być bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś miał taką sytuację i pozdrawiam adrek.
Opublikowano

na jakie swiece zmieniles?

 

To samo jest na gazie i na benzynie.

 

Jaki przebieg i instalacja gazowa?

 

W okolicach 250tkm padaja cewki/fajki zaplonowe.

 

Wiem że przepływomierz jest sprawny

 

Przeplywka akurat nic nie ma do strzelania, nawet jakby byla zepsuta/odlaczona.

 

po odłączeniu sondy lambda i przejechaniu się to samo

 

A sonde masz sprawna?

Nawet gdyby byla walnieta, to nie przez nia raczej. Palil by duzo, szarpal ale nie strzelal.

Stawiam na cewki.

Pozdrawiam
Opublikowano
Witam przebieg auta to właśnie ok 250tys km dokładnie nie wiadomo ponieważ został skasowany przebieg w Niemczech :( a na gazie 15tys km instalacja gazu to stag 300 z którym wcześniej nie było większysz problemów jedynie po zatankowaniu felernego gazu coś przyduszało samochód ale po regulacji w serwisie było dobrze aż do tego momentu. Więc teraz moje pytanie jak mam sprawdzić cewki zapłonowe? Wiem że ich zmierzenie omomierzem nie daje 100% pewności a nie mam nawet od kogo żeby zamienić czy istnieje jakaś możliwość? Bardzo dziękuję za odpowiedź i liczę na kolejne pomoce oraz pozdrawiam adrek.
Opublikowano

Jest to ogolnie zabawa i musisz miec skad podmienic.

Zamieniasz na zasadzie przekladki kazde z kazdym.

Zawsze mozna wymienic wszystkie na nowe - koszt najtanszej nowki ajk dobrze pamietam to 180zl.

Uzywki sprawne mozna dostac w okolicach 50/szt, ale nigdy nie wiesz ile pochodza.

Ja zmienilem 4 ze szrota ktory chodzil na benzynie, 2 zostaly 'moje' i jest ok do tej pory.

-350zl.

Powodem wypalania cewek sa glownie autostradowe predkosci, wiec jak auto mowisz bylo z niemiec, to niemalze pewne, ze to cewki.

Mozesz najpierw wymienic same fajki - 20zl/szt, ktore tez moga byc powodem, a jak problem nie ustanie to wtedy cewki.

A no i nie powiedziales na jakie swiece zmieniles - nie prawidlowe tez moga dawac taki objaw.

Pozdrawiam
Opublikowano
Dziękuje za informacje a świece na jakie zmieniłem to NGK BKR 6 EK czy są one przeznaczone do tego auta? Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam adrek.
Opublikowano

Zmieniles na dobre swiece - tez na takich jezdze. Pojedz gdzies na diagnostyke zeby go sprawdzic na kompie jeszcze przed jakakolwiek zabawa, dla pewnosci. Powodzenia!

:mrgreen:

Pozdrawiam
Opublikowano

Dobrze a jeżeli nabęde interface do diagnostyki komputera BMW oraz jego podzespołów to czy jest prawdopodobieństwo że pokaże mi błąd cewek lub innych elementów które należy wymienić? Pozdrawiam adrek i dziękuję bardzo za pomoc.

Wyczytałem że za pomocą interface-u do BMW można zdiagnozować uszkodzenie cewek ale jedynie jeśli w aucie jest VANOS teraz moje pytanie czy jest to prawdą? Pozdrawiam jeszcze raz adrek.

Opublikowano

Witam ponownie mam teraz nowe spostrzeżenia że po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu jest dobrze i na gazie i na benzynie ale do pierwszego kichnięcia czyli po przejechaniu jakiegoś 1-5km auto zachowuje się jakby zgasło i po chwili znów się zapala podczas jazdy i wtedy problem wraca może to coś z instalacją jest nie tak? Pozdrawiam adrek.

 

 

PS.: Czy nic sie nie stanie jak będę jeździł autem czy lepiej go nie używać póki nie zdiagnozuje usterki? Pozdrawiam adrek.

Opublikowano
Jednak to nie cewki dzisiaj zmieniłem wszystkie na dobre i nadal to samo problem nie zniknął teraz juz kompletnie nie wiem co mogło sie stac. Może to czujnik położenia wału? Proszę o pomoc i pozdrawiam adrek.
Opublikowano

Kupic wlasny interfejs do diagnostyki to jest mysl, sam mam to w planie - pytanie tylko jaki najlepiej.

