Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

3 dni temu byłem we Włoszech, po dojechaniu do Monachium auto zaczęło strasznie mulić na wyższych obrotach i przestawały pracować 2 cylindry. Do 3 tyś. obrotów było ok. tylko dużo paliła.

Po powrocie do domu komp. nie wykazał żadnej usterki. Doradzono mi usunięcie katalizatorów [ były oberwane]. Wczoraj wyciąłem katy- auto odzyskało moc i wigor.

Dziś zabrałem rodzinkę i w trase po ok.20km okazało się, że pękła chłodnica - dokładnie mówiąc pojawiła się rysa na plastykowym boczku.

Tu moje pytanie:

- czy może tak z siebie pęknąć chłodnica

- czy te wyżej wymienine problemy można ze sobą łączyć

- w jaki sposób naprawić chlodnicę - spawać plastyk, wymienić boczek, może uzywka

:duh: :cry2:

proszę o pomoc

Edytowane przez marcosz

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
3 dni temu byłem we Włoszech, po dojechaniu do Monachium auto zaczęło strasznie mulić na wyższych obrotach i przestawały pracować 2 cylindry. Do 3 tyś. obrotów było ok. tylko dużo paliła.

Po powrocie do domu komp. nie wykazał żadnej usterki. Doradzono mi usunięcie katalizatorów [ były oberwane]. Wczoraj wyciąłem katy- auto odzyskało moc i wigor.

Dziś zabrałem rodzinkę i w trase po ok.20km okazało się, że pękła chłodnica - dokładnie mówiąc pojawiła się rysa na plastykowym boczku.

Tu moje pytanie:

- czy może tak z siebie pęknąć chłodnica

- czy te wyżej wymienine problemy można ze sobą łączyć

- w jaki sposób naprawić chlodnicę - spawać plastyk, wymienić boczek, może uzywka

:duh: :cry2:

proszę o pomoc

 

Raz lepiona podda sie w najmniej oczekiwanym momencie.

A awaria chlodnicy to natychmiastowe unieruchomienie auta -

poszukaj czystej uzywki albo zamiennik.

 

Czy auto bylo uderzone?

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Auto absolutnie bezwypadkowe. Czy można wymienić sam plastykowy boczek? Co jest przyczyną?

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Auto absolutnie bezwypadkowe. Czy można wymienić sam plastykowy boczek? Co jest przyczyną?

 

Pytalem bo takie uszkodzenia powstaja najczesciej po niegroznych

uderzeniach w ktorych niby nic nie jest powaznie uszkodzone, wymienia

sie zderzak, a po jakims czasie wychodza takie sprawy. No ale tak

samo z siebie to dziwne - jakas wada materialowa, czy cos?

 

Jesli chodzi o ten plastik z boku z ktorego wychodzi krociec do

weza gumowego, to on jest integralna czescia chlodnicy.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy pasuje chłodnica od innego modelu V8 np. E39 itp. :?:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Czy pasuje chłodnica od innego modelu V8 np. E39 itp. :?:

 

Nie wiem, ale popatrz sobie w internetowej wersji etk na www.realoem.com mysle ze po numerach latwo bedzie dojsc co pasuje.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Chłodnica wymieniona - uzywka 300 PLN. Mechanik twierdzi , że przyczyna było źle pracujace wisko - tez wymienione oryg. 800Pln

Chlodnica zalana tymczasowo wodą aby sprawdzic szczelność. Czeka mnie wyjazd ok.3500 km w 3 dni - moze lepiej zalać płynem.? :?:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Chłodnica wymieniona - uzywka 300 PLN. Mechanik twierdzi , że przyczyna było źle pracujace wisko - tez wymienione oryg. 800Pln

Chlodnica zalana tymczasowo wodą aby sprawdzic szczelność. Czeka mnie wyjazd ok.3500 km w 3 dni - moze lepiej zalać płynem.? :?:

 

Na dluzsza trase oczywiscie lepiej zalac sobie "letnia" mieszanke

czyli powiedzmy 30/70 plyn/woda.

 

Ale jesli uklad jest sprawny, to sama woda tez w zasadzie powinna wystarczyc.

Jesli uklad prawidlowo trzyma cisnienie, to wskutek podniesienia

punktu wrzenia wody uklad powinien pracowac poprawnie do jakichs

110-112 stopni.

 

Poza tym glikol etylenowy wlasciwie pogarsza wlasnosci cieplne plynu

chlodniczego - czysta woda przewodzi cieplo najlepiej. Dlatego w

warunkach calkowicie sprawnego ukladu chlodzenia jazda na czystej

wodzie jest mozliwa bez konsekwencji.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Czy czasem prawdziwą przyczyną pękniecia chłodnicy nie jest padająca uszczelka pod głowicą :cry2: Tzn. na zimnym silniku może puszczać w układ chłodzenia, potem gdy blok się nagrzeje to się doszczelnia. Tak jak pisałem wyżej wycinałem katy, auto zostawiłem rano odbierałem pod wieczór. Może mechaniol ją katował na zimnym by sprawdzić sobie spawy i "napompował" układ chłodzenia [ w przypadku słabej uszczelki pod głowicą] i chłodnica padła. W jaki sposób sprawdzić uszczelkę pod głowicą? Jak ewentualnie sprawdzić która to jest? :?:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Jak puszcza uszczelka, to przede wszystkim układ chłodzenia się zapowietrza oraz np. w korkach lubi się przegrzewać.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Trudno sprawdzić przegrzanie, wskazówka stoi pionowo ani drgnie, nawet jak dojeżdżałem do mechanika z pekniętą chłodnicą to wskazówka stała jak wryta pionowo :jawdrop: Podobno jak będą twardnieć węże to już jakiś sygnał. A jak sprawdzić która to uszczelka?

