Skocz do zawartości

Czy jest to wina pompy paliwa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.

Czy awaria pompy paliwa może mieć coś wspólnego z paliwem w oleju silnika :!: :?:

 

W niektórych starych autach z przeponową, mechaniczną pompą paliwa, napędzaną bezpośrednio od wałka rozrządu w kadłubie - tak może mieć.

 

Pompa elektryczna - nie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Jeżeli silnik był by na wykończeniu, to miał bym mokre świece... :idea:

Były zmieniane jakieś 1000 km temu i jak stwierdził mechanik " były suche " .

Więc może to nie jest wina pierścieni :?:

Ktoś ma jakiś pomysł :idea: :?:

Opublikowano
przegon auto na jakiejs trasie - ze 100-200 to paliwa w oleju nie bedzie, jak sie jezdzi tylko na krotkich odcinkach (miasto) paliwo w oleju ma prawo byc.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
przegon auto na jakiejs trasie - ze 100-200 to paliwa w oleju nie bedzie, jak sie jezdzi tylko na krotkich odcinkach (miasto) paliwo w oleju ma prawo byc.

 

 

Przegoniłem jak piszesz Betke 200km ( W-wa :arrow: Olsztyn )średnio 120- 130 km/h i paliwem śmierdzi dalej :evil:

Opublikowano
A może układ odpowietrzania skrzyni korbowej się przytkał i paliwo, które trafia do oleju przy zimnym silniku, po prostu nie ma którędy wyparować :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
A może układ odpowietrzania skrzyni korbowej się przytkał i paliwo, które trafia do oleju przy zimnym silniku, po prostu nie ma którędy wyparować :?:

 

Może właśnie to jest to, ale jak ktoś ma jakieś jeszcze pomysły to będe wdzięczny... :modlitwa:

 

Nie wiem czy jest to istotny fakt :idea: , ale kiedyś Beemka mi się przegrzała. Nie doszła wtedy do czerwonego pola, lecz do 3/4 temp. i szybko zgasiłem silnik.

Może to miec teraz jakiś wpływ :?:

Opublikowano
Witam.

Czy awaria pompy paliwa może mieć coś wspólnego z paliwem w oleju silnika :!: :?:

Sprawdź czy po odkręceniu korka wlewu paliwa nie słychać charakterystycznego ssst (czyli dzwięku zassanego powietrza). Jest to podobno jeden z pierwszych objawów, że paliwo może się przedostawać do silnika. Czy to pochodzi od pompy, tego nie wiem. Ale warto to sprawdzic, no chyba ze korek wlewu paliwa jest nieszczelny, ale raczej powinien byc.

 

Raf

Opublikowano
Witam.

Czy awaria pompy paliwa może mieć coś wspólnego z paliwem w oleju silnika :!: :?:

Sprawdź czy po odkręceniu korka wlewu paliwa nie słychać charakterystycznego ssst (czyli dzwięku zassanego powietrza). Jest to podobno jeden z pierwszych objawów, że paliwo może się przedostawać do silnika. Czy to pochodzi od pompy, tego nie wiem. Ale warto to sprawdzic, no chyba ze korek wlewu paliwa jest nieszczelny, ale raczej powinien byc.

 

Raf

 

 

Żadnego zasysania powietrza nie słyszę, jak odkręcam korek oleju.

Nie ma też " mazi " pod korkiem...

Opublikowano

 

Żadnego zasysania powietrza nie słyszę, jak odkręcam korek oleju.

Nie ma też " mazi " pod korkiem...

Ja pisalem o korku wlewu paliwa. Ten korek odkręć i posluchaj.

Kiedys u mnie podejrzewalem po zapachu oleju (wymieniony byl niedawno) ze paliwo sie przedostaje. Ale to bylo w lato i wlasnie mechanik tak sprawdzal u mnie czy sie nie dostaje paliwo - odkrecil korek i sluchal. No u Ciebie widze sprawa powazniejsza, bo fakt juz stwierdziles.

Tyle moge pomoc, mala rada.

Opublikowano

Przy wlewie paliwa jest ok, żadnych syków nie ma....

Jeżeli ktoś by miał pomysł czemu mam paliwo w oleju to będe BARDZO WDZIĘCZNY :!:

 

Jeżeli silnik okaże sie padką to chyba będe zmuszony oddać/sprzedać moja Betkę :cry2: .....

