Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Ostatnio mialem dziwny przypadek. Pekla mi koncowka drazka kierowniczego -tak, tak pekla, nie wypadla galka (zreszta koncowki wymieniane ok. 2 - 3 misiace temu). Problem polega na tym ze pekniecie tej koncowki nastapilo podczas jazdy przy predkosci ok 30 km/h. Pech chcial ze na drodze hamowania pojawil sie kraweznik dosc wysoki na ktory wjechalem sila rozpedu i przytarlem lekko o drzewo (kocham w polsce drzewa przy drogach).

Od 3 dni walcze z autem wymienilem juz wszystko co sie da - wahacze, cale drazki kierownicze ( L+P, srodkowy), do tego wymienilem wspornik drazka srodkowego. Ustawiona zostala zbieznosc i okazalo sie ze autem nie da sie jechac szybciej jak 30-40 km/h bo nosi go po drodze. Na belkach i podluzniacach nic nie widac zeby sie pomarszcylo lub pogielo.

Czy mial ktos cos kiedys podobnego, czy wiecie jak to rozwiazac co jeszcze mozna sprawdzic??

Pozdrawiam

 

Gilu

Opublikowano
Witam...faktycznie jakis pech.Sprawdz odległosci od blotnika do krawedzi opony.Byc moze koło jest cofniete na tyle,ze zbieznosc nie pomoze.Najczesciej przy uderzeniu kołem krzywi sie wahacz gorny.Pozdrawiam.
Opublikowano
Hmm, może przestawiła się podstawa zawieszenia, tzn ten kawał blachy do którego przykręcone są poszczególne wachacze, a z góry silnik :?:

 

Ta blacha (nie wiem jak to nazwać) jest przykręcona na 4 śruby do karoserii:

Mysle,ze mozemy to z czystym sumieniem nazwac ławą...tak o tym tez pomyslałem.Pozdrawiam.
Opublikowano
też myślę,że koło mogło się cofnąć,trzeba byłoby sprawdzić kąt pochylenia koła i tak jak koledzy pisali sprawdż trawers i podłużnicę,czy wszystko jest ok.Skoro to nie pomoże to wina może być tylko po żle ustawionej zbierzności.
Nur bmw e32
Opublikowano

A sprawdzałeś opone i felge??

Może opona jest wybulona, lub lokalnie zdeformowana, a może felga jest wgnieciona, zakrzywiona lub może nawet pęknięta ??

A może też być piasta zakrzywiona, a wtedy też nie da się jechać na małej prędkości (30-40 kmh) - kiedyś to przerabiałem w innym tylnonapędowcu.

Defekty zawieszenia sprawiają kłopot zazwyczaj powyżej 60kmh, mniejsze w granicach 80-100kmh.

 

Sprawdź najpierw najprostsze rzeczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.