Skocz do zawartości

Czy czujnik połozenia przepustnicy uszkodzony?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moi Drodzy mam pytanko odnosnie czujnika polozenia przepustnicy w silnikach V8.A mianowicie w poprzedniej mojej 7er mialem silnik R6 a dokladnie 3.0 i tam czujnik byl taki,ze mial taka znikoma mozliwosc regulacji polozenia i gdy przepustnica sie przymykala lub otwierala to bylo slychac takie cykniecie lub klikniecie...jak kto woli.Tutaj ten czujnik wyglada inaczej i chyba nie ma takiej mozliwosci regulacji ale nie ma u mnie tego cykniecia a czasie ruchu przepustnica.Kiedys silnik latal na gazie i mial sporo strzalow,czy mozliwe,ze uszkodzilo ten czujnik.Czuje juz od dosyc dawna,ze auto nie ma tej mocy jak kiedys i zamula sie na najwyzszym biegu.jakie sugestie?Z gory serdeczne dzieki.
Opublikowano
jeśli automat nie chce redukować biegów to oznacza to problem z tym czujnikiem, po pierwsze, rozumiem że w tych silnikach jest przepustnica EML czyli jagorszy wynalazek w tych samochodach, wyczyść tą przepustnicę, w R6 jej zabrudzenie powodowało wiele problemów z przyspieszeniem i redukcją biegów, poprostu wciskałeś pedał gazu a przepustnica nie odwierałą się do końca, a to bardzo istotne w automacie, ponieważ czujnik TPS rozrużnia trzy położenia, bieg jałowy, przyspieszenie, makszymalne obciążenie i właśnie w tym ostatnim położeniu automat redukuje bieg (nie mylić z kick downem) jak przepustnica siędo końca nie otworzy to automat nie dostanie sygnału do redukcji biegów.
Opublikowano
Ale u mnie jest przepustnica na linke nie EML.Jednak wlasnie jest chyba troszke problem z redukcja biegow a szczegolnie z 5 na 4 i jest szarpniecie.Na nizszych biegach jak glebiej wcisne pedal redukuje ale z 5 na 4 opóznia sie i szarpnie zawsze lekko.
Opublikowano

to zrób następującą rzecz:

wciśnij pedał gazu do oporu i zobacz czy idzie jeszcze pociągnąć dźwignię przepustnicy?? Jesli idzie to trzeba zrobić kolejną rzecz:

 

poluzować czujnik położenia przepustnicy, i poluzować widełki któe wyznaczają zakres położenia dźwigni przepustnicy, wtedy zamykamy przepustnicę ustawiamy widełki tak żeby nie uniemożliwiały całkowitego zamknięcia przepustnicy i dokrecamy śrubę zeby je zamocować, nastepnie ustawiamy czujnik TPS tak aby wskazywał zamkniętą przepustnicę, na końcu naciągamy linkę przepustnicy tak żeby nie miała żadnego luzu i żeby wciśnięczie pedału gazu otwierało przepustnicę na makszymalne otwarcie.

Opublikowano
dzieki bardzo...na razie pada ale jak przestanie sprawdze...tylko u mnie tak jak napisalem w poscie czujnikiem nie mozna regulowac tak jak w 3.0 i 3.5 R6.Otwory na srubki ma idealnie okragle a nie podluzne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.