Co do bledu cewek to nie jestem pewien czy go w silniku z vanosem pokazuje - w zwyklym bylbym sceptyczny co do tego...

Po Twoim ostatnim opisie, stawialbym, ze to z lpg jest cos nie tak.

Jak jezdzisz tylko na benzynie to tez masz takie problemy?

Jesli auto strzela tylko na lpg to zle wyregulowana mieszanka - zbyt uboga zazwyczaj.

Jesli na benzynie tez, to juz opcji jest wiecej, ktore sa zazwyczaj powodem tego, ze strzela na lpg rowniez.

Uklad benzyny musi byc idealny, zeby lpg moglo dobrze pracowac.

Poza tym przy sekwencji cala role odgrywa komputer i sam raczej malo zrobisz...

Co do czujnika polozenia walu, to czy pali na wszystkie cylindry?

 

PS. Pojedz na jakas diagnostyke najlepiej.

Pozdrawiam
Opublikowano

Byłem u zaufanego mechanika i powiedziałem mu o problemie to że pali na wszystkie cylindry to wiem bo każda ze świec była dobrze wypalona i te nowe też ładne ale cewki dobre są na pewno ponieważ na innych 100% sprawnych jest to samo a dzieje się tak nawet jak jadę na benzynie powiedziano mi żebym jeszcze podmienił ten czujnik położenia wału ale nie mam pojęcia czy to tego wina ponieważ nie jest to cały czas a dopiero po tym charakterystycznym "kichnięciu" a ja nie mam już pomysłów dlatego prosiłbym o odpowiedź co po kolei mogę sprawdzić o własnych siłach i co może być przyczyną. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi adrek.

 

PS: A o interface-sie myślałem takim:

http://moto.allegro.pl/item441369320_interfejs_diagnostyczny_bmw_carsoft_1987_2006.html

Opublikowano

Moge Ci powiedziec jedynie, ze jak sam mialem problemy ze strzelaniem na lpg, to bylo podobnie, ale nie bylo mowy o strzalach czy kichaniu, zwal jak zwal, na benzynie.

Objawia sie to zawsze tak samo, strzeli i go zmula, bo komp wariuje i zanim wroci to do normy to mija chwila.

Pozdrawiam
Opublikowano
No właśnie tylko jak u mnie strzeli to zamula przez cały czas aż do momentu wyłączenia zapłonu i ponownego uruchomienia silnika i tak jest ciągle. Nie wiem co jeszcze mam zrobić tylko problem jest taki że oryginalne interface-y nie czytają mojego sterownika silnika jedyną rzeczą jaką można zdiagnozować to ABS i SRS i nic po za tym wiec nie mam pojęcia co teraz zrobić? Pozdrawiam i dziękuję adrek.
Opublikowano
problem jest taki że oryginalne interface-y nie czytają mojego sterownika silnika jedyną rzeczą jaką można zdiagnozować to ABS i SRS i nic po za tym wiec nie mam pojęcia co teraz zrobić?

 

Zmienić mechanika nie ma tak żeby się nie podłączył. Jak ktoś nie wie jak, to tego nie zrobi.

 

Co do czujnika położenia wału możesz zmierzyć jego oporność. Możesz również wyciągnąć i zobaczyć czy nie ma jakiś mechanicznych uszkodzeń. Można podmienić od kogoś.

Opublikowano
Mam coś namieszane w oprogramowaniu ponieważ samochód był przygotowywane do euro 2 dlatego żaden ze znanych mi mechaników nie połączył się z komputerem a z drugą taką samą e34 łączył się bez problemowo ale nie wiem nie znam się na tym jednak powiedziano mi że przez taki interface z allegro powinno ruszyć na CarSoft dlatego będę musiał próbować a jaką oporność powinien mieć ten czujnik położenia wału? Dziękuję bardzo i pozdrawiam adrek.
Opublikowano
Jeśli masz osprzęt Bosch to 520-550ohm. Jeśli Siemens pewnie też tyle samo ale pewności nie mam bo producent nie podaje oporności, a nie znalazłem tej informacji w innym źródle.
Opublikowano
Witam dzisiaj po odczycie na laptopie u jednego z elektryków/mechaników BMW zostało stwierdzone uszkodzenie sterownika silnika DME co jest przyczyną takiego zachowania auta wszystko inne jest sprawne co zostało sprawdzone pozdrawiam i dziękuję adrek. Mam nadzieję że komuś jeszcze to pomoże z podobnymi problemami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.