Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

na oko widac ze pasek od alternatora ma juz swoj najlepszy czas za sobą... widac na nim pekniecia...

Co trzeba wymienic razem z paskiem? jakies rolki? ile i jakie?

i za ile...:)

 

Czy wymiana jest bardzo skomplikowana? da rade zrobic to samemu?

Opublikowano
powinienes wymienic oba paski ,od klimy też(jak posiadasz) oraz rolke napinacza (chyba że jest ok) a cena to zadzwon do foty lub intercars-u a jak jestes troche mechanikowaty to dasz rade
Opublikowano
Robiłem w swojej taką wymianę, paski kosztowały mnie 133zł (2 paski). Napinaczy i rolek w swojej nie wymieniałem bo są ok (autko ma ok.188tyś. km). Wymiana nie jest strasznie trudna. :8)
Opublikowano

Pasek o klimy jest jakoś zależny od tego paska co jest alternator?

nie chce mi sie teraz sciagac osłon zeby to obejrzec...

To jest tylko jedna rolka napinacza? czy do obu pasków są?

 

po czym poznaznac ze te rolki i napincz moze byc?

Opublikowano

nie wiem jak jest w dislu ale u mnie w 2.8 cala wymiana bez napinacza, trwala moze z 30min. albo mniej. wyjmujesz wentylator i dzialasz. wszystko jest bardzo proste i nawet laik sobie z tym poradzi.

kolego daniel_ pasek klimy nie jest zalezny od paska od alternatora.

Opublikowano

Koszt 2 pasków w cenie hurtowej ok. 95-100 zł. Po zdjęciu przedniej osłony silnika masz dostęp do obudowy chłodnicy. Mocowana jest na jeden torx po stronie pasażera i kołek od strony kierowcy. Wypinasz jeszcze wtyczkę od wiatraka iraz prawą raz lewą strona powoli do góry i schodzi osłona z wiatrakiem. Od strony kierowcy na dole musi minąć przewód chłodnicy! I trzeba przymknąć klapy normalnie ręką bo bez podciśnienia będą otwarte. Potem klucz na napinacz paska od klimy- napinacz unosi się i pasek schodzi. Jak go zobaczysz to od razu będziesz wiedział o co chodzi. Teraz pasek długi. Potrzebne będzie narzędzie specjalne pod nazwą pręt o średnicy ok 8 mm, rurka przedłużka i skalowy pręcik fi ok 2-3 mm. Od strony kierowcy wkładasz pręt w napinacz nad górną osią, rurką przyginasz w dół i blokujesz napinacz w tym położeniu. Jest w nim dziurka po lewej stronie, która powinna zlicować sie z dziurką w bloku - tam wkładasz pręcik. Teraz bez najmniejszego wysiłku wymienasz pasek i wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności. Robiłem to akurat dzisiaj po południu i zajęło nie więcej niż 10 mniut. Robota dla jednej osoby. Acha pręt przyda sie przy wkładaniu obodowy wentylatora bo pod koniec trzeba odepchąć tę rurę od chłodnicy na dole po stronie kierowcy. Obudowa wchodzi na prowadnicach i nie da się jej źle założyć - chyba. Wpinak wtyczki po przepsikaniu czymś oleistym i po zabiegu. Rolek nie wymieniałem, przebied ok 190 tkm

Pozdrawiam :norty:

Pozdrawiam, Hary.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.