Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z sonda lambda. Wymienilem ja, bo poprzednia dawala prawie stale napiecie (zmiany rzedu mV).

 

Wymiana sondy niewiele dala. Teraz napiecie na niej sie zmienia mniej wiecej od 0.45 do 0.55 czyli wciaz za malo. Pojechalem do serwisu, a tam mechanik stwierdzil, ze... nie ma przekaznika grzalki sondy lambda. Wlozyl jakis przekaznik, a tu niespodzianka. Przekaznik caly czas stuka. Okazalo sie, ze dostaje taki wlasnie sygnal sterujacy z komputera. Tak jakby cos gdzies nie kontaktowalo na przewodach. Gosc stwierdzil, ze to prawdopodobnie usterka komputera, bo juz sie z czyms takim spotkal.

 

W zwiazku z tym mam pare pytan do osob siedzacych w temacie (mam BMW 318is E-30, silnik M42B18, ale w innych BMK-ach jest pewnie podobnie):

 

1. Jaka to sonda lamda? Waskopasmowa czy szerokopasmowa? W zwiazku z tym jaka powinna byc jej charakterystyka?

 

O ile wiem, to ze zubazaniem mieszanki napiecie na sondzie powinno spadac. Ponoc dla sondy 1-woltowej Boscha mieszance stechiometrycznej odpowiada napiecie 0.45V. Czy dobrze mowie?

 

2. Jak powinnien wygladac cykl grzania sondy, tzn. na jak dlugo komputer powinien wlaczac grzalke? Na 10s? Minute? 5 minut?

 

3. Jak to jest z ta usterka komputera? Spotkal sie ktos z takim zachowaniem, zeby na grzalke sondy komputer dawal taki chaotyczny sygnal sterujacy? Czy cos takiego swiadczy o awarii elektroniki czy to raczej jakis zimny lut na zlaczu komputera czy moze raczej problem z niekontaktujacym kabelkiem?

Opublikowano

Jesli masz napiecie od 0,45 do 0,55 to znaczy ze sonda w ogole nie dziala (nie kontaktuje) i komputer dziala na srednich wartosciach.

Miewalem to samo u siebie, powodem bylo gniazdo sondy. Sprawdz czy wszystko dobrze kontaktuje. Jako ze mam inst. gazowa i kabel z softem moglem przesledzic dzialanie sondy. I rak: jak odpalasz zimny silnik przez cale niebieskie pole (temp) sonda raczej nie dziala, po nagrzaniu zaczyna dzialac i od razu powinny wartosci latac od 0,1 do 0,9.

Przy nagrzanym silniku po ok 10s od odpalenia silnika napiecie sondy osiaga ekstrema i tak caly czas. Sprawdz sobie kable przy gniezdzie.

 

A jaka sonde kupiles?

Opublikowano
...

 

A jaka sonde kupiles?

 

Na allegro uniwersalna Boscha. Sprzedawca dobiera sonde w-g katalogu do konkretnego silnika (przynajmniej tak twierdzi). Na sondzie faktycznie jest logo Boscha i boschowski numer katalogowy, ale tak 100% pewnosci nie mam, ze to oryginalny Bosch. Chinczycy teraz takie cuda potrafia robic. ;)

 

Ten ograniczony zakres napiecia moze wynikac z tego, ze sonda nie osiaga temperatury pracy przez brak podgrzewania za pomoca grzalki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.