Skocz do zawartości

Tłok z korbowodem 318TDS vs 325TDS


kobbe77

Rekomendowane odpowiedzi

Takie krótkie pytanie do znawców tematu - posiadam 318TDS i musze wymienic tłok z korbowodem - chce kupic czesci na Allegro, ale znajduje tylko do 325TDS.

Czy bedzie pasowal?

 

Sprawdzalem na OEM - tłoki maja taki sam kod czesci ale korbowody juz nie - a z drugiej strony slyszalem ze 325 to nic innego jak "wydluzona" 318 o 2 cylindry - czy ktos cos wie na ten temat? czy mozna zamontowac w 318TDS tłok z korbowodem od 325TDS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no coz - sprawa jest bardzo prosta - tłoki (2 i 4) spotkały sie z zaworami - a łancuch nie przeskoczył ...

 

czy w ogole ktos wie jak to jest mozliwe?

 

PS

czyli spokojnie moge kupic korbowod z tłokiem od 325TDS i zamontowac to w 318TDS? mimo tego ze na oem part nr korbowodow sa inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dokładnie tak jak mówi myszabmw, tłok z korbowodem pasuje. U mnie też spotkał sie kiedyś tłok z zaworem, ale to na skutek nieumiejętnej wymiany łańcucha przez mechanika. Tylko wiesz co jak będziesz kupował tłok to sprawdź na reszcie tłoków jakie masz bo są chyba "+" i "-" jeżeli dobrze pamiętam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch jak wiadomo tez nie jest wieczny - z czasem sie zużywa co objawia sie jego "rozciąganiem" najpierw łańcuch zaczyna na skutek rozciągnięcia nie trafiać odpowiednio na zęby kół co objawia sