Skocz do zawartości

Wymiana akumulatorków w E30 325iC - problem zegarów


RobertS

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem akumulatorki w moim Cabrio 325iC. Opisuję co robiłem – mam nadzieję, że komuś się przyda :cool2:

Objawy były następujące:

1. obrotomierz nie działał

2. wskaźnik zużycia paliwa nie działał

3. dwie diody (żółta i czerwona) całe czas się paliły

4. lampka „inspekcja” cały czas się paliła

 

I oto, co zrobiłem:

1. Odłączyć należy, jak zawsze akumulator

2. Zdjąć pokrywę nad nogami – to jest ta duża, które idzie od deski do pedałów ( nie mylić z pokrywką od kierownicy) po stronie kierowcy (osłonę)

3. Po jednej i drugiej stronie kierownicy od spodu odkręcić dwie nakrętki – one nie są na klucz / Można je wyluzować palcami. Mają około 1cm szerokości. Małym śrubokrętem można wtedy odchylić element plastykowy pod zegarami (nad kierownicą) i zdjąć go. Na zdjęciu opis jest białą czcionką a element plastykowy jest zdjęty już)

http://lh3.ggpht.com/rsababady/SGNpTr71w_I/AAAAAAAACLo/nN4KBmHTY1c/100_1287a.JPG

4. Ramka plastykowa na zestaw liczników jest umocowana sześcioma śrubkami. (zaznaczone na czerwono na zdjęciu). Należy je wykręcić i delikatnie wyjąć ramkę. Ona jest bardzo krucha. Moja pękła po wyjęciu. Niestety próby klejenia nie powiodły się..... tylko "kropelka" pomogła.

http://lh3.ggpht.com/rsababady/SGNrShn9JtI/AAAAAAAACNo/nM_-5T30acg/100_1314.jpg

5. Pozostałe tylko dwie śrubki za pomocą, których zegarki są umocowane. Należy je wykręcić – patrz zdjęcie.

http://lh6.ggpht.com/rsababady/SGNpTx7fSJI/AAAAAAAACLw/4MKfpgQzOXA/100_1288a.JPG

6. Teraz przychodzi czas na wyjmowanie zegarów. Plastykowa szybka od zegarów rysuje się bardzo łatwo. Położyłem czystą stara podkoszulkę na pokrywce od drążki kierowniczej i wyciągnąłem zegarki od góry aż się położyły na podkoszulce.

http://lh5.ggpht.com/rsababady/SGNpULEJSAI/AAAAAAAACL4/Gl7o0Med0lk/100_1289a.JPG

7. Zegarki są podłączone za pomocą trzech wtyczek (zielona, biała i żółta) i jednej pary przewodów do lampki od ABS. Wtyczki mają zabezpieczenie (patrz zdjęcie), które należy podnieść płaskim śrubokrętem przed wyjęciem wtyczki.

http://lh3.ggpht.com/rsababady/SGNpWfQOwpI/AAAAAAAACMI/nbi3a_nyrqw/100_1295a.JPG http://lh5.ggpht.com/rsababady/SGNpWuB3S3I/AAAAAAAACMQ/zVOKyOL07L0/100_1297a.JPG

8. Cały blok zegarów już wtedy miałem wyjęty i rozpocząłem prace nad czyszczeniem i wymianą akumulatorków. Położyłem zegary na czystej podkoszulce na stole jak na zdjęciu i wykręciłem wszystkie śrubki zaznaczone na zdjęciu białymi strzałkami. Najlepiej położyć zegary na brzegu stołu ponieważ mają dwa wystające kawałki plastyku do umocowania, które przeszkadzają i nie pozwalają aby zegary leżały płasko.

http://lh3.ggpht.com/rsababady/SGNpXcMO5LI/AAAAAAAACMo/45NjU_bH37Y/100_1299a.JPG

9. Zegary podnieść i odstawić zegarami do góry.

http://lh4.ggpht.com/rsababady/SGNtrg8u-7I/AAAAAAAACOI/_7edc2k50ZU/100_1300a.JPG

10. Akumulatorki znajdują się na płytce, którą należy wyjąć odchylając dwa plastykowe zatrzaski na jej krańcach. Za nim to zrobisz, należy wykręcić jedną śrubkę i wyjąć ten biały klocek, który trzyma akumulatorki w miejscu … i doprowadza światło do lampki „check”.

http://lh6.ggpht.com/rsababady/SGNpXrUsssI/AAAAAAAACMw/GPJ8t2xAX3g/100_1301a.JPG

11. U mnie okazało się, że ktoś wymieniał jeden z akumulatorków w przeszłości. Polecam wymiany pary, aby nie powtarzać roboty za kilka miesięcy. Oryginalne akumulatorki są lutowane do płytki i mają specjalne nóżki do tego celu. Kupiłem zwykłe akumulatorki (1,2V 2500Ah) i przylutowałem kabelki do nich - jeden na plusie i dwa na minusie. Po zakończeniu pracy dałem trochę silikonu, aby akumulatorki trzymać na płycie i kabelki się nie urwały od drgań. Nie należy używać bardzo mocnych klejów bo w przyszłości nie będzie można tych akumulatorków wymieniać bez uszkodzenia płytki.

