Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Czytam to forum już od 1,5 roku.

Dzisiaj przyszedł czas na napisanie pierwszego posta.

 

Kroi mi się wymiana elektromagnesu w rozruszniku.

 

Wymieniał może już ktoś w silniku M70?

 

Byłem na podjeździe i sądzę, że na dzień dobry kawałek

wydechu będzie trzeba odkręcać.

Czekają mnie jeszcze jakieś niespodzianki?

 

Marek

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

:D

 

BMW E32 750i 1991 silnik M70

 

Rozrusznik BOSCH 0 001 218 027 (da się odczytać od dołu bez wyciągania)

Elektromagnes BOSCH 0 331 303 140 (koszt 90 zł nowy)

 

Dzisiaj zająłem się wyjęciem rozrusznika. Udało się :)

Bez kanału lub najazdu nie da się tego wykonać (grzebanko od spodu auta).

 

Od góry:

1. Wyciągnięcie zbiornika spryskiwacza (łatwe)

2. odkręcenie 2 kabli idących od rozrusznika do grodzi przedniej

klucz nasadkowy 13 i 10 (łatwe)

 

od dołu i góry:

3. poluzowanie listwy z kablami WN, podgięcie blaszki osłony termicznej (łatwe)

 

4. odkręcenie rury wydechowej (tej bliżej rozrusznika)

od góry klucz nasadkowy 12 (długi)

od dołu 13 (jedna śruba idzie OK, druga trochę trzba się ręką nagimnastykować) (to już nie jest takie łatwe /zależy od narzędzi/)

 

od dołu

5. odkręcenie rury wydechowej od reszty wydechu, 5 śrób na klucz 17, łatwe

6. wyciągnięcie kawałka rury wydechowej (tej odkręconej, opuścić resztę wydechu w dół). łatwe

(skręcić na maksa kierownicą w lewo, lepszy układ drążków)

6. odkręcenie osłony termicznej rozrusznika (1x13 kluczyk + 2x10 kluczyk) łatwe

7. odsunięcie osłony w kierunku do przodu do góry (nie trzeba wyciągać)

8. odkręcenie rozrusznika (2 śruby na kluczyk 16) łatwe

9. wyciągnięcie w dół rozrusznika (łatwe)

 

I to tyle. Jeszcze nie składałem (muszę kupić tulejki i szczotki).

 

Robota z bylejakimi narzędziami około 2,5 godzin. PIERWSZY RAZ...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

No i złożyłem maszynkę.

Pojawiają się 3 trudności... (przy składaniu, zawsze łatwiej się demontuje).

 

1. górna śruba rozrusznika, załapanie nakrętki, trochę gimnastyki

2. włożenie kawałka rury wydechowej na swoje miejsce, trochę gimnastyki

3. dokręcenie wydechu do kolektora wydechowego (śruba bliżej bloku).

to już była wielka gimnastyka

 

Ukręciłem jedną śrubę przy dokręcaniu wydechu do kolektora wydechowego. Wymiana na nową.

 

I to tyle.

Rozruszniczek kręci jak szalony (wymienione 4 tulejki) koszt ~20 zł

Trochę się narobiłem ale warto było...

Można teraz na samym elektryku jeździć :)

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
Ja tez potwierdzam ze marekp zrobil swietny opis. Nie zdarzylem :? napisac ale nie zrobil bym tego lepiej. Dokladnie tak to trzeba zrobic

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.