Opublikowano
Sprawdzając pozim oleju na miarce EwIdEnTnIe śmierdzi/pachnie paliwem :idea: :evil:

A czy poziom oleju podniosl sie nawet nieznacznie, pomiedzy jednym sprawdzeniem a drugim? Oczywiscie nalezy sprawdzic bardzo dokladnie, gdyz jesli nawet przedostawaloby sie paliwo, to zapewnie niewielkie ilosci.

Jesli smierdzi paliwem, jak piszesz, na koncu bagnetu, to pewnie tez na korku od oleju?

Ja mialem to samo podejrzenie, jak juz pisalem. I generalnie powiedzieli mi, ze jak jest cieplo to moze sie tak wydawac zapach ze to jest paliwo.

Tak wiec ja bym b. dokladnie sprawdzil poziom oleju. Albo sprobowal poszukac jakichs preparatow, moze sa, ktore wykrywaja paliwo w oleju :idea:

Pozdro,

Raf

Opublikowano

Dzięki Raf za info :arrow:

Najlepsze jest to że od wymiany jakieś 8000 km nic nie dolwałen oleju, czyli oleju nic nie bierze.

Jest możliwość, że splając olej uzupełania go paliwem prze co stan oleju na bagnecie jest niezmienny.

Korka jeszcze nie wąchałem :twisted: , ale zakładam że też pachnie/śmierdzi.

 

 

ps. bliskie spotkanie z lublinem było.... :cry2: :evil:

Opublikowano

Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, ale w BMW układ olejowy i układ paliwowy zetknąć się mogą jedynie poprzez cylindry, wówczas gdy niespalone paliwo spływa wzdłuż gładzi cylindrów do miski olejowej. W E36 pompa paliwa jest elektryczna i znajduje się zbiorniku paliwa i nijak z olejem kontaktu nie ma.

Odgłos ssania przy odkręcaniu korka paliwa to jedynie objaw zatkanego odpowietrzania zbiornika paliwa i również nic z olejem wspólnego mieć nie może.

A jak to się może stać, że niespalone paliwo spływa ? Nie wiem, za bogata mieszanka i niepełne spalanie ? Paliwo kapiące z wtryskiwaczy podczas postoju ? Zużyte końcówki wtryskiwaczy powodujące niepełne rozpylanie paliwa (tzw. kropelkowanie) przez co nie całe paliwo się spala ? Nigdy dotychczas nie słyszałem o czymś takim w BMW...

A może smród paliwa dochodzi nie z oleju, ale po prostu z komory silnikowej, przez jakieś nieszczelności przewodów paliwowych ? To się zdarza...

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano

Wow, wykład godzien profesora z Politechniki Warszwskiej :norty:

Więc co mi poradzicie, oprócz rozbierania połowy silnika :mad2: :?:

Zmienić olej na pełen syntetyk i bujać się dalej Bunią :?:

Opublikowano

Wymień olej, zalej paliwo dobrym preparatem do czyszczenia układów wtryskowch i przegoń auto po trasie pareset kilometrów. Jeśli się znów pojawi smród paliwa, to pozostaje tylko serwis ... Ale najpierw sprawdź wszyskie przewody paliwowe w komorze silnika, tak dla pewności. Szczególnie na opaskach zaciskowych na łączeniach.

Choć w zasadzie powienienem ci poradzić od razu jazdę do serwisu, bo jeśli to jakiś poważny wyciek benzyny do oleju, to może w ekstremalnym przypadku tak rozrzedzić olej że zatrze silnik. Cóż, ryzyko jest twoje ...

Pozdrowienia

Paweł

www.automobile-catalog.com

Opublikowano
Dzięki Raf za info :arrow:

Najlepsze jest to że od wymiany jakieś 8000 km nic nie dolwałen oleju, czyli oleju nic nie bierze.

Jest możliwość, że splając olej uzupełania go paliwem prze co stan oleju na bagnecie jest niezmienny.

Korka jeszcze nie wąchałem :twisted: , ale zakładam że też pachnie/śmierdzi.

 

 

ps. bliskie spotkanie z lublinem było.... :cry2: :evil:

O rany, mam nadzieję że po tym spotkaniu z lublinem możesz jeździć :worried:

W każdym razie kolega klubowy PZ naprawdę udzielił nam niezłego wykładu. Jeśli pojedziesz sprawdzic czy faktycznie przedostaje sie u Ciebie to paliwo, to koniecznie napisz. Sam chcialbym wiedziec, bo taka usterka oprocz objawow "wechowych" moze nie dawac innych oznak. Wiec jest to grozne.

Pozdrawiam i trzymam kciuki.

Raf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.