Skocz do zawartości

Wielce Szanowni Panowie, mam zapytanie o nowe X5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tytułem wstępu - nie jeżdżę BMW, zajmuję się sprowadzaniem aut na zamówienie z USA, mam klienta na nowe X5 i potrzebuję kilku informacji:

1. czy każdy odbiornik radiowy da się przeprogramować na europejską modłę?

2. czy navigacja będzie działać w Europie? i znowu - czy jeśli tak to czy każda?

3. jak wygląda sytuacja z komputerem pokładowym? Da się to jakoś łatwo zmienić na europejskie wskazania?

4. jak jest z gwarancją? Niby oficjalnie ASO twierdzą, że gwarancji nie ma, natomiast robią to dość mało przekonująco, a skąd inąd, jakiś czas temu jeden z moich klientów kupił M3 i udało mu się bez dużego stresu załatwić gwarancję.

Opublikowano

Witam!

Co do komputera pokladowego nie powinno być problemu - w mojej serii jeden można zmieniać bez problemów jednostki miar (wersja europejska)

Kwestia gwarancji to chyba dobra wola serwisu - podobno jedną z nielicznych firm akceptujących gwarancje z USA jest Volvo.

Jest też spory problem z softwarem do nowych BMW - ale o tym niech wypowiedzą się eksperci.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

wiesz, to jest tak - gwarancja ogólnoświatowa to kwestia polityki marki, a nie woli dealera, dealer co najwyżej może piętrzyć problemy, co zresztą często robi, czego za cholerę nie rozumiem, bo wszak dla niego to czysty interes jest... Co do marek, które honorują gwarancję, to poza volvo, jeszcze VW, hyundai i KIA.

 

Niemniej dziękuję za info - zakładam, że mają charakter uniwersalny i mogę spokojnie ściągać nową X5:)

Opublikowano
wiesz, to jest tak - gwarancja ogólnoświatowa to kwestia polityki marki, a nie woli dealera, dealer co najwyżej może piętrzyć problemy, co zresztą często robi, czego za cholerę nie rozumiem, bo wszak dla niego to czysty interes jest... Co do marek, które honorują gwarancję, to poza volvo, jeszcze VW, hyundai i KIA.

 

Niemniej dziękuję za info - zakładam, że mają charakter uniwersalny i mogę spokojnie ściągać nową X5:)

 

Witam

skoro trudni sie Pan sprowadzaniem Aut z za wielkiej wody to powinien Pan klientowi udostępnić wszelkich wiadomości na temat takiego wyczynu, Skoro Pan sam jest mało obeznany i tylko potrafi liczyć $$$ to serdeczne współczucie Pańskiemu Klientowi. świadczy nadal brakiem Profesjonalizmu.

Auta sprowadzane na własną rękę nie podlegają Gwarancji.

Co do udzielania nie prawdziwych wiadomości radze zaczerpnąć Informacji Gwarancyjnej w Centrali VW,BMW,.........., i jakie to będzie Pana zdziwienie jak sie Prawdy dowie.

Nowe X5 na rynek US sprowadzony do EU: :liar: tak będzie opisywał przyszły właściciel jak odwiedzi ASO z dolegliwościami swojej X5.

Pewne rzeczy można przeskoczyć , ale niektóre naprawy mogą być nie do zrealizowania w EU, ale moim zdaniem Profesjonalny Importer wie o wadach i zaletach aut przeznaczonych do użytku w US.

Opublikowano
przyjmuję z pokorą konstruktywną krytykę:) Niemniej pozwoli Pan, że nie ustanę w poszukiwaniu stosownej wiedzy, co zresztą przywiodło mnie także na tutejsze forum.
Opublikowano
przyjmuję z pokorą konstruktywną krytykę:) Niemniej pozwoli Pan, że nie ustanę w poszukiwaniu stosownej wiedzy, co zresztą przywiodło mnie także na tutejsze forum.

 

Szanowny Panie "yorey", proszę się na nas nie gniewać ale jesteśmy ździebko zadziwieni = najpierw pisze Pan - cyt: "zajmuję się sprowadzaniem aut na zamówienie z USA" a potem zapytuje nas "amatorów" o sprawy które to Pan powinien mieć w małym palcu...

Teraz ja będę bał się robić interesy z zawodowymi importerami którzy szukają pomocy na amatorskich Forach... :doh:

 

 

...

Opublikowano

Wielce Szanowni Panowie, nie doceniacie ogromnej wiedzy jakiej jesteście depozytariuszami:) Zaprawdę powiadam Wam, z Waszego forum można dowiedzieć się znacznie więcej niż od ASO BMW, a tym bardziej Centrali.

 

Fakt, że zawodowo zajmuję się sprowadzeniem aut zza Wielkiej Wody, nie oznacza, że znam wszystkie szczegóły dotyczące BMW X5 i przyznam, że byłbym szczerze zdziwiony, gdyby ode mnie tego oczekiwano. Powiem więcej: poczytuję sobie za zasługę wobec klienta, że dokładam wszelkich starań by zanim przystąpię do realizacji zamówienia wyjaśnić wszystkie wątpliwości, bo wszak mógłbym pozostawić klienta wobec następującej alternatywy: "drogi kliencie, zapraszam do oficjalnego dealera, który sprzeda ci to auto za 100 tys (czy więcej) drożej i przedstawi ci je za 4 m-ce, ale za to z pełną specyfikacją lub kup je ode mnie, gdzie nie gwarantuję, że nawigacja będzie w Polsce działała, a radio na pewno odbierze Radio Maryja na falach 89,0, ale za to auto będzie znacznie tańsze i już za niecałe 2 m-ce".

Jakkolwiek - jak widzicie - tego nie robię, tylko szukam informacji. Zaznaczam przy tym, że nie liczę na rzetelną informację w ASO, która 1. nie ma wiedzy; 2. nawet jeśli by ją miało, to postąpiłoby wbrew własnemu interesowi, dzieląc się nią ze mną (wybaczcie potworka stylistycznego).

 

A z doświadczenia wiem, że nigdzie nie dowiem się tak wiele, jak od użytkowników, a Wy jesteście wszak użytkownikami - stąd moja tu obecność. Przy okazji - też parę rzeczy wiem, a jak mi ta X5 przypłynie - będę wiedział jeszcze więcej - oczywiście służę skromną wiedzą:)

Opublikowano (edytowane)
Wielce Szanowni Panowie, nie doceniacie ogromnej wiedzy jakiej jesteście depozytariuszami:):)

Strasznie nam to pochlebia, dziękujemy...

 

Fakt, że zawodowo zajmuję się sprowadzeniem aut zza Wielkiej Wody, nie oznacza, że znam wszystkie szczegóły dotyczące BMW X5 i przyznam, że byłbym szczerze zdziwiony, gdyby ode mnie tego oczekiwano.:)

No to ja jestem szczerze zdziwiony bo od sprowadzającego oczekuje się takiej wiedzy (za pieniadze przecież)...

... a radio na pewno odbierze Radio Maryja na falach 89,0, ale za to auto będzie znacznie tańsze i już za niecałe 2 m-ce".

Jeżeli radio będzie grało Radio Maryja to auto będzie droższe, :!: ; będzie także wtedy to radio odbierało resztę polskojęzycznych stacji dla tubylców. :wink:

Przy okazji - też parę rzeczy wiem, a jak mi ta X5 przypłynie - będę wiedział jeszcze więcej - oczywiście służę skromną wiedzą:)

Czekamy, z góry dziękujemy...

 

...

 

PS.

Prośba: obiecuje Pan z nami zostać, więc przejdźmy na "ty" albo "kolego / koledzy", zgoda )?

 

 

...

Edytowane przez macznik
Opublikowano

Będę się upierał, że wymóg szczegółowej znajomości każdego modelu każdej marki jest chyba jednak nieco na wyrost, trudno go nawet stawiać specjalistom z ASO, a cóż dopiero nam, biednym żuczkom przyjmującym zlecenia na sprowadzenie auta, które na ogół klient wybiera samodzielnie. Ale staram się rozwijać i doskonalić;)

 

Co do radia, to spieszę wyjaśnić ew. wątpliwości - mianowicie w USA nie używa się parzystych częstotliwości - w sensie np. radio Maryja w W-wie nadaje na 89,0MHz i na amerykańskim odbiorniku da się go słuchać na 89,1 lub 88,9, ale wówczas jakość odbioru bywa kiepska, natomiast TOKFm (97,7) czy Radio Zet(105,7) odbierają znakomicie. Część radioodbiorników da się bez problemu dostosować do odbioru wszystkich częstotliwości (wygląda na to, że w BMW każde fabryczne radio będzie w tym względzie łatwe), ale bywają i takie, w których to niemożliwe (np. w moim subaru nijak się tego nie da zrobić). Stąd moje pytanie skierowane do użytkowników. Dodam jeszcze, że większości ludzi kompletnie to nie przeszkadza, ale dlaczego miałbym niedopieścić klienta?

Analogiczna sytuacja występuje z nawigacją i wskazaniami komputera.

