Skocz do zawartości

temperatura silnika m54b30


krasek

Rekomendowane odpowiedzi

uklad chlodzenia odpowietrzony, brak wyciekow plynu, nie kopci na bialo, wiatrak elektryczny zalacza sie przy 102C, chlodnica i weze gorace z obu stron przy temp >100C robia sie twarde, na wolnych obrotach do zbiorniczka wyrownawczego leci ciagly strumien wody,

przy spokojnej jezdzie trasa i miasto silnik nagrzewa sie do 105-107C (odczyt z testu 7, na kompie pokazuje tak samo) ale wskazowka temp stoi pionowo, gdy tylko przycisne ostro przez pare minut to temp wody spada (przy obrotach >4000 temp spada nawet do 88C),

co moze byc przyczyna:

-pompa wody

- termostat sterowany elektronicznie

-nie drozna chlodnica

robilem diagnostyke na kompie i zadnych bledow

czy macie jakies pomysly?

Edytowane przez krasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie jest normalne zeby jadac spokojnie w trasie temperatura wody byla 107C i twarde jak kamien weze a przy butowaniu temp spada do 90C, wskazowka stoi pionowo bo ma spory zakres tolerancji jak przekroczy 110C to wskakuje od razu na czerwone pole, temperatura oleju 102-103C gdy silnik rozgrzany, wartosci temperatur pochodza z INPY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropo chlodnicy to wyglada od dolu jak litera U a powinna byc prosta, chyba poprzedniemu wlascicielowi cisnienie tak ja wybrzuszylo, czy moze to byc powodem ze teraz jest slaby przeplyw cieczy i uklad czesciowo sie zapowietrza, dodam ze chlodnica nie przecieka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli spada temperatura przy pałowaniu to pewnie masz termostat do wymiany. Jest cały czas otwarty i jak pompa pracuje szybciej to sie wtedy chłodzi. Sprawdź na carsofcie czy innym sofcie diagnostycznym czy nie pokazuje przerwy w układzie elektrycznym termostatu. Spotkałem się z czymś takim. Po wymianie termostatu było OK.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

myśle że wiskoza była walnieta,

mam ten sam silnik, temperatura nie przekracza 99 st.

wiatrak elektryczny jeżeli nie używam klimy w ogóle sie nie załacza,

termostat otwarcie w tym silniku 97st.

jest to termostat z grzałką dlatego przy pałowaniu się otwiera na maxa,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.