Skocz do zawartości

Czy da sie zamontowac elektryczne szyby do BMW E-34?????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za fotki :cool2: .

Właśnie tego się obawiałem, widzę że kostki wychodzą z tylniej części tunelu, przewody są w innym kolorze niż na kostkach które znajdują się u mnie, koło lewarka.

Jutro ściągam tylnią część tunelu, może tam coś znajdę :mrgreen:.

 

...sterownik znajduje się pod tylnym siedzeniem...

Kiedyś robiłem pod siedzeniem małe porządki, ale nie zauważyłem nic co mogłoby przypominać sterownik.........E34 525i M20B25 89r.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy teraz jest już wszystko jasne? :wink:

 

No wyglada na jasne... ale nadal mi to nic nie mowi, poniewaz po zdjeciu tylnej czesci tunelu, nie ma kabli, moze sa pad przednia??

Co ciekawe, podzwonilem do paru serwisow BMW w Polsce i nikt nie moze mi dac jednoznacznej odpowiedzi czy instalacja w "bolasach" byla kladziona takze pod elektyke szyb.

Zwierzak nie moge ciebie na gg zlapac wiec prosze tutaj, mogbys strzelic fotke swojego modulu od centralnego zamka i podac oznaczenia?? :modlitwa:

Chyba bedzie trzeba zalozyc wlasnorobke instalacji i podpiac szybki na przekazniki.

Opublikowano

do czwartku nici ze zdjęć...auto stoi u mechanika ze względu na wyciek oleju z silnika... potem jak najbardziej :wink:

(acha...przepraszam wszystkich ale zmieniłem nick...zmieniłem go ponieważ jestem w kilku klubach między innymi w VectraUnlimited, VWgolf oraz na stronie BMW Klub Poznań pod nickiem "sys" a akurat tu był ten nick zajęty...więc wybrałem zwierzak :roll: ale teraz poprawiłem na sys_bmw...)

Opublikowano
sys_bmw nie zapomnij o fotce centrakli. PROSZE :modlitwa:
Opublikowano

odebralem auto ...ściągnąłem tylną kanapę i....nie wiem co mam sfotografować :shock: ...niczego nie widzę...z jednej strony akumulator z drugiej pare przekaźniczków.... :roll:

...

Opublikowano
No tak wyglada na to ze centralke sterujaca masz w innym miejscu, prawdopodobnie pod prawym przednim glosnikiem, pod schowkiem, chyba. Trudno nie szukaj bo szkoda fatygi, ale dzieki za poswiecenia. Jutro postaram sie zrobic fotke mojego modulu i zamieszcze je na forum moze ktos cos na to powie.
Opublikowano

kompresuj fotki przy pomocy np. Microsoft Office Picture Manager i potem wstaw na http://imageshack.us/ lub http://www.fotosik.pl/index.php

....po załadowaniu fotek na serwer wybierz odpowiedni link pod obrazkiem... pobaw się funkcją "podgląd" zanim wciśniesz "wyślij"....będziesz mieć pewność, że wstawiłeś odpowiedni link ;)

 

...albo podeślij mi na skrzynkę [email protected] a ja wstawię ;)

Opublikowano

To jest wlasnie moj modul od centralnego zamka.

 

http://images1.fotosik.pl/45/3oevcdrjy30ftop2.jpg

http://images3.fotosik.pl/45/47gfdbvd91vhvdhk.jpg

http://images1.fotosik.pl/45/wa3c2qh90p8n6bdn.jpg

 

Ciekawe czy da sie go zastapic modulem ktory obsluguje centralny i el. szyby w jednym, taki jak ten na dole:

 

http://images3.fotosik.pl/45/qha1rvfgwc7unw4d.jpg

Dajcie jakies schematy, lub pomysl jak to wszystko wpiac...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam! wtrące pare zdań. potwierdza sie moja teoria na temat; BMW z początku produkcji jest "de best" hehe! :wink:

udało mi sie zakupic elektryke do mojej 530, więc rozebrałem boczek, a tam dwa wolne gniazda; jedno do szyb drugie nie mam pojęcia do czego?