 

Z radością przyjmuję konwencję mówienia sobie per "ty" - "panowanie" przyjąłem stosując się do konwencji Wielce Szanownego Kolegi Elvishh`a.

Opublikowano
Będę się upierał, że wymóg szczegółowej znajomości każdego modelu każdej marki jest chyba jednak nieco na wyrost, trudno go nawet stawiać specjalistom z ASO, a cóż dopiero nam, biednym żuczkom przyjmującym zlecenia na sprowadzenie auta, które na ogół klient wybiera samodzielnie. Ale staram się rozwijać i doskonalić;)

 

Co do radia, to spieszę wyjaśnić ew. wątpliwości - mianowicie w USA nie używa się parzystych częstotliwości - w sensie np. radio Maryja w W-wie nadaje na 89,0MHz i na amerykańskim odbiorniku da się go słuchać na 89,1 lub 88,9, ale wówczas jakość odbioru bywa kiepska, natomiast TOKFm (97,7) czy Radio Zet(105,7) odbierają znakomicie. Część radioodbiorników da się bez problemu dostosować do odbioru wszystkich częstotliwości (wygląda na to, że w BMW każde fabryczne radio będzie w tym względzie łatwe), ale bywają i takie, w których to niemożliwe (np. w moim subaru nijak się tego nie da zrobić). Stąd moje pytanie skierowane do użytkowników. Dodam jeszcze, że większości ludzi kompletnie to nie przeszkadza, ale dlaczego miałbym niedopieścić klienta?

Analogiczna sytuacja występuje z nawigacją i wskazaniami komputera.

 

Z radością przyjmuję konwencję mówienia sobie per "ty" - "panowanie" przyjąłem stosując się do konwencji Wielce Szanownego Kolegi Elvishh`a.

Witam

Szacunek należy sie każdemu.

Swoje wiadomości techniczne można dostosować do wykonywanego zawodu, trudno jest sobie wyobrazić przedstawiciela który to jest średnio kompetentny, jednak Rynek w PL jest na tyle chłonny ze nie przeszkadza to w kształceniu sie przedstawicieli/pośredników kosztem odbiorcy.

Moim zdaniem pierwsze kroki do uzyskania Informacji poprzez Forum jest deko błędne, 95% postów jest dedykowane jako problem z pojazdem i polemizowanie co było by lepsze,drogocenne wskazówki co i jak , ale na temat kompetentności twojej pracy raczej nie dowiesz sie tego na żadnym Forum.Byl dość ciekawy watek serii 6 z US jakie schody powstały podczas eksploatacji takiego pojazdu,domniemam ze swojego klienta poinformujesz o wszystkich wadach i zaletach importowanej X5 (z zalet to tylko cena i jak wszystko sprawnie przebiega).

Powodzenia i wytrwałości twoim klientom życzę.

Opublikowano

.......

Co do radia, to spieszę wyjaśnić ew. wątpliwości - mianowicie w USA nie używa się parzystych częstotliwości - w sensie np. radio Maryja w W-wie nadaje na 89,0MHz i na amerykańskim odbiorniku da się go słuchać na 89,1 lub 88,9, ale wówczas jakość odbioru bywa kiepska, natomiast TOKFm (97,7) czy Radio Zet(105,7) odbierają znakomicie. Część radioodbiorników da się bez problemu dostosować do odbioru wszystkich częstotliwości (wygląda na to, że w BMW każde fabryczne radio będzie w tym względzie łatwe), ale bywają i takie, w których to niemożliwe (np. w moim subaru nijak się tego nie da zrobić). Stąd moje pytanie skierowane do użytkowników. Dodam jeszcze, że większości ludzi kompletnie to nie przeszkadza, ale dlaczego miałbym niedopieścić klienta?

Zerknij proszę tutaj: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=27289&postdays=0&postorder=asc&start=0, post Kolegi "blacman" (dziesiąty od góry).

A nawigacja będzie w Polsce działała bez łaski, potrzebne będą tylko odpowiednie mapy - ale to już własnym sprytem... :wink:

 

 

...

