Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzis bedac na wywazaniu na poczatku zaznaczylem jednemu z gosci (mlody) zeby mi naklejali od wewnatrz, powiedzial ok.. drugi, starszy gosc, uslyszawszy od mlodego przy robocie, ze chcialem od wew. podszedl do mnie i wyjasnil ze moze mi zrobic wew jesli koniecznie chce, ale lepiej jest kleic na rancie.. umotywowal to tak, ze od wewnatrz bedzie musial zalozyc wiekszy ciezar, na rancie dal mi 2g a mowil ze od srodka by dal 6g; i ze poza tym na rancie bede widzial w razie co jesli mi sie odklei..

 

obecne felgi i tak mam zniszczone i po tym 'sezonie' ida jako zimowki wiec machnalem reka i powiedzialem ze jesli wg niego lepiej na zew to niech robi na zew.; ale o ile ten drugi argument (ze bede widzial jesli by ciezarek spadl) do mnie jakos przemawia, o tyle pierwszego nie rozumiem..

 

jest roznica czy na zewnatrz czy wewnatrz (od strony technicznej), czy to syndrom 2 szkol: falenickiej i otwockiej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klejone na rancie? Czy nabijane? Mnie zawsze kleją na felgi od środka ale często po obu środkach szerokości felgi.
Opublikowano

Co do odpadnięcia ciężarka, to troche na wyrost uwaga, bo i tak co jakiś czas należy sprawdzać wyważania, a jeśli wjedziesz w lepszą dziurę, to często wyważone koło już nie będzie wyważone.

Co do ciężarków, to masz wyważenie na mimośród obrotowy i bicie poprzeczne.

Dla bicia poprzecznego jest to istotne, ponieważ od osi koła odsuwasz ciężarek na zasadzie momentu zginającego, czyli dla uzyskania stałego momentu proporcjonalnie do zwiększania odległości zmniejszasz masę (moment = siła * ramie).

Opublikowano
Co do odpadnięcia ciężarka, to troche na wyrost uwaga, bo i tak co jakiś czas należy sprawdzać wyważania, a jeśli wjedziesz w lepszą dziurę, to często wyważone koło już nie będzie wyważone.

Co do ciężarków, to masz wyważenie na mimośród obrotowy i bicie poprzeczne.

Dla bicia poprzecznego jest to istotne, ponieważ od osi koła odsuwasz ciężarek na zasadzie momentu zginającego, czyli dla uzyskania stałego momentu proporcjonalnie do zwiększania odległości zmniejszasz masę (moment = siła * ramie).

rozumiem.. czyli jego argument byl kompetentny..

 

to jeszcze mi powiedz czy sa jakies wady zastosowania krotkiego ramienia przy wiekszym ciezarze, gdybym na przyszly cieply sezon na odnowione felgi chcial ze wzgledow estetycznych koniecznie od srodka?

Opublikowano

to jeszcze mi powiedz czy sa jakies wady zastosowania krotkiego ramienia przy wiekszym ciezarze, gdybym na przyszly cieply sezon na odnowione felgi chcial ze wzgledow estetycznych koniecznie od srodka?

 

najlepiej jakby Ci to bezpośredni na gembe nagadał.

Ale te ciężarki, co pytasz, to są dla równowagi poprzecznej, czyli na "telepanie" koła. Dale się je maxymalnie daleko od osi koła (patrząc na przkrój), by masa wynikowo wyszła jak najmniejsza.

Chodzi o to by z drugiej strony nie trzba było dołożyć ciężarka dla skontrowania mimośrodu obrotowego.

A co do trzymania ciężarków, to lepiej i trwalej się trzymają te nabijane na rant felgi niż klejonki

Opublikowano

aha dzieki

 

na tych felgach nigdy nie mialem nabijanych, nie zdarzylo sie tez zeby sie jakis z rantu odkleil, raczej mam odwrotny problem z pozostalosciami roznych klejow po latach, choc na ta chwile to zagadnienie przestaje byc dla mnie istotne.. mialem nabijane na starych 14'' tez pieknie to nie wygladalo choc przynajmniej syfu tyle po sobie nie zostawia

Opublikowano

zalew napisał:

dzis bedac na wywazaniu na poczatku zaznaczylem jednemu z gosci (mlody) zeby mi naklejali od wewnatrz, powiedzial ok.. drugi, starszy gosc, uslyszawszy od mlodego przy robocie, ze chcialem od wew. podszedl do mnie i wyjasnil ze moze mi zrobic wew jesli koniecznie chce, ale lepiej jest kleic na rancie.. umotywowal to tak, ze od wewnatrz bedzie musial zalozyc wiekszy ciezar, na rancie dal mi 2g a mowil ze od srodka by dal 6g; i ze poza tym na rancie bede widzial w razie co jesli mi sie odklei..

 

obecne felgi i tak mam zniszczone i po tym 'sezonie' ida jako zimowki wiec machnalem reka i powiedzialem ze jesli wg niego lepiej na zew to niech robi na zew.; ale o ile ten drugi argument (ze bede widzial jesli by ciezarek spadl) do mnie jakos przemawia, o tyle pierwszego nie rozumiem..

 

jest roznica czy na zewnatrz czy wewnatrz (od strony technicznej), czy to syndrom 2 szkol: falenickiej i otwockiej?

 

Nie ma rożnicy, więc jak ktoś zwraca uwage na estetyke to śmiało można ciężarek nakleić od wewnątrz. Maszyna wyważająca po odpowiednim jej zaprogramowaniu sama sobie oblicza gramature ciężarka i miejsce jego osadzenia, więc tak czy inaczej koło będzie wyważone dobrze. Co do odklejenia ciężarków to nie powinno mieć to miejsca, jeśli powierzchnia felgi gdzie ma być ciężarek jest dobrze oczyszczona- więc to żaden argument. Jedynie moge się zgodzić co do różnicy gramatury ciężarków, faktycznie z zewnątrz może być ona mniejsza, ale są to tak minimalne różnice, ze nie warto sobie tym zawracać głowy.

 

Pozdrawiam.

BMW i tylko BMW!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.