Skocz do zawartości

silnik 1,6


dmcneo

Rekomendowane odpowiedzi

mało danych!!!!!!

M40 - pasek

M43 - łańcuch

 

Jeśli masz zamiar kupować to tylko łańcuchowy silnik M43 - unikniesz oparu niemiłych napraw :norty:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M43 wychodziły w modelu E36 od 94roku włącznie...

 

Silnik M43 w porównaniu do starszego silnika M40 ma wyeliminowane trzy zasadnicze bardzo problematyczne elementy

 

1. Pasek rozrządu został zastąpiony duuuużooo mjniej awaryjnym łańcuchem - ,mimo, że koszt łańcucha jest większy to łańcuch jest dużo bardziej odporny na pęknięcie co w silniku kolizyjnym jest zabawienne...Na dużo dłużej także starcza taki łańcuch

 

2. Rolki w układzie rozrządu - pod wałkiem rozrządu w krzywkach BMW zamontowało rolki... zmniejszyło to tarcie na tych elementach co dało :

- wolniejsze zużywanie elementów rozrządu

- nie wycieranie się wałka i krzywek (zmniejszone ryzyku efektu "bociana"/"klekotu")

- przyrost mocy spowodowany zmniejszeniem tarcia

 

3. Zamienili jedną cewkę+rozdzielacz na cewkę poczwórną z wyjściami na każdy cylinder oddzielnie... w zasadzie wymienia się przewody WN i świece... koniec problemów ze śniedziejącą kopułką i palcem rozdzielacza

 

Wnioski:

Silnik M43 jest niczym innym jak silnikiem M40 ze zmodyfikowanymi elementami sprawiającymi największe kłopoty i bolączki M40... Bardzo rzadko ktoś skarży się na ten silnik... Mocy nie oferuje dalej nieziemskiej (choć odczuwalna różnica jest) to oferuje dużą bezawaryjność...

 

Polecam 316 lub 318 z silnikiem M43 na sekwencyjnym wtrysku LPG... autko którym pojeździsz :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, a jak ze spalaniem LPG w mieście? Ile konkretnie pali ten silnik bo gość powiedział, że pali na trasie 7 a w mieście 10/11 benzyny. Żonie bardziej podoba się Vectra A z silnikiem 2,0 115KM i jak ją tu przekonać do E36 1,6? Bo ma traumę po mojej ostatniej E36 2,5 170KM - 16l w mieście benzyny!!!
"Jak się przyłożysz to osiągniesz każdy cel"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj... Byłem maniakiem Opla (ostatnie dwa auta to opel calibra 2.0 8v 115KM i opel calibra phase I 2.0 16v 169KM) i powiem szczerze, że 2.0 w Vectrze będzie wymiatało lepiej niż BMW 1.6 ale...

 

BMW jak kupisz dobrze utrzymane to polata a opel wcześniej czy później zacznie rdzewieć i padać... Auta z silnikiem c20ne w oplu chodzą bardzo dobrze bo moment obrotowy jest dostępny od bardzo niskich obrotów... fajnie startują... taka vectra może na starcie śmiało wykiwać 2.0 16v... ale się będzie sypać

 

Co do spalania to silnik M43 może palić mniej... spalanie powiem tak 9-10l miasto/cykl mieszany 7l trasa...

 

Co ciekawsze 320 może palić tyle samo... a będzie lepsza kultura pracy i większa moc (140KM)... jak miałbym wybierać między:

1. Vectra 2.0 8v a 320i

wybrałbym bez wahania 320i

2. Vectra 2.0 8v a 316i

tu bym się wahał i pewnie wybrałbym jeśli była by w naprawde superstanie to vectre... większa moc jakby nie było i nawet ładny model opla

 

