Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślę, że znalazłem przyczynę bicia kierownicy - niby mam oryginalne alusy, ale nie nachodzą one na piasty tak ściśle jak choćby stalówki, które miałem kiedyś na zimę - minimalny luz jest - no i... 90km/h i bije. W sumie nie wiem czemu nie skojarzyłem tego od początku - niby te 1mm ale zawsze...

 

No i teraz pytanie - które pierścienie kupić - oczywiście najpierw pomierzę średnice, ale do wyboru są aluminiowe, z ABSu, teflonowe itp. Niby alu bardziej wytrzymałe, ale też bardziej podatne na zapiekanie.

 

Za 2 tygodnie jadę na urlop, więc temat bardzo pilny.

Opublikowano

Masz oryginalne fele, ale na inną piastę...

Jeśli chodzi o pierścienie, to najkorzystniej jest dać plastikowe - te z metalu mogą się zapiec i trudno potem się z nimi uporać.

Opublikowano
No tak - ciągle zapominam, że na lato mam nie od E36 - ok. to kupię jakieś z tworzywa. Heh, oby to okazało się przyczyną, bo z biciem przy 90km/h mam już od dłuższego czasu problem.
Opublikowano
Heh, oby to okazało się przyczyną, bo z biciem przy 90km/h mam już od dłuższego czasu problem.

 

A sprawdzałeś zawieszenie? - możesz mieć wybity jakiś simmerblock lub końcówkę drążka kierownicy, albo zakrzywione tarcze hamulcowe i efekt będzie ten sam.

Jedź na stację diagnostyczną - dobrze sprawdzisz, a koszt nie powinien przekroczyć 20pln (mnie wytrząsarka na kpl zawieszenie przód/tył + hamownia kosztowało 10pln), sprawdzenie w serwisie mikromierzem krzywizny obrotowej tarcz hamulcowych (zależnie od seriwsu) 0-12pln/koło.

Jeszcze jedną przyczyna może być opona - jeśli masz stare, albo mocno ładujesz na krawężniki i przez dziury.

 

Acha - zapomniałem:

jeśli masz oryginalne fele, to luz między rantem felgi a piastą może byc tak mały, że nie nałożysz pierścienia.

Opublikowano
A kółka wyważyłeś? :wink:

 

Od tego zacząłem.

 

No i lipa - nie ma w ogóle luzu pomiędzy felgą a piastą - nie wiem czemu mi się wydawało, że jest... No nic - przynajmniej sobie tarcze hamulcową zmierzyłem :)

 

Dzięki za pomoc. Wygląda na to, że na jesieni będę musiał się tym poważniej zająć.

  • 2 lata później...
Opublikowano
mam to samo, wyważam 10 razy, nowe części do zawiechy i tarcze, pierścienie mam 74,1 / 72,6 w e46 a ET 35, tak jest dobrze? Proszę kogoś o odopowiedź :mad2:
Opublikowano

ja się dziwię, że szpilki wytrzymały do tej pory :D

 

Kumpel zmienił fele z 16 na 17 pojechał w trasę 20km i wracał na dwóch szpilkach w kole :shock: biegiem dorabiał dystanse :wink:

 

ed: Sory nie doczytałem do końca tematu :)

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.