Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wiem że temat modelu 524 i braku jego mocy był już poruszany ale nie uzyskałem informacji które mnie satysfakcjonują. Moje BMW 524 jest "mułowate" przynajmniej nie tego oczekiwałem po takim silniku, choć ostrzegano mnie, że to nie jest rajdówka tylko "samochód spacerowy".

 

W związku z tym chcę coś z tym zrobić, bo czytałem że ten model ma całkiem niezłe osiągi, nie mówię o tym żeby ruszał pierwszy spod świateł, ale żeby lepiej się zbierał od 80km/h w górę. Nie wiem od czego zacząć sprawdzanie tego samochodu czy jechać na diagnostykę (jeśli tak to na co zwrócić uwagę o co się w razie czego zapytać mechanika) czy jechać do mechanika od silnika.

 

Pragnę nadmienić:

że nie działa mi obrotomierz, gdzieś wyczytałem, że on może być przyczyną braku mocy (skąd obrotomierz bierze impuls o wysokości obrotów?);

turbina coś tam dmucha, gdy się naciska na przewód od turbo i doda gazu to puchnie, acz nie słychać jej tak to słyszałem w innych dieslach;

filtry są nowe, sam zmieniałem;

koleś od którego kupiłem mówił, że zmieniał rozrząd, może coś on nabroił podczas zmieniania

 

Proszę o poradę od czego zacząć?

Opublikowano

1. ile masz obrotow jalowych ?

2. pala sie jakies kontrolki ?

3. kopci z rury po przegazowaniu ?

4. do ilu max sie rozpedza ?

 

jesli nie chcesz po omacku szukac, to przejedz sie na diagnostyke, ale jakas konkretna a nie do pana kazia. ja bylem w autoryzowanym serwisie boscha i moj problem zostal rozwiazany w kilka minut. serwisant po podlaczeniu wiedzial czego szukac.

 

sprawdz czy wszystkie przewody masz podlaczone, szczgolnie ten cienki wezyk przy kolektorze, czy cos nie jest urwane. jesli wszystko bedzie ok, to jedz na diagnostyke.

i nie sluchaj tu kogos kto Ci powie ze w 524 na kompie nic sie nie wykaze, kwestia dobrego softa, a przede wszystkim obslugujacego tego kompa !!

 

u mnie turbo bylo slychac jedynie przy odpuszczeniu gazu, kolo 4 tys obr - ladny dzwiek ; )

 

ps. dobre m21b24 to nie samochod spacerowy, tym bardziej na trasie ; )

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

Ad. 1 nie działa mi obrotomierz o czym wspomniałem

Ad. 2 pali się kontrolka od hamulców (pewnie kabelek nie jest podłączony albo są założone klocki bez czujek), ale to chyba nieistotne

Ad. 3 trochę kopci, jak to diesel ale czarnej chmury nie zostawia

Ad. 4 jechałem nią max 165km/h myślę ze do 180 spokojnie by się bujneła bo miałem sporo jeszcze gazu no ale nie miałem gdzie jej rozpędzić

 

Byłem na diagnostyce w zakładzie który zajmuję się pompami, koleś miał Boshowski sprzęt, z tym że nie miał oryginalnej końcówki do mojego gniazda, tylko miał takie bolce które wkłada się do pinów, no i stwierdził że nie może się połaczyć z komputerem, wspomniał że na schemacie są 4 bolce a u mnie tylko 3 piny, i nie wiedział gdzie wsadzić tego czwartego.

Muszę poszukać jakiejś innej stacji.

Opublikowano

co do kopcenia, moja puszczala troszke dymku tylko jak sie jej mocno przegazowalo.

 

tez mialem problem z moca, ledwo sie toczyla do 150km/h. u mnie przyczyna byl przerwany przewod do czujnika temp w kolektorze i potencjometr gazu dzialajacy na 75% zakresu. po naprawie tego, lekkim ujem 190 poleciala. aha no i dawke paliwa mialem przestawiona nastawnikiem, pewnie zasluga poprzedniego wlasciciela.... ;/

 

oznaka padnietego kompa jest niedzialajacy obrotomierz i ekonomizer, ale u Ciebie nie dziala tylko ten pierwszy wiec to pewnie wina jedynie licznika. dobrze jakbys mial od kogo przelozyc, tu ulatwiloby sprawe.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

Oczywiście ekonom też nie działa, zdaje mi się że jest on zależny od obrotomierza. Czyli wnioskuje, że może być padnięty komp, ale to pewnie mogę tylko stwierdzić na diagnostyce.

A powiedz jeszcze:

1. czy ten model ochoczo przyśpiesza od 80 w górę czy raczej nie ma rewelacji?

2. jaki może być koszt naprawy kompa ewentualnie kupno innego sprawnego?

3. Czy to że jest źle ustawiony rozrząd może być przyczyną braku dynamiki? poprzedni właściciel jest mechanikiem i sam zmieniał rozrząd i może walnął się przy zmianie.

Jak z nim rozmawiałem, mówił mi żebym pojechał z samochodem do pompiarza, ale za bardzo nie uśmiecha mi się wydawać 400zł w ciemno (bo tyle wynosi rozłożenie pompy, sprawdzenie i złożenie) i żeby nadal nie było efektu

Opublikowano

Witam kolege.

Miałem ten sam problem co ty, z tym, że u mnie ekonomizer działał poprawnie.Auto było niesamowicie mułowate.Winny był komp (chyba ten z mniejszą wtyczką).Kupiłem na allegro za 100kę. Nawet numery niemusiały sie zgadzać.

Na diagnostyce nic ci koles niepowie bo ten komp jest właśnie za to odpowiedzialny.

Objawy masz takie same jak u mnie wiec stawiał bym na kompa.

A pompiarza sobie narazie daruj.Jak szwankują zegary to winny jest własnie ten sterownik.

Opublikowano

Pod maska po prawej stronie masz skrzynke ze sterownikami.Znajdziesz tam dwa podobne sterowniki.U mnie wadliwy byl ten z mniejsza spinka.Bedzie chyba po lewej (blizej szyby).u mnie mial on numer 0 281 001 079.teraz mam z innym numerem ale wszystko dziala.

Ten sterownik to czesta przyczyna spadku mocy w 524

Opublikowano
Silnik chodzi cicho i równo... z odpalaniem też nie mam najmniejszego problemu. A jeszcze możecie mi powiedzieć jak sprawdzić ten sterownik czy jest dobry czy zepsuty? o ile w ogóle się da....
Opublikowano

Jeszcze mam jedną prośbę, a mianowicie, czy mógłby mi ktoś podać link do strony z takim sterownikiem bo nie ukrywam że nie mam bladego pojęcia jak on wygląda.

Ja znalazłem coś takiego:

http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380027340986&indexURL=

http://www.allegro.pl/item419326299_komputer_sterownik_bmw_5_e34_524_td_0281001077.html

oraz tańsze nie wiem dlaczego:

http://www.allegro.pl/item436664050_komputer_bmw_0281001077_2242211.html

czy to chodzi o coś takiego?

Opublikowano

Ten pierwszy najprawdopodobniej by przypasował.Tylko troche drogo.Ja dzwoniłem do goscia co mial cala 524 na czesci i oddal to za 100.Tam sa dwa niemal ze takie same sterowniki.maja tylko inne numery i spinki (mniejsza i wieksza).Porownaj dokladnie jak wygladaja sterowniki z pierwszego linka i drugiego.Maja inne spinki (ty potrzebujesz ten z pierwszego). Zobacz jak to wyglada u ciebie w aucie.chodzi o ten z mniejsza spinka.Moj miał numer 0 281 001 079 a teraz mam 0 281 001 078 i wszystko działa normalnie.

 

Aha za pierwszym razem jak dostalem inny sterownik to niebyło poprawy i go oddalem.Dziwna sprawa bo miał taki sam numer jak ten moj a koles sie zarzekal ze jest sprawny.

Wymien to i przejedz sie.Jak bedzie sprawny to gwarantuje ze zauwazysz goznice.

Opublikowano
sprawa wygląda następująco: albo jestem bardzo ułomny i nie mogę znaleźć podobnej "skrzyneczki" jak na zdjęciach u siebie (szukałem po prawej stronie w rogu koło szyby, znalazłem tylko jakieś przekaźniki), albo to jest gdzieś głębiej schowane i trzeba jakieś dekielki odkręcać, albo co się wydaje chyba absurdalne nie mam tego sterownika :P chyba bez wizyty u elektryka się nie obejdzie
Opublikowano

Znalazłem ten sterownik był po lewej stronie pod dekielkiem, to teraz nie pozostaje mi nic jak wygospodarować trochę czasu i pojechać poszukać takiego sterownika

Dzięki wszystkim za pomoc. Jeśli miałby ktoś jeszcze jakieś pomysły co by tu można byłoby sprawdzić żeby ten samochód lepiej chodził to chętnie wysłucham i wdrożę w życie

Opublikowano

skrzynke z przekaznikami masz po lewej przy podszybiu a sterowniki masz po prawej (strona pasazera) w plastikowej skrzynce. 4 sroby i otwierasz. niema opcji zeby bylo inaczej.

Kazdy sterownik jest mocowany na 2 nakretki i spinke z kablami.

Na wylaczonym zaplonie mozesz je odpiac i nic sie niestanie.

Opublikowano
wszystko się zgadza kwestia tego która strona to prawa a która to lewa, ja zrozumiałem odwrotnie i stąd całe zamieszanie. W piątek pojadę do znajomego elektryka zobaczę co on mi ciekawego powie, pewnie to samo co Wy i wtedy zacznę szukać sterownika i się zobaczy jaki będzie efekt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.