w tunelu srodkowym tez dwie kostki, podłączyłem i pięknie działa! wystarczyło wpiąć kostki szok! pózniej rozwiercenie nitow, przykręcenie nowych ramion, dziura na przyciski i szybki są!

i tu moje pytanie; dlaczego tak jest, że szyby zamykaja się stopniowo? to znaczy opuszcze szybe, schodzi bez zatrzymania, a jak chce ja podniesc to trzeba tak na pare razy! strasznie wkurzajace.

i drugie pytanie; dlaczego podswietlenie przyciskow sterujacych zaswieca sie w pozycji zaplon, bez wlaczonych swiatel? a jak otwieram drzwi to tak leciutko sie swieca! ciekawe objawy!

p.s obc IV tez zadzialal od razu jak go zakupilem, zamiast termometro czasomierza.. nie ma jak '88 :roll2:

http://img410.imageshack.us/img410/9554/m5hire1nt1.gif
Opublikowano
p.s obc IV tez zadzialal od razu jak go zakupilem, zamiast termometro czasomierza.. nie ma jak '88 :roll2:

 

Może OT ale: Jeśli masz 525 lub wyżej (530, 535, itd...) to jeśli włożysz jakikolwiek OBC to będzie dobrze (nawet rok 95), ale jeśli masz 520, 518, 525 td lub tds to nie ważny rocznik - OBC będzie działać tylko po dodaniu płytki kodowej (patrz http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=189554#189554 - cały wątek) Taka konstrukcja ;)

 

P.S.: Sorki, jeśli piszę "dziwnie", ale miałem "święta rodzinne" ;) i moja krew jest trochę rozrzedona ;-)

$M$
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie, a mam pytanie odnosnie e30. Czyjest tez taka mozliwos, ze bedzie tezpoprowadzona cala elektryka pod mechanizm, tylko wpiac idziala?? Gdzie szukac tych gniazd i wtyczek?? Mam e30 1989r 2.0 i centralny zamek oryginalny. Pozdr.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Mam E34 520IA z 94 roku, zakupilem ostatnio mechanizmy elektrycznych szyb do przodu razem z wiazka kabli (która znajduje sie w drzwiach i przykreca sie do słupka) i z przyciskami i teraz moje dwa pytanka:

 

1. Jesli nie mam instalacji pod el. szyby to czy wystarczy tylko wymiana tej wiazki i podprowadzenie kabli do przyciskow, czy dalsza wiazka idąca od slupka do modułu tez jest bez el. szyb i ją tez trzeba wymienic razem z modułem? bądź zrobić swoją instalacje.

 

2. Jakimi śrubami przykrecić te mechanizmy (chodzi mi o dokladne wymiary) i ile musze ich mieć?

 

Jak macie jeszcze jakieś cenne uwagi, chetnie skorzystam

pozdrawiam

  • 2 lata później...
Opublikowano

witam, chciałbym ponowic temat, otoz posłuchałem sie wypowiedzi z forum sprawdziłem jaki mam moduł od zamka był taki sam jak na zdjeciu. pomyslałem ze mam instalacje na bank, tym bardziej bo wczesniej podłaczyłem elektryczne fotele i wiazka była. zapomniałem dodac ze moj samochod to e34 524 td z 91r. wiec jest to poczatek produkcji, rozebralem tunel ale nic nie ma, postanowilem jeszcze zobaczyc czy jest wiazka w drzwiach, z przodu było 11 kabli a z tyłu 2. czyli nie ma. teraz jestem w kropce, bo wiem ze moge miec problem z podłaczeniem tego. dodam ze mam kompletna instalacje tzn ta z drzwi. problem polaga na tym ze nie bardzo rozumiem, te schematy.

czy mogłby ktos jakos rozrysowac mi to w prosty sposob, sama instalacje od przyciskow w panelu, bo drzwi, oraz gdzie to podłaczyc

Opublikowano

Jeżeli nie masz wiązki i chcesz podłączyć to w prosty sposób, to możesz zrobić to na dwóch przekaźnikach dla jednej szyby.