Opublikowano

Ależ Drogi Kolego, błędnie zakładasz, że udanie się na forum było moim pierwszym krokiem w potrzebie zdobycia niezbędnej wiedzy - pierwsze skierowałem do ASO, gdzie dowiedziałem się tego, co mówią w każdym ASO, niezależnie od marki - zgrubsza brzmi to tak: "panie, nie kupuj pan auta w USA, to zupełnie inny samochód, nic do niego nie pasuje, samochody tam jeżdżą bokiem, a przeróbek jest tyle, że nijak nie da się zrekompensować tej marnej różnicy na poziomie 180 kPLN w zakupie, hamulce tam nie hamują, silniki nie jeżdżą, kierownica nie skręca, a części kosztują 8 razy drożej, etc., etc.", a że poza tym mam niejakie doświadczenie w autach amerykańskich, więc żywię spory dystans do tego typu wywodów, bo wiem skąd się biorą. Oczywiście jestem też świadom mitów w Narodzie na ten temat, ale nie po to jeżdżę parę lat autami ze Stanów by w nie bezkrytycznie wierzyć;)

 

Moje pytania na forum było adresowane do użytkowników, by zakres wiedzy zwiększyć tudzież skorygować. Zaprawdę powiadam Ci - lepszej metody, niż zapytać użytkownika nie ma - no pomijając tą, by samemu się nim stać, ponieważ oficjalne ASO w USA powie Ci, że pewnie wszystko będzie OK, ale tak naprawdę nie wie, a ASO w Polsce powie Ci, że najpewniej nic nie będzie działać, ale tak naprawdę nie wie.

Opublikowano (edytowane)

To powiem ci ze cienko z wiadomościami u ciebie jak i zarówno twoja komunikatywność jest pewno zerowa , i tu sie wiążą problemy typu nic sie nie dowiesz bo myślisz za w ASO ludzie bez wykształcenia pracują !!!!!,

wiec powiem ci jak wyglądało moje pierwsze podejście do Importu.

Marka XXXX

wiadomości związane z serwisem i częściami (Auto nie jest dostępne na EU rynek ) ASO tej marki a raczej główna siedziba w XXXXX udostępniła mi wszelakie informacje na temat tego modelu włącznie z podzespołami które są w innych modelach EU montowane, dodatkowo główny Importer w/w Marki poinformował mnie jakie kroki są niezbędne by wszystko przebiegało bezproblemowo,na samym końcu wizyta w na przeglądzie i wszystko gra.

Jesli chodzi o BMW US i ASO EU to kariery nie zrobi takie Auto , jedynie będą powstawały zbędne koszta, nawet EU Modele maja wielkie konflikty z elektryka , a co dopiero nafaszerowany model z US gdzie elementy sterujące maja inny soft.

Nowe X5 3.0d Euro model do odbioru w HH od 183.000 Pln wyposażenie standardowe

 

nie kupuj pan auta w USA, to zupełnie inny samochód, nic do niego nie pasuje, samochody tam jeżdżą bokiem, a przeróbek jest tyle, że nijak nie da się zrekompensować tej marnej różnicy na poziomie 180 kPLN w zakupie, hamulce tam nie hamują, silniki nie jeżdżą, kierownica nie skręca, a części kosztują 8 razy drożej, etc., etc.", a że poza tym mam niejakie doświadczenie w autach amerykańskich, więc żywię spory dystans do tego typu wywodów

co do tej wypowiedzi to prawdopodobieństwo ze coś będzie nie tak jest 50:50, powszechnie wszystkim wiadomo ze najpopularniejszy produkt jest to Tani produkt i chyba sie tu zgodzisz iż najgorszy chlam przyjeżdża do PL, z 100% może jest 30% które to nie dostały jeszcze ponownej szansy tryskać przepięknym kolorem i mieć konstelacje 2 w 1.

Edytowane przez Elvishh
Opublikowano

jestem świadom swojej absolutnej marności, jednakoż staram się doskonalić. Ścieżka którą opisałeś brzmi świetnie, acz opieranie się na niej uważam (a wiem co mówię) za mocno ryzkowne.

 

Sam widzisz jak cholernie drogie jest X5 po tej stronie Atlantyku.

Opublikowano
jestem świadom swojej absolutnej marności, jednakoż staram się doskonalić. Ścieżka którą opisałeś brzmi świetnie, acz opieranie się na niej uważam (a wiem co mówię) za mocno ryzkowne.

 

Sam widzisz jak cholernie drogie jest X5 po tej stronie Atlantyku.

 

Gdyby tak było i miał bym sie sugerować cena zakupu to może i tak , ale walory eksploatacyjne sa nie do pobicia jak posiada sie Gwarancje , co w imporcie przez ciebie nie ma miejsca bytu.

poprzez 3 lata i 120tkm może sie na tyle przytrafić ze koszta można liczyć w dziesiątkach tysięcy euro przytoczę Aspekt pewnej E60 w 12,-cy ponad 12teuro czyli jak sie ma pecha to można mieć dużo więcej kosztow.

Powiem ci jeszcze jedno gdybym ja miał Importować X5 z rynku US do EU to wiedz ze informacje które mnie by interesowały otrzymał bym w ASO albo w centrali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.