Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś przeprowadziłem wymianę termostatu i cieczy chłodzącej.

Na sam koniec całej naprawy, przy dokręcaniu ostatniej śruby - ukręciła się. Odpadła główka, a reszta śruby siedzi jakieś 3-4 mm w gwincie.

Rozgrzałem silnik do temperatury roboczej na biegu jałowym i stwierdzam, że nic nie cieknie. Jeszcze nie jeździłem.

 

Może to głupie pytanie ale czy myślicie że mogę tak jeździć?

Dobrze by było wszystko rozwiercić i nagwintować, ale z tego co wiem to niewiele jest osób które będą chciały się wziąść za taką robotę - bo się nie opłaca.

 

Drugie pytanie kieruje do tych, którzy sami wymieniali termostaty.

Czy jest możliwość rozwiercenia i nagwintowania bez usuwania całej obudowy? Fizycznie miejsca jest tyle samo co z założoną obudową.

 

Będę wdzięczny za wypowiedzi osób, które już wcześniej miały problem z ukręconymi śrubami. Dobrze wiem, że najlepiej byłoby to naprawić, bo skoro miałybyć 4 śruby to tak powinno zostać :)

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witaj w klubie :) Ja w E36 jak odkręcałem śrube od termostatu to ją ukręciłem. U mnie były trzy nie cztery. Kupiłem komplet wykrętaków za 70zł najlepszych jakich mieli, do tego najlepsze wiertła i....leża do tej pory. :) W efekcie przejeżdziłem 1.5 roku z dwoma, nic nie ciekło, temperature trzymał idealnie i nie było żadnego problemu. Nie podjąłem się roboty bo żeby komfortowo dojść i wiercić w tak cienkiej śrubie bo ona ma chyba 4mm /sruba na klucz '8'/ trzeba by przód zdemontować. Męczyło mnie to pare miesięcy ale w końcu uznałem że dam se spokój. Tobie jeżeli wystaje kawałek śruby z bloku masz latwiej. Spróbuj nakręcić na to nakrętke nawet minimalnie, potem migo-magiem pospawaj i spróbuj wykręcić.

 

Powodzenia i pozdro.

Opublikowano
A sądzisz że jakiś warsztat podejmie się takiej roboty?

Oczywiście po rozsądnych kosztach...

 

Jestem operatorem koparki mam na fimie warsztat z kompletem narzedzi podjedz to chlopaki Ci zrobia od reki... sam bym Ci to zrobil ale jestem teraz w terenie.... do Chotomowa masz bliziutko :wink:

Opublikowano

Kurde gdyby wystawała śruba to nawet bym nie poruszył tego problemu :)

Niestety resztka śruby jest zagłębiona w środku na jakieś 3-4 mm.

U mnie śruba to '10' i chyba ma cos ok 5mm. Właśnie wybieram się na przejażdżke dłuższą żeby zobaczyć czy nie cieknie.

Męczy mnie jedno - pojde w trase i wydmucha mi uszczelke, wtedy to już lipa po całości będzie.

Jutro podzwonie po mechaniorach i zobaczymy co powiedzą...

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
A sądzisz że jakiś warsztat podejmie się takiej roboty?

Oczywiście po rozsądnych kosztach...

 

Jestem operatorem koparki mam na fimie warsztat z kompletem narzedzi podjedz to chlopaki Ci zrobia od reki... sam bym Ci to zrobil ale jestem teraz w terenie.... do Chotomowa masz bliziutko :wink:

 

O kurde byłbym Ci zaje.... dłużny bo kolejny domek obok mnie to już Chotomów :D

Jeśli to nie problem to mógłbym jutro wpaść, z przygotowanym samochodem - tak że tylko wiercić i gwintować - podałbyś telefon na priv to bym jutro do Ciebie przedzwonił?

 

A tak btw. to E36 chyba nie ma aluminiowego bloku(?)

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

 

O kurde byłbym Ci zaje.... dłużny bo kolejny domek obok mnie to już Chotomów :D

Jeśli to nie problem to mógłbym jutro wpaść, z przygotowanym samochodem - tak że tylko wiercić i gwintować - podałbyś telefon na priv to bym jutro do Ciebie przedzwonił?

 

A tak btw. to E36 chyba nie ma aluminiowego bloku(?)