Mniej-więcej tak:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img26.imageshack.us/img26/1985/szybazamknijotwrz.jpg

 

Tylko co do przełącznika nie jestem pewien jak jest on rozwiązany w e34, czy steruje on plusem czy minusem, muszę jeszcze dokładnie popatrzeć na schematy. A do podłączenia potrzebujesz po dwa przekaźniki zwierno/rozwierne na jedną szybę.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

ciesze sie ze w koncu temat sie ruszył, od razu tez musze sie przyznac, ze nie do konca rozumiem schemat ktory jest pewnie prosty i tu prosze o wyrozumiałosc. domyslam sie ze musze zrobic 4 nie oddzielne instalacje, a gdzie sie podpiac z plusem ? od razu gdzies w okolicach akumulatora?

 

poki co znalazłem przekaźniki, mam nadzieje ze chodzi o takie, ponizej zamieszczam link

http://allegro.pl/item577472824_przekazniki_samochodowe_12v_40_30a_solidne_nowe.html

Opublikowano

Te przekaźniki są bardzo dobre do tego, sam z nich czasem korzystam, warto do nich dokupić jeszcze podstawki.

4 pary przekaźników, czyli w sumie 8 sztuk, do tego można jeszcze dołożyć jeden, aby główne zasilanie pojawiało się po przekręceniu stacyjki w pozycję np. 1. Czyli dla 4 elektrycznych szyb byłoby to już 9 przekaźników. Czerwony przewód (gruby) podłączasz przez bezpiecznik 30A do akumulatora, a brązowy minus (gruby) do karoserii.

Co Ci trzeba wytłumaczyć z tego schematu?

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

1.jesli chodzi o miejsce podłaczenia wszytsko jasne, ale ten gruby kabel od akumulatora mam go jakos rozdzielic na 4? czy puscic musze 4 oddzielne?

2. nie bardzo wiem o jakie podstawki chodzi? takie oryginalne miejsce gdzie mozna wpiac przekaznik? a na dole bedzie wyjscie na kable?

3. nie wiem w ktorym miejscu ma byc ten 9 przekaznik

Odnosnie schematu

1. zamknij otworz?(na schemacie) przełacznik podnoszenie opuszczania szyb tak?

2. w jaki sposob maja wchodzic kable, do przekaźnika? do ktorej styki(bo jest ich pięć) ma dochodzic plus a do ktorej minus?

3. jak mam rozumiec, te kropki małe na schemacie, gdzie głowny kabel zasilania rozchodzi sie na dwa, jak mam to zrobic?

 

ponizej umieszczam zdjecie jak podłączyc ten przekaźnik, niby wszytsko jasne, ale ktory kabel to bedzie plus a ktory minus

 

http://images43.fotosik.pl/85/e7b6429088850004med.jpg' alt='e7b6429088850004med.jpg'>

Opublikowano

1. Ten gruby od akumulatora oczywiście jeden, do bezpiecznika, później do "dziewiątego" przekaźnika, no i później rozdzielasz go na inne przekaźniki.

2. Tak, podstawki to takie plastiki z stykami (konektorkami), gdzie podłączasz wszystkie przewody, a później tylko wkładasz przekaźnik

3. Przy okazji rozrysuje Ci gdzie ten przekaźnik wstawić w całej instalacji.

 

Odnośnie schematu:

1. Tak to przełącznik, narysowany przykładowo, Ty będziesz miał oczywiście cztery zespolone razem w jednej obudowie i troszkę inaczej to będzie wyglądało

2. No przecież wszystko jest na schemacie rozrysowane i opisane, do tego jeszcze są inne kolory

3. Tak się rysuje schematy i zaznacza miejsce połączeń, tam gdzie linie się krzyżują i nie ma kropki to znaczy że nie łączą się ze sobą, a jak jest kropka to łączą.

