Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, właśnie kupiłem sobie BMW 316 z 1998 roku, i wypadało by zmienić oleje. Na pierwszy rzut chciałem zmienić olej silnikowy i tu pojawił się problem, na jakimś z tematów ktoś napisał, żeby zajrzeć w instrukcje, tam jest żeby używać olej np. 10W-40, a na Castrol.com jest jako zalecany olej: Edge Sport 0W-40, czy możecie mi coś doradzić ??

 

I jeszcze pytanie mam o opony, są one starte i też wypadało by je zmienić, możecie napisać mi parę sugestii dotyczących właśnie opon ??

 

I jak by ktoś mógł jeszcze napisać na co powinienem zwrócić teraz szczególną uwagę, co wymienić np.

 

 

Ja się, aż tak jakoś super nie znam na samochodach więc stąd te pytania, jak powtórzyło sie jakieś pytanie z pytaniami istniejącymi to przepraszam, ale nic szczególnego znaleźć nie mogłem na forum,

 

Z góry dziękuje za każdą odpowiedz.. ;)

Opublikowano

radek1986 powiem Ci tak, co do oleju to na to pytanie nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi ponieważ forumowicze są podzieleni na zwolenników syntetyków i na zwolenników półsyntetyków (a czasem i olejów mineralnych). Nie ma większego znaczenia, który z tych olejów nalejesz - ważne żebyś w ogóle go zmienił :)

 

Jeśli chodzi o opony to zmień je koniecznie. Jeśli nie stać Cię na nowe, kup takie z bieżnikiem przynajmniej 5mm. Zwróć uwagę czy nie są po bokach zjechane :)

:)
Opublikowano

Przede wszystkim jaki olej zalejesz zależy od przebiegu samochodu i od tego jaki stan jest silnika

Co jeszcze wymienić: lista była by długa ale warto wymienić świece koszt niewielki i przed zimą płym chłodniczy warto sprawdzić tez klocki i tarcze hamulcowe w końcu to twoje bezpieczeńśtwo

Opublikowano

Hamulce działają super więc chyba w najbliższym czasie nie będą wymagać zmiany, mam nadzieje ;)

 

A czy warto kupić ten Castrol co go poleca ?? Edge Sport 0W-40, czy coś innego ?? Samochód ma przejechane 180 000 i podobno nic nie wycieka, ale nie wiem co było tam lane...

 

A jakiej firmy opony polecacie ??

Opublikowano (edytowane)

180tkm to nie jest jakis kolosalny przebieg, jesli silnik pracuje rowno, nie ma wyciekow i innych martwiacych objawow mozesz pokusic sie o syntetyk ale moze 5W30 a nie odrazu 0W40... Jak nie chcesz ryzykowac zalej Valvoline lub Shell Helix semisynthetic 10W40... Strona castrol zawsze poleca edge bo najdrozszy :) Nawet do matiza go polecaja...

Co do opon to wszystko jest kwestia pieniedzy, mozesz kupic debice za 150zl a mozesz kupic potenza za wielokrotnosc tej kwoty... Zalezy jakie masz felgi, jesli standartowe 15" to najlepsze beda 205 szerokosci, na 16' tez takie bylyby odpowiednie. Polecam fuldy carat progresso, najlepszy kompromis miedzy cena a jakoscia...

Co to tego co wypada wymienic w nowo kupionym aucie uzywanym to przede wszystkim plyny (olej, plyn chlodniczy, plyn hamulcowy, plyn we wspomaganiu, mozna sie pokusic o olej w dyfrze i skrzyni). Zeby nie robic wszystkiego naraz bo koszta troszke wyniosa to warto zaczac od czynnosic najpilniejszych czyli olej silnikowy, potem pozostale, sprawdzic stan (poziom) plynu chlodniczego (warto wymienic bo moze sie okazac ze masz jakis szemrany plyn i Ci rozsadzi chlodnice jak przyjdzie porzadny mroz, zalej plyn do -37 stopni, a stan plynu sprawdzasz w zbiorniku wyrownawczym przy chlodnicy, potem sprawdz stan plynu we wspomaganiu (taki barylkowaty zbiorniczek tuz za chlodnica z charakterystycznym "kurkiem", plyn powinien miec odcien rozowawo czerwonawy, jesli jest czarny lub mocno zabrudzony to wymiana, sprawdzasz palcem, bo tak to sie nie dopatrzysz jaki on ma odcien :) Stan plynu okresla sie bagnecikiem przy kurku (sa takie podtoczenia i miedzy nimi powinien znajdowac sie jego poziom). Sprawdz poziom plynu hamulcowego, maly zbiorniczek zaraz pod szyba w komorze silnika po prawej stronie patrzac od przodu auta, zbiorniczek jest charakterystycznie splaszczony. Na koncu sprawdzic stan oleju w skrzyni i dyfrze, jesli jest poziom to nie ma co wymieniac bo ta sa oleje w zasadzie nie wymagajace wymiany, olej powinien miec barwe slomkowa... Do tego mozna zbadac jaki jest stan klockow i bebnow, oraz paskow w silniku... Mozna pokusic sie tez o przewody WN i swiece ale jak silnik pracuje rowno to nie widze sensu szukac dziury w calym... Wszystko to robisz po to by wiedziec ze auto jest sprawne i nie zagraza Twojemu bezpieczenstwu i tych kolo ktorych jedziesz, a i sam samochod czuje sie dobrze tak "odswiezony", pozdrawiam!

Edytowane przez Sendra
Opublikowano

Dziękuje za szybkie i treściwe odpowiedzi ;)

 

Jak będę miał jakiś problem to mam nadzieje, że również tak szybko mi odpiszecie ;)

 

Pozdrawiam Wszystkich.. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.