Proponuje jeśli zależy na ekonomi to zakupić 320i zegareczek i zagazować ją sekwencją... moc pozostanie a ekonomia o niebo wzrośnie :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Calibry to jak naprawdę Ci się sprawowała? Ten silnik 2,0 8V? Czy faktycznie wszystko w niej skrzypi i się co chwila psuje? Bo też brałem ten model pod uwagę ale kumple w pracy nabijają się , że to auto dla wieśniaków. Zawsze podobała mi się i niech sobie tam ludziska gadają ale uważam , że to jedno z ładniejszych nadwozi Opla. W sumie mam dylemat bo do wyboru:

 

BMW 316i 1995r - 7000zł

Calibra 1994 2,0 - 4900zł

Vectra CD 1994r 2,0 - 7000zł

"Jak się przyłożysz to osiągniesz każdy cel"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Calibre za 4900zł to odpuść dobrą "nie skrzypiącą" Calibrę kupuje się za 7-12tyś. Autko prowadzi się świetnie, a jest wieśniackie w oczach ludzi którym żona nie pozwoliła go kupić... jak zachowasz serię to będzie przyciągała wzrok niejednego konesera...

 

Calibra - autko bardzo pojemne... sam sprawdziłem... włożyłem i przywiozłem nią 2 lodówki po złożeniu tylnej kanapy i wyjęciu półki...

"mieszkałem w niej" 3 tygodnie na wakacjach we dwoje z dziewczyną mieliśmy normalnie łóżko z tyłu a jestem wysoki (189cm). Niestety auto lubi rdzewieć dlatego warto rozważać roczniki 96-97 i od razu szykować się na wymianę nadkoli z tyłu i progów (w ekstremalnych przypadkach spawanie podłogi nawet) Najukochańsze silniki tego auta to X25XEV czyli silnik 2.5 v6 (170KM) i LET 2.0 16v Turbo (204KM) Auto bardzo bezpieczne dla kierowcy i pasażera z przodu... przeżyłem uderzenie w bok w moje dzwi auta opla astry z prędkością 100km/h (astry) i gdybym miał zapięte pasy to nawet bym zadrapany nie był, a tak wybiłem szybę przednią głową i miałem małą bubę... ogólnie baaardzo bezpieczne...

Dla pasażerów z tyłu mniej... tu po prostu długa szyba i koniec dachu są podatne na załamania także przy locie na boku i uderzeniu w dach pacjenci z tyłu są game over (wypadek w miejscowości pamiętna pod skierniewicami) Ale jak się jest normalnym i nie łamie się naprawdę ostrych zakrętów z prędkością 190km/h to nic nikomu nie grozi i autkiem jeździ się świetnie

 

plusy silnika C20NE (czyli 2.0 8v)

- bardzi niski dół obrotów... auto ciągnie już od dołu co jest świetne do ciągania przyczepy i zwykłej jazdy

- nieziemsko tanie części

- odporny na gaz gen.II nie strzela nie prycha

- bezkolizyjny rozrząd. świetna sprawa strzela pasek a ty się cieszysz :norty:

 

minusy tego silnika

- hmm poza troszkę małą mocą to nie zauważyłem silnik naprawde gody polecenia!!!

- większe spalanie niż mocniejsze 16zaworowy silnik 9-11litrów Pb

 

plusy silnika X20XE (czyli 2.0 16v wersja 150KM z katalizatorem)

- większe osiągi

- wieksza moc i moment, ale dostępne od wysokich obrotów (trzeba silnik niestety kręcić bo z dołu lubi zdechnąć nawet)

- mniejsze spalanie od 8zaworowca ale jak się kręci wysoko to jedno i to samo 6,5-14litrów Pb

 

minusy tego silnika

- kolizyjny rozrząd

- lubiąca pękać bez wyraźnego powodu głowica

- awarie elektroniki

 

Vectra CD - 7000zł to może być ciekawa oferta... Niższe spalanie od Calibry ze względu na masę do 10l... niestety awaryjna elektronika (z drugiej strony dużo prostrza w naprawach niż BMW) wchodząca korozja i częste drobne usterki układu hamulcowego oraz zawieszenia

