Skocz do zawartości

kierownica wielofonkcyjna nie działaja przyciski


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zakupiłem BMW 525D niestety nie działaja przyciski w kierownicy.Odwiedziłem warsztat elektryczny w ktorym powiedziano mi ,że musze odwiedzić serwis ,który zajmuje się sam.marki BMW ponieważ może to być wina oprogramowania i przy użyciu odpowiedniego programu przyciski prawdopodobnie mogą zaczać działać.Nie wiem co o tym myślec.Proszę o podpowiedz.Jestem po mraz pierwszy więc przepraszam jeżeli moja wypowiedz jest trochę niezgrabna.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
A podświetlenie działa?Bo jeśli nie to pewnie multifunkcja dołożona.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie działa podświetlenie.Więc co można z tym zrobić.Dzięki za zainteresowanie tematem.

 

Poszukaj na forum kolega thenygoos dokładnie opisał temat.

Opublikowano

Jam już jest :norty:...

 

Drogi Kolego... Najpierw sprawdź w jakimś serwisie po numerze VIN, czy auto miało MF jak wyjeżdżało z fabryki, być może to tylko kwestia uszkodzonej taśmy pod kierownicą... Jeśli natomiast auto nie miało MF, to może ktoś zamienił kierę, ale tylko samą kierę... Podaj mi m-c i rok produkcji auta i coś poszukamy...

 

Aaaa!!! "Zrób to sam" odnośnie MF/tempomatu masz tu:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=73602&highlight=multifunkcja

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Drogi THENYGOOSIE dziękuję za zainteresowanie tematem widzę że sprawy związane z sam.m-ki BMW są ci bardzo dobrze znane.Ja dopiero poznaję zalety tych aut.Moje autko jest w tzw.M-pakiecie rok produkcji to 2002 a m-c marzec.Jeśli możesz mi jakoś pomóc to proszę.
Opublikowano

Ponawiam radę: poproś o specyfikację w ASO, jak sie okaże, że auto miało fabrycznie MF, to trzeba sprawdzić:

- bezpiecznik 45 (z tego co pamiętam, jak sprawdzę to potwierdzę),

- jak bezpiecznik OKI, to padła taśma kierownicy (myślę, że to na 99

% padło)

 

Jak u siebie montowałem MF/tempomat to nic nie trzeba było programować - MF/tempomat działają od razu, a w najgorszym razie po skasowaniu błędów DME/DDE (sterownik silnika), które ewentualnie mógł złapać.

 

Jeśli jednak się okaże, ze w specyfikacji nie było fabrycznie MF, to "stay in touch" :mrgreen:, a MF uruchomimy, a w zasadzie uruchomisz sobie sam...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Miejsce na bezpiecznik 45 jest puste.

 

Jeśłi tak to być może nie miałeś MF i ktoś tylko zamienił poduszę w nadziei, że "samo zacznie działać" :mrgreen:... Zacznij w takim razie od odkręcenia dolnej osłony kolumny kierownicy. Pod kierownicą będzie wiązka z zieloną wtyczką. Policz kabelki, jełśi jest 6 to nie miałeś MF/tempomatu... no i czas dołożyć :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
No to masz sprawę jasną... Tak jak u mnie... Ktoś Ci założył samą kierę z guziorami i nie masz podłączenia... Odsyłam do działu zrób to sam, link masz w moim poście powyżej... Podaj mi tylko jaki masz silnik m-c produkcji auta, a sprawdzę w WDS, czy podłaczenia są identyczne jak u mnie. Jeśli tak to masz jak na patelni i zrobisz to sobie sam...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Silnik to 2500 cm 3 diesel ,miesiąc produkcji - marzec.Bardzo dziękuję za okazaną pomoc.Jestem wdzięczny.Forum to piękna sprawa. :modlitwa:
Opublikowano

Przejrzałem WDS... Bez względu na to jaką masz elektronikę, podłączenie jest identyczne i zgodne z tym co jest w moim "zrób to sam" odnośnie dołożenia MF/Tempomatu... Mimo, że masz moduł DDE pin do tempomatu jest ten sam (27) i we wtyce o takiej samej ilości pinów (40). Jak odsłonisz moduł silnika DDE możesz się przerazić o którą wtykę chodzi, ale taka co ma 40 pinów jest tylko jedna :mrgreen:.

 

Jaką masz kierownicę? Z podgrzewaniem? Jakie funkcje obsługuje lewa i prawa strona?

Jakie masz radio? Jak mi podasz to wyszukam schemat kostki aby podłaczyć się z zasilaniem "+". Z I-bus prosta sprawa, bo gdziekolwiek nie jest doprowadzony to ma biało-szary kabel z żółtymi poprzecznymi paskami.. Aaaa!! I nie dziw się, że do sterowania tylu guzików jakby brakowało kabli: wszystkie dane o tym który guzik jest naciśnięty "idą" po I-bus w postaci specjalnego kodu pozwalającego modułowi zidentyfikować jaką czynność chcesz wykonać i czy na plus, czy na minus... Takie to mądre ustrojstwo!!!!

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.