http://lh6.ggpht.com/rsababady/SGNpYOo6DzI/AAAAAAAACM4/Ag_HRh-4RNs/100_1303a.JPG

12. Jak wymiany akumulatorów już maiłem za sobą, zacząłem myć... . Zdjąłem szybką, która była i tak już mocna rysowana. W tym celu małym śrubokrętem podnosiłem szybkę dokoła. Ona jest przyklejona punktowo. Śrubokrętem pojedynczo łamałem te punkty styku. Tym razem nie myłem wszystkich elementów w zmywarce, ponieważ one są malowane i bałem się, że farba zejdzie. %5B384%3A480%5Dhttp%3A//lh5.ggpht.com/rsababady/SGNpYvC3rzI/AAAAAAAACNI/bIHhAqnLWlA/100_1311a.JPG

Przed rozpoczęciem mycia, należy zdjąć kolorowe plastykowe napisy od sygnalizacji (olej, światła długi, kierunkowskazy itp.) One są bardzo delikatne i nie należy ich myć. Przetarłem je wacikiem kosmetycznym. Mała szczoteczka do zębów dobrze się przydała do mycia małych tunelów dla poszczególnych lampek. Elementy, które powodują, że zegary świecą na pomarańczowy kolor też umyłem.

http://lh3.ggpht.com/rsababady/SGNpYQ6CefI/AAAAAAAACNA/wDAdxUSZcSQ/100_1304a.JPG http://lh6.ggpht.com/rsababady/SGNyMfFxTgI/AAAAAAAACOo/pp-7LUPUmqE/100_1308.jpg

13. Szybka jak wspomniałem wcześniej była mocno porysowana. http://lh6.ggpht.com/rsababady/SGNzuBYujEI/AAAAAAAACPI/lIN2QWSOO6k/100_1307a.JPG

Zastosowałem płyn firmy Turtle do polerowania szyb.

Polerowanie trwało ponad 4 godziny …. Ręka bolała….palce też …. :cry2: Ale szybka jak nowa :norty: . Wart było!

14. Na następnym zdjęciu widać jak plastyk się lekko przepalał na żółto. Nie podobało mi się, tym bardziej, że teraz trzeba na okrągło jeździć z zapalonymi światłami.

http://lh5.ggpht.com/rsababady/SGNpW0hOQ4I/AAAAAAAACMY/jLoDToWycNk/100_1309a.JPG Przekleiłem kawałek zwykłej folii do pieczenia na tym miejscu – są dwie żarówki i dwa takie miejsca. Folia ma odbić ciepło i oszczędzać plastykową obudowę na jeszcze 100 lat :D Ona jest gładka, tylko na tym zdjęciu wygląda na falowaną.

http://lh5.ggpht.com/rsababady/SGNpXE1d4BI/AAAAAAAACMg/Hbg4qshk3x8/100_1310a.JPG

15. Montaż już w odwrotnej kolejności. Szybkę przykleiłem „kropelką” na samym końcu, kiedy już wszystko było zmontowane.

 

Efekt końcowy :dance:

http://lh6.ggpht.com/rsababady/SGN27NS2deI/AAAAAAAACPo/tUOOzIPQank/100_1319a.JPG

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
dałoby się to odświeżyć? głownie zdjęcia, bardzo pomocna porada jak na pierwszy rzut oka.

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem na allegro i chyba chodzi o takie aku, stwierdź http://allegro.pl/bateria-litowa-saft-ls-17500-cna-3-6v-a-fa-vat-i2478510098.html

nie wiem jak z pojemnością tych aku czy będą dobre, ale mają już druciki pod lutowanie i nie trzeba kombinować, znalazłem info pod tym linkiem http://www.beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=269130

zdjęcia by się przydały to fakt

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robercik... mam nadzieje że nie wysadziłeś fotek z twardziela i odnowisz post :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

upppps :shock:

Nawet nie wiem gdzie te zdjęcia były - na jakim serwerze.

 

Poszukam zdjęć i postaram się odświeżyć je w poscie.

 

Dzięki za informację.

 

Robert

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulatorki z linku nie są dobre!!! Mają 3,6v nominalnie i do BMKi są dwa po 1,2V.

 

Szybciej takie mogą być (mają trochę mniejsza pojemność, ale powinny sobie poradzić).

 

http://allegro.pl/bateria-nimh-emmerich-sub-c-500-mah-ft-1z-i2518446146.html

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zaraz lecę do sklepu, pozdrawiam :8)

 

no i kicha. nie było takich aku. Ale kupiłem inne : philips AA NiMh 1600 1.2 V i wpadłem na inny pomysł zamontowania ich. Słuchajcie :

żeby kiedyś nie mieć problemu z wymianą/rozkręcaniem całego licznika, ponownym lutowaniem itp :D

nie mam na razie fotorelacji, ale obiecuję zrobić.

1)zdejmujemy obudowę i dostajemy się do starych aku i usuwamy je

2)lutujemy kabelki do płytki + do + / - do - ( kabelki powinny mieć ok 40 cm)

3)wyprowadzamy je na zewnątrz licznika /zamykamy licznik/ dokręcamy śrubki mocujące

4) żeby kabelki się nie majtały dajemy kropelkę silikonu/kleju i przykładamy do plastikowej obudowy

5) tutaj mój pomysł przymocowujemy do tylnej ścianki licznika coś takiego http://allegro.pl/pojemnik-bc3-koszyk-na-baterie-1-x-r6-aa-i2472040136.html

6)koszyczki łączymy z odpowiednimi przewodami :)

podczas kolejnej wymiany tylko podmieniamy akumulatorki i po sprawie

 

co myślicie? jedyny problem może być tego typu, że po umieszczeniu koszyka na AA zegary mogą nie wejść, ale wydaje mi się, że jest tam trochę luzu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.