Dobre autko bo tanie w naprawach i świetna charakterystyka jednostki 8zaworowej

 

BMW- tu opisu jest już sporo ale patrząc chłodniejszym okiem

- śmieszne ale autko jest mniejsze... dużo mniejsza przestrzeń ładunkowa która w wersji bez dzielonej kanapy zamknięta jest pod oparciem kanapy blachą... także listewki i roweru nie zabierzemy już tak łatwo... Troszkę droższe części ale analizując rynek to uważam, że skrót BMW-będziesz miał wydatki jest bez sensu i nijak się ma do prawdy (chyba że do E46 hehe :twisted2: )

- duże spalanie - napęd na tył powoduje ten efekt i dość spora masa

- autko bardzo bezpieczne - po oględzinach dzwi stwierdzam, że są pancerne

- hit sprzedarzy E36 w USA - wiedzieli chyba co dobre :P

- każda nawet drobna naprawa przynosi zamierzony efekt... w oplu jest różnie... po remoncie silnika brata vectra 1.6 się zatarła znowu ?!? :worried:

 

BMW vs. OPEL to również mój życiowy spór i staneło na tym, że lubie obie marki po równo :P

 

Jakbym teraz miał zmieniać auto to kupiłbym albo zadbaną Omegę B Sedan z silniczkiem 2.0 8v EcoTec, albo jakbym miał szaleć to 2.5 v6

 

A z BMW to 320 w stanie super, a jakbym miał szaleć to 325 Vanos'a lub 328

 

A moim wymażonym autem jest E31 850 :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz większy silnik z gazem (dobra i zadbana sekwencja tylko i wyłącznie)-jeździj tanio i miej radość z jazdy bo 1,6 w tym aucie to jednak trochę mało, i tak jak Ci pisał kolega wcześniej że jak się chce to można dużym silnikiem mieć takie same wyniki jak katując mały-w trasie szczególnie.

Ja jeżdżę trochę trasa trochę miasto i wychodzi na 35L LPG-350KM dokładnie czyli 10/100 i to raczej spalanie duże nie jest prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
mam na oku E30 z 90r 1,6 bardzo ładny zadbany samochód, ale kolega mnie postraszył, że na pasku silniki są ryzykowne, no i teraz mam zagwozdkę, co myślicie o takim silniku? naprawdę są dużo bardziej awaryjne od wersji z łańcuchem?
"Jak się przyłożysz to osiągniesz każdy cel"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam na oku E30 z 90r 1,6 bardzo ładny zadbany samochód, ale kolega mnie postraszył, że na pasku silniki są ryzykowne, no i teraz mam zagwozdkę, co myślicie o takim silniku? naprawdę są dużo bardziej awaryjne od wersji z łańcuchem?

 

Jak się wymienia pasek w terminie - oraz nie kupuje nagorszego shitu to są tak samo awaryjne jak inne. Dochodzi tylko koszt wymiany napędu rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak spalanie takiego silnika? osiągi w miarę? gość chce za to auto 4500, jest to wersja 4 drzwiowa, kolor beżowy, środek jak z fabryki, przebieg 103000-może nie realny ale auto naprawdę ładne
"Jak się przyłożysz to osiągniesz każdy cel"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak spalanie takiego silnika? osiągi w miarę? gość chce za to auto 4500, jest to wersja 4 drzwiowa, kolor beżowy, środek jak z fabryki, przebieg 103000-może nie realny ale auto naprawdę ładne

 

Ja miałem kiedyś E30 1,6M40 2drzwiowe z 90' - spalanie na trasie około 7-7,5L/100km w mieście do 10L/100km.

Osiągi - hmmm jak na 1,6 dobrem jak na BMW słabe.

Teraz patrząc z perspektywy doświadczeń - jakbym miał kupować E30 - to z 4cyl tylko IS wchodziłby w grę.

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.