Jak połączyć?? to już zależy od Twojej wyobraźni, przeważnie bierze się przewody, rozizolowuje po kawałku, skręca razem, lutuje i na koniec izoluje taśmą bądź termokurczem.

 

 

Ile w końcu tych szyb elektrycznych zakładasz, na dwoje czy na cztery drzwi?

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

teraz juz wszytsko rozumiem, wielkie dzieki

mechanizmy za zakład na cztery drzwi.

 

jedynie nie zrozumiałe jest to ktory kabel podłaczyc pod wejscie 1 a ktory wejscie 2? czy pod wejscie 1 podłaczyc czerony czy tez brazowy

 

poza tym wszytsko rozumiem, jeszcze raz wielkie dzieki

 

kliknałbym Ci pomogł ale nie masz takiej opcji

Opublikowano

To jest ten "dziewiąty" przekaźnik i jak go podłączyć:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img23.imageshack.us/img23/4341/przekaniksterujcy.jpg

 

A to już cały zestaw na 4 szyby, ponumerowane nóżki, według twojego rysunku:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img23.imageshack.us/img23/8060/4xelektryczneszybyprzek.jpg

 

Powodzenia.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano
A ja mam też pytanie czy po podłączeniu układu,wciskam przycisk szyba idzie do góry lub w dół napięcie podawane jest na silnik tak długo jak trzymam przycisk, czy ten rodzaj przekaznika pod wpływem obciążenia wyłączy się czy spali się bezpiecznik zamontowany przed układem jeżeli za długo przytrzymam przycisk. Jesli tak czy można zamontowac jakiś przekażnik przeciążeniowy żeby temu zapobiec a silnik po domknięciu szyby zatrzymał sie ???
Opublikowano

Tak, jak długo trzymasz przycisk, to silnik szyby pracuje, te przekaźniki nie są przeciążeniowe. Teoretycznie powinien spalić się bezpiecznik, ale w praktyce różnie to bywa.

Przekaźnik przeciążeniowy, hmm... trudno coś takiego spotkać, przynajmniej ja nie widziałem. Przeważnie w samochodach jest to rozwiązywane przy pomocy elektroniki, która przy obciążeniu odcina napięcie na silnik. Można by zastosować przełącznik termiczny, który był montowany przy elektrycznych szybach w bmw e30, on ma taką funkcję, coś jak bezpiecznik automatyczny w domu ;)

Moim zdaniem chyba każdy widzi bądź słyszy, że szyba jest zamknięta i czas puścić przycisk :)

Można zawsze zamontować oryginalną instalacje, która jest wyposażone w tego typu elektronikę, ale to już sprawa nie tak prosta jak przekaźniki.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

ja zauwazyłem ze na mechanizmie, mam jakies takie ograniczniki, moze one sa odpowiedzialne za odłaczenie zasilania jak szyba jest zamnknieta opuszczona, jak bede miał okazje (weekend) zrobie zdjecia i Ci pokaze.

w ogole to musze najpierw na sucho to podłaczyc i zobaczyc jak to bedzie,bo te przerobki to roznie wychodza, nie ma jak to fabryka.

 

a jesli chodzi i wyposarzenie to jestem w totalnym szoku, kazda e34 jest inna nie ma reguły na wiazki itd.

mam jedna 524 91r, miała wiazke po el. fotele ma pod tempomat a pod szyby nie.

znowu mam tez 520 co prawda z 94 rok, przod ma elektryke, tył nie i nie ma wiazki

Opublikowano
Jeszcze jak możesz to zrób zdjęcie przełącznika od strony pinów do podłączenia, masz do niego kostki?

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.