Skocz do zawartości

Pomocy. Kopci jak smok i ma takie błędy...


Thomson1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam bmw E36 318 tds i mam problem taki że strasznie dymi, jest słaby i dużo pali. Bylem i paru elektromechaników, podłączyli kompa i w sumie nic mi nie powiedzieli. Różne wymówki że tych samochodów jeszcze nie znają itp. a niechcę jechać do serwisu bo mnie skasują że się zgarbię. Postanowiłem sam naprawić błąd. Zainwestowałem w interfejs i w carsofcie pokazało mi następujące błędy:

37 Pedal value transmitter

Please check the feeder and the connections on the pedal value transniitter.

In erase of need replace the sensor,

Advice: It is most possible that the car can be driven only with a 1500 rpm.

Clamps the acce1erator?

 

21 Positioner potentiometer

Please check the positioner potentiometer in the injection pump. It might be possible that an interruption in the feeder to the potentiometer exists.

In case of need replace the positioner potentiometer.

Advice: As reason also fault no. 1 mass positioner could be accumulated — the warning signal in the instrument panel flashes up-. This fault can be ignored !

 

1 Mass-positioner.

Advice: The warning signal flashs up in the instrument panel, The engine does not operate at all or operates faulity!

Please cheek, whether after switch on of the ignition the mass-positioner is steered on for a 2O seconds.

In case of need check the feeder and the plug and socket connection to the mass-positioner resp. to the injection pump. Process anyway first of all other discplayed faults.

It might be possible that electric of mechanical faults in the injection pump exists.

It might be possible that also the engine electronic (DDE control-unit) could be defective !

 

Jeżeli ktoś wie może coś na temat tych błędów, czym mogą być spowodowane i jak można je usunąć to prosze o porade :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym początku chciałbym zaznaczyć, że nie jestem mechanikiem i jeżeli wprowadzę Cie w błąd to przepraszam. Z moich doświadczeń mogę Ci polecić żebyś sprawdził czujnik masy powietrza, montowany od dołu w kolektor dolotowy, gdzieś na forum znajdziesz jaki powinien mieć opór. Jego niewłaściwe wskazania mogą powodować nadmierne kopcenie i niewielki spadek mocy. Jeżeli mógłbyś to powiedz czy masz może problem z odpalaniem zimny/ciepły, czy samochód chodzi w pełnym zakresie obrotów.

Z błędów wynika ze masz jakiś problem z dostarczeniem odpowiedniej dawki paliwa, uszkodzony moduł pedału gazu, regulator dawki paliwa w pompie. Aha, czy wcześniej odłączałeś może jakieś wtyczki w komorze silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to odpala bardzo dobrze na zimnym i na gorącym, jednak po dłuższym postoju już nie jest tak łatwo- trzeba wtedy trochę pokręcić no i jest przy tym chmura dymu. Tak duża że w garażu się ciemno robi. Wyjmowałem różne wtyczki i spradzałem pokolei wszystkie czujniki. Wyjąłem i sprawdzałem na kompie czy powstał nowy błąd i za każdym razem pojawiał sie nowy, po czym go kasowałem. W ten sposób wyeliminowałem wszystkie znane mi czujniki w silniku wraz z tym który jest wsadzony w kolektorze dolotowym na dole. Więc te czujniki są dobre. A czy jest jakiś czujnik czy sensor w potencjometrze pedału gazu? Jak tak to może tam tkwi przyczyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie pedał gazu połączony jest jakimś cięgnem z całym układem elektrycznym - wszystko w kabinie pod kolumną kirownicy. Możesz go odłączy i zobaczy czy będzie błąd, w przeciwnym przypadku pozostaje sprawdzenie sterowania dawką paliwa w pompie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.