Skocz do zawartości

Mam problem - czyżby pompa paliwa? 530d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW 530d 1999r.

Witam koledzy mam mały problem, gdy w zbiorniku paliwa jest już około 1/3 baku zaczyna pojawiać się usterka - brak paliwa. Np. póki jeżdżę jest ok, ale gdy zgaszę auto i chcę znów odpalić już się nie da. Czasami jak przesadzę to potrafi również w trakcie jazdy zgasnąć.

 

I teraz moje pytanie:

 

-Czy to pompa paliwa? - myślę, że na 99% tak, ale

-która to pompa? bo słyszałem, że są 2

-czy warto kupować używaną, czy lepiej nową ew. nieoryginalną?

 

możecie mi jakoś pomóc?

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na mój gust to do wymiany pompa paliwa w baku, z tego co wiem bak jest dwukomorowy i ta pompa ma za zadanie przepompowywać z jednej komory do drugiej, jeśli się mylę to poprawcie mnie :wink: W e39 530d są trzy pompy paliwa:

1. Przy zbiorniku paliwa po prawej stronie.

2. Pompa niskiego ciśnienie, wspomagająca, umiejscowiona pod progiem (siedzeniem kierowcy) z lewej strony.

3. Pompa wysokiego ciśnienia w komorze silnika.

 

Najczęściej z racji debilnego umiejscowienia pada ta druga, winowajcą bywa też nasze paliwo - wtedy lubi walnąć ta przy baku. Najgorsze jest, że jak niedomaga pompa nr 2 to jest to prosta droga do zarżnięcia pompy wysokiego ciśnienia a wtedy to już :duh:

 

Jeśli chodzi o kupno używanych pomp to ja jestem ortodoksyjny, tu chodzi o bezpieczeństwo i Twój komfort. Co jeśli Ci walnie pompa w czasie jazdy? (ta w baku powiedzmy, na forum były takie przypadki opisywane) Wszystko wysiada, wspomaganie, hamulce a Tobie pozostaje modlitwa :norty: Tylko nowa :cool2:

 

Ja właśnie jestem na świeżo po wymianie pompki nr 2, zdechła bez ostrzeżenia, jedynym zauważalnym objawem, którego notabene nie łączyłem z tą pompką, było słyszalne buczenie pojawiające się co jakiś czas podczas pracy silnika, słyszalne wyraźniej w kabinie niż w komorze silnika. Wczoraj przyjechałem do pracy, wszystko luzik, po pracy wchodzę do auta i :mad2: Kręci a nie odpala :jawdrop: Udało się ją odpalić dopiero jak po przyjeździe mojego znajomego mechaniora, ten postukał w okolicy tej pompki, potem kazał mi podczas rozruchu potupać nogą :twisted2: :twisted2: i zaskoczyła. Pierwsze co zrobiłem dziś rano to prosto do warsztatu. Koszt nowej pompki w ASO 895PLN, można też kupić w Inter-Carsie zamiennik Pierburga (to samo co oryginał tylko bez znaczka :mrgreen: ) ale akurat nie mieli na stanie a nie mogłem czekać 2 dni na sprowadzenie, więc machnąłem ręką i założyłem oryginał :8)

 

Wymiana i diagnoza w M-Auto Kce (77zł :dance: ) , ukłony dla Was panowie, oby tak dalej :cool2:

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Słuchajcie... podłączę się pod temat :)

 

mam taki problem w E39 530d...

 

auto nagle nie chce odpalić, kręci ale nie pali...

Na włączonym zapłonie w prawym tyle, w okolicy koła słyszę dziwny pisk/syk i bulgotanie, jakby paliwa w zbiorniku... czy padła mi pompa paliwa?

 

Jak się do niej dostać? Jak zdjąć siedzisko kanapy? nie mogę jej wyszarpnąć do góry... dam radę sam wymienić tę pompę???

 

proszę o pomoc... :?

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Opublikowano
pewnie ze dasz rade wymienić a nawet sprawdzić czy fizycznie jest ok , winę może ponosić jeszcze pływak o ile się nie mylę są dwa jeden odpowiada za stan a drugi za wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku .
Opublikowano
hmmmm 1200 postów , pompka jest przykręcona do zbiornika w jego górnej prawej części (pasażera strony), zbiornik wiesz gdzie jest ?
Opublikowano
hmmmm 1200 postów , pompka jest przykręcona do zbiornika w jego górnej prawej części (pasażera strony), zbiornik wiesz gdzie jest ?

czytałeś mój pierwszy post? mam problem z dostaniem się do pompy...

Skoro napisałeś jedno zdanie, to chyba możesz mi napisać drugie, wyjaśniając krok po kroku. Z góry dziękuje...

 

(12xx postów nie znaczy, że człowiek wie wszystko...)

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Opublikowano
qrcze, ja też miałem tak , że raz auta nie odpaliłem, a ostatnio od czasu do czasu slychać takie nierównomierne buczenie właśnie gdzieś w okolicy kierowcy... tak jakby coś chciało sobie buczeć w spokoju ale za bardzo nie może.... pewnie to właśnie ta pompa...
Konrad

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.