 

Faktycznie :duh: sluszna uwaga pogindoliło mi sie masz termostat w bloku a nie w glowicy... to jeszcze lepiej zaraz wrzuce Ci tel na priva

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Daj potem znać jak zrobisz jakie efekty, od siebie mam tylko dwa spostrzeżenia:

 

-z gwintowaniem może być problem bo ta śruba nie przechodzi na wylot do bloku

-po drugie gwintowanie zmieni średniece otworu, a otworu w termostacie nie da się powiększyć bo otwory w plastikowej obudowie mają stalowe tuleje

 

Tal było u mnie, sprawdź jak dokładnie jest u Ciebie znanim zaczniesz rozpierduche :D

Opublikowano
pewnie na zimnym odkrecales :( jak jest silnik jeszcze troche cieply to wtedy mozna poluzowac srube i jest ok

 

Niestety to było przy dokręcaniu, więc na koniec roboty.

 

Daj potem znać jak zrobisz jakie efekty, od siebie mam tylko dwa spostrzeżenia:

 

-z gwintowaniem może być problem bo ta śruba nie przechodzi na wylot do bloku

-po drugie gwintowanie zmieni średniece otworu, a otworu w termostacie nie da się powiększyć bo otwory w plastikowej obudowie mają stalowe tuleje

 

Tal było u mnie, sprawdź jak dokładnie jest u Ciebie znanim zaczniesz rozpierduche :D

 

Są specjalne gwintowniki do otworów bez przelotu (w kształcie wiertła):

http://www.castorama.pl/porady/narzedzia/gwintowanie-otworow-i-pretow.html

:)

 

U mnie obudowa termostatu jest cała z metalu. I ja widze dwa rozwiązania:

- rozwiercić otwór minimalnie mniejszym wiertłem od średnicy gwintu i zacząć gwintować (śruba jest wkręcona na 3-4mm) wkręcając gwintownik w początek gwintu - dzięki temu wydaje mi się że możliwe jest naprawienie otworu-gwintu bez zmiany jego wymiarów

- rozwiercić i nagwintować nowy otwór z większą średnicą oraz rozwiercić otwór w metalowej obudowie termostatu tak aby nowa większa śruba pasowała

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
A sądzisz że jakiś warsztat podejmie się takiej roboty?

Oczywiście po rozsądnych kosztach...

 

Jestem operatorem koparki mam na fimie warsztat z kompletem narzedzi podjedz to chlopaki Ci zrobia od reki... sam bym Ci to zrobil ale jestem teraz w terenie.... do Chotomowa masz bliziutko :wink:

 

Dzięki za pomoc :duh:

Ja rozumiem jeśli ktoś pomóc nie chce - to tej pomocy nie oferuje.

Po co mi numer dawales.. zeby mi powiedziec że Ci się pomóc nie chce? :mad2:

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

Witam

A slyszales o wykretakach?

Do kupienia w kazdym markecie za psie pieniadze!

Nawiercasz otworek wkrecasz wykretak i krecisz a z pozostlosci wyjda.

Wykretaki maja odwrotny gwnt,wiec wkrecajac je w prawa strone powodujesz wykrecanie.

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A da rade tym pracować ręcznie, bez wiertarki?

Bo tam rzeczywiście kiepski dostęp jest, zresztą wiertarką to troche strach żeby tego do końca nie zniszczyć.

 

No właśnie o tym pisałem, jest ciasno i śruba cienka więc precyzja wymagana bo jak źle nawiercisz to albo uszkodzisz gwint w bloku albo złamiesz wykrętak. Nie kupuj wykrętaków za psie pieniądze bo stracisz czas i nerwy, tam nie ma miejsca na pomyłke, a będzie jeszcze gorzej jak wkręcisz wykrętak w nawierconą śrubę i go złamiesz. Od tego jak głęboko nawiercisz śrubę zależy jak dobrze złapie wykrętak.

 

Pozdro.

Opublikowano

Niestety już za późno, uwaliłem wykrętak. A miało być tak pięknie hehe :8)

Teraz to już łapie się rozpaczliwych metod. Napiszę później jak sie uda..

 

A może wiecie czy jak odłącze akumulator zupełnie to mogę spawać elektrodą? Czy raczej nie warto próbować bo można elektronikę pojarać i lepiej migomagiem? To znaczy wiem, że lepiej migomagiem ale mam tylko w domu elektrodę..

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.