Jaką temp. powinien wskazywać komp. w teście chyba nr. 8? :?:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Trudno sprawdzić przegrzanie, wskazówka stoi pionowo ani drgnie, nawet jak dojeżdżałem do mechanika z pekniętą chłodnicą to wskazówka stała jak wryta pionowo :jawdrop: Podobno jak będą twardnieć węże to już jakiś sygnał. A jak sprawdzić która to uszczelka?

Jaką temp. powinien wskazywać komp. w teście chyba nr. 8? :?:

 

Wskaznik temperatury ma pewna logike.

Po osiagnieciu temp ok 80 stopni idzie do pionu i stoi centralnie na

srodku wskaznika NIEZALEZNIE od zmiany temperatury silnika

w przedziale 80-105 (o ile pamietam) stopni. Jest to celowe dzialanie

majace na celu nie dezorientowanie i nie odwracanie uwagi kierowcy

podczas gdy temperatura silnika jest wciaz w zakresie normalnej pracy.

Przekroczenie (chociazby chwilowe) gornego zakresu powoduje "wyjscie"

z trybu "oszukiwania" i wskaznik zaczyna prezentowac realna, biezaca

temperature. Dlatego ten wskaznik stojacy w polowie zakresu to troche

oszustwo, bo uklad chlodzenia tak naprawde nie utrzymuje temperatury

az tak idealnie.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
To by się zgadzało, trochę to przekombinowane. Test nr.7 u mnie pokazuje temp. 108 stopni i zmienia się w zakresie 103 -108 - przy rozgrzanym silniku. A jak to wygląda u innych? Edytowane przez marcosz

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Dokładnie, a jeszcze precyzyjniej, to strzałka pionowo się ustawia (u mnie) w zakresie temp. 80-110 st. W silnikach np. M62 temp. 105-110 st. może być prawidłową temp. pracy silnika, ponieważ ma zastosowany tzw. regulowalny (dynamicznie) termostat i on w pewnych warunkach dopuszcza taką temperaturę. W pozostałych silnikach może być ona już trochę zbyt duza.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Mi pekla kiedys sama z siebie - ten plastikowy krociec. Bylo t opo jakis 350 tys km. Mechanik stwierdzil, ze w tych modelach sie tak czasami zdarza, ze jest to dosc typowe w 740. Mi wymienili caly ten plastikowy boczek - jest zagniatany na boku chlodnicy - koszt okolo 200 PLN z robota. Odpukac nic sie nie dizeje. Podobny wyciek mam teraz iu kobiety w VOLVO, saczy sie na laczeniu. Zdanim serwisu nie jest to wina zadnej uszczelki, czy termostatu, tylku technologii - plastik i aluminium maja inna rozszerzalnosc cieplna i po latach moga sie nieco rozszczelnic. Ponoc tez typowe. Warsztaty niechetnie to zmieniaja, bo bardzo czesto zagniatajac nowy plastik zbyt mocno cisna i peka lub metal sie odksztalca. I musza dawac drugi lub przerzucac koszty na klienta, ktory slusznie mowi - a nie dalo sie delikatniej? Tak wiec nie dostalem gwarancji, ino zapeninie, ze powinno byc OK.
(OO=[][]=OO)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Gdy odpalam po nocy i silnik się zagżeje to przewody robią się strasznie twarde. Po odpowietrzeniu i uzupełnieniu płynu jeździłem przez cały dzień i wszystko było ok. temp. w zakresie 105 -110 stopni. Nawet praca na postoju 15 minut to wszystko ok. Może to termostat. Albo uszczelka i blok po rozgrzaniu doszczelnia się - na zimnym puszcza w układ.

UIHZ9556.JPG

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak w moim przypadku sprawdzić prawidłowość ciśnienia w układzie chłodzenia ? :?: Czy węże od chłodnicy przy pełnym nagrzaniu są b.twarde?

Przejechałem 100 km i temperatura była w zakresie 108 -111 stopni [polowa trasy to miasto - korki w Poznaniu] Nie wiem co z tą uszczelką pod głowicą? Wymieniać czy też nie.? :modlitwa:

UIHZ9556.JPG

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Przepraszam ale zmieniłem temat, gdyż muszę odgrzać temat.

Jestam ostatnio b.zajęty więc rzadko bywam w domu. Zostawiłem mechanikowi auto na trzy dni aby powalczył z problemem opisanym wyżej. Jaki mam stan na dziś.

