Skocz do zawartości

Wymiana kierownicy - brak sygnalu, pali sie airbag


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wczoraj kupilem kierownice taka od Mki trojrammienna i sprzedajacy na miejscu na moja prosbe mi ja przelozyl, ruszylem i wszystko na poczatku bylo OK dopiero po przejechaniu kilkusetmetrow krecac kierownica z wlaczonym kierunkiem uslyszalem trzaski (jakby pekanie polastiku) dochodzace z kolumny kierowniczej przy tym manetka od kierunkow troche sie ruszala - efekt - zapalil sie airbag i brak sygnalu (klaksonu).'

 

Wrocilem do goscia, zdjal plastik od spodu kolumny i nic tam nie bylo, tasma podpieta nic nie polamane , stwierdzil ze on nie wie dlaczego tak sie stalo

 

Pytanie: Co moglobyc przyczyna i jak ta usterke wyeliminowac.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Taśma ma swoją środkową pozycję, z której zarówno w lewo jak i wprawo da się wykonać tyle samo obrotów. "Codziennym" błędem jest zakładanie taśmy w pozycji innej niż środkowa i wówczas po dokręceniu kierownicą do oporu w jedną ze stron zrywa się taśma. problem stary jak istnienie taśm w kierownicy.
Opublikowano
Jesli tak to czy da sie ta taśme naprawic? tzn nie wiem zlutowac np?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Definitywnie nie. Pamiętaj o ustawieniu środka w nowej taśmie. Kręcisz delikatnie do oporu w jedną stronę, kręcisz w drugą licząc obroty i wracasz o połowę obrotów. W większości taśm jest kołek który ją blokuje po zdjęciu z kolumny/kierownicy.
Opublikowano

Teraz pytanie Czy tasma z mojej 4 ramiennej skorzanej kierownicy bedzie pasowala do kiery M power

 

MOja stara kierownica: (przyklad)

http://moto.allegro.pl/item389922585_bmw_e36_kierownica_skorzana_z_poduszka_air_bag.html

 

Ta w ktorej uszkodzona jest tasma: (mpower)

http://moto.allegro.pl/item390127974_oryginalna_skorz_kierownica_m3_mpower_bmw_e36_e39.html

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

:doh: Zapomnialem o najprostszych rozwiazaniach :search: . Znalazlem na RealOEM.

 

Mam farta bo akurat tasmy sa takie same :D

 

Teraz pytanie czy ktos juz montowal tasmy i czy musze na cos szczegolnego zwrocic uwage :?: :?:

 

Z gory dzieki za pomoc :modlitwa: :modlitwa:

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
tak musisz odpiąć aku,bo jesli tego nie zrobisz a odepniesz taśme to air bag bedzie swiecił i nawet komp ci tego nie wykasuje bo niebędzie miał komunikacji z systemem
Opublikowano
Dzieki ale u mnie kontrolka sie juz swieci....

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
chodzi mi o to że jak kupisz nową taśmę i nie odepniesz aku to będziesz miał ten problem dalej,czyli po podłączeniu nowej tasmy kontrolka dalej będzie świecić.musisz jechać na kompa i zresetować błąd.jesli wymienisz nową taśmę na podpiętym aku to system air bagu nie zostanie odnaleziony.znam ten problem bo go przerabiałem.jesli chcesz wiedziec więcej pisz na gg
Opublikowano
chodzi mi o to że jak kupisz nową taśmę i nie odepniesz aku to będziesz miał ten problem dalej,czyli po podłączeniu nowej tasmy kontrolka dalej będzie świecić.musisz jechać na kompa i zresetować błąd.jesli wymienisz nową taśmę na podpiętym aku to system air bagu nie zostanie odnaleziony.znam ten problem bo go przerabiałem.jesli chcesz wiedziec więcej pisz na gg

 

Aha rozumiem ze teraz po zerwaniu tasmy jak mi sie kontrolka pali to moge skasowac to na kompie, natomiast jesli nie wylacze aku przy wymianie to nawet komp tego nie skasuje?

 

PS Jestem w pracy i nie mam dostepu do gg :|

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Zrobione :D Wymienilem tasme i po klopocie. Dla potomnych Liczba obrotow tasma do oporu w jedna strone to 5,5 , a kierownicy 3.

Wiec tasma ma tam jakis zapas

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.