Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odeszlismy od tematu tego watku.

Ja wychowalem sie na klasycznych hamowniach z tensometrycznym pomiarem momentu obrotowego na hamulcu wodnym i okresleniem mocy na podstawie przeplywu wody...

Symulacje nie zawsze oddaja stan faktyczny...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Tylko po co przy wzdluznym ustawieniu silnika?

Energia do zasilenia wentylatora bedzie pobierana z alternatora, wiec nic nie zyskamy. Za darmo elektryczny wentylator krecic sie nie bedzie.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Ale jestes uparty i odporny na argumenty.

 

Ani uparty, ani odporny na argumenty :mrgreen:... Ale ręce mi opadają jak ktoś pisze o załączaniu się wisko... To nie jest przekaźnik :twisted2:... Jest bimetal, jest/są tłoczek/tłoczki i z tego co mnie uczyli bimetal w miarę rozgrzewania się odgina się stopniowo w miarę wzrostu temperatury, więc nie ma mowy o jakimś załączaniu się sprzęgła na zasadzie chodzi-nie chodzi (0-1), a jest to regulacja płynna. Ale nie ma co się spierać, poszukajmy tak jak proponowałeś...

A jak mimo wszystko nie dajesz się przekonać się do niektórych argumentów (własności oleju silikonowego) to kup sobie Tricolinę :norty: i się nią trochę pobaw... Może to Cię przekona, że nie wszystko jest zgodne z chłopskim rozumem :mrgreen:

 

A i jeszcze jedna sprawa. W wyniku uslizgu sprzegla, olej rozgrzewa sie. Podstawowa zasada fizyki. Stad jest ozebrowanie obudowy sprzegla, aby schlodzic olej. Jezeli olej miałby takie wlasciwosci, o jakich piszesz, sprzeglo zalaczyloby sie nawet przy niskiej temperaturze powietrza z chodnicy.

 

Sprzęgło jest cały czas załączone tyle, że raz mniej (na zimnym silniku) a raz bardziej (na rozgrzanym silniku). Gdyby było przeciwnie, to po uruchomieniu silnika wiatrak na wisko nie obracałby się... Wracam do kromki chleba i smarowaniem masłem bo to chyba najlepiej oddaje ideę działania sprzęgła wiskotycznego/lepkościowego

 

pzdr

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

mam podobna sytuacje jak autor tego tematu ale u mnie to sie objawa w ten sposob ze na rozgrzanym silniku w wysokiej temperaturze powietrza gdy stane na swiatlach ruszajac na 1 i 2 biegu slychac bardzo dmuchawe ktora po zwiekszeniu predkosci zanika. temperatura nie wzrasta i nic sie nie dzieje.

po przeczytaniu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=306594

jednak stwierdzilem ze jest to w sumie normalne i tak musi byc i nie jest to problem

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.