Gdy układ chłodzenia zalany 100% koncentratem cisnienie w układzie mniejsze, temp w korkach dochodzi do 114 stopni - wskazówka stoi pionowo. Uważam, że to nie jest dobre dla silnika zwłaszcza na lato - koncentrat słabo "oddaje cieplo", pewnie wisko będzie często się załączać [wtedy duże spalanie itp.]

Gdy układ zalany w stosunku 1:1 z wodą to ciśnienie bardzo rośnie w układzie. Gumowe przewody robia się jak kamienie, wyczuwalne przy ściskaniu jakby powietrze było w wew. Temp. na teście nr 7 108 -110 stopni. Wydaje sie jakby trochę zagotował. Wskazówka stoi pionowo. Może to normalne? Może zbyt późno otwiera się termostat?

Jak to wygląda u Was? :modlitwa: :modlitwa:

Jak sprawdzić termostat ? :modlitwa: [mechanik sprawdzał i twierdzi, że się otwiera przy 105 stop.](':modlitwa:')(':modlitwa:')

Jakie powinno być cisnienie w ukladzie i jak to sprawdzić? :modlitwa: :modlitwa:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Przepraszam ale zmieniłem temat, gdyż muszę odgrzać temat.

Jestam ostatnio b.zajęty więc rzadko bywam w domu. Zostawiłem mechanikowi auto na trzy dni aby powalczył z problemem opisanym wyżej. Jaki mam stan na dziś.

Gdy układ chłodzenia zalany 100% koncentratem cisnienie w układzie mniejsze, temp w korkach dochodzi do 114 stopni - wskazówka stoi pionowo. Uważam, że to nie jest dobre dla silnika zwłaszcza na lato - koncentrat słabo "oddaje cieplo", pewnie wisko będzie często się załączać [wtedy duże spalanie itp.]

Gdy układ zalany w stosunku 1:1 z wodą to ciśnienie bardzo rośnie w układzie. Gumowe przewody robia się jak kamienie, wyczuwalne przy ściskaniu jakby powietrze było w wew. Temp. na teście nr 7 108 -110 stopni. Wydaje sie jakby trochę zagotował. Wskazówka stoi pionowo. Może to normalne? Może zbyt późno otwiera się termostat?

Jak to wygląda u Was? :modlitwa: :modlitwa:

Jak sprawdzić termostat ? :modlitwa: [mechanik sprawdzał i twierdzi, że się otwiera przy 105 stop.](':modlitwa:')(':modlitwa:')

Jakie powinno być cisnienie w ukladzie i jak to sprawdzić? :modlitwa: :modlitwa:

 

Mysle ze to normalne, jutro pomacam przewody dla pewnosci i Ci odpowiem. Glikol etylenowy ma wysoka temperature wrzenia a co

za tym idzie nie paruje tak jak woda i nie podwyzsza cisnienia. Woda

za to w rownych 100c zaczyna czesciowo wrzec po czym para powstajaca

w przewodach powoduje zwiekszenie cisnienia w ukladzie a co za tym

idzie wstrzymanie dalszego wrzenia ze wzgledu na podwyzszenie

sie punktu wrzenia. rany skomplikowalem.

 

ale tak ma to wlasnie dzialac!

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Pisałem w tym wątku już na ten temat ...

Termostat w M62 (jak dobrze pamiętam, to masz ten silnik - 4.4l) jest o zmiennej temp. otwarcia i zaczyna otwierać się w temp. 85-110 st. w zależności od wielu parametrów, ale "ogólnie" od obciążenia silnika. Czyli na biegu jałowym, w korkach, przy przy spokojnej jeżdzie temp. jest utrzymywana w okolicach 105-110 (teoria potwierdzona praktyką - takie są u mnie temp.). Jeżeli natomiast "ostro" się jeżdzi, termostat wczesniej sie otwiera i temp. jest utrzymywana na niższym poziomie (min. 85 st)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

A co z przewodami gumowymi - na wodzie są jak kamień i strasznie "trzeszczą" przy ściskaniu jakby bylo powietrze.

Męczę temat, gdyż jak pisalem pekla chlodnica i jest podejrzenie o uszczelke pod glowicą, auto jest eksploatowane na dalekich trasach - Włochy i awaria tam to dopiero są koszty.

Edytowane przez marcosz

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Sprawdź czy Ci się układ zapowietrza, jeżeli tak, to może źle wróżyć ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dzieje sie tak tylko gdy auto jest "po nocy". Potem mogę jeździć i wszystko jest ok.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą, to radziłbym Ci sprawdzić czy do oleju silnikowego nie dostał Ci się płyn chłodniczy (lub woda) i czy przez tą chłodnicę, którą wspominałeś, że Ci się popsuła nie pękł Ci czasem blok silnika.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Olej sprawdzalem jest ok. Możliwe, że peknięta jest głowica. :cry2:

Nie wiem co dalej robić?

Jakie koszty mnie czekają? :modlitwa: :beksa: :pray:

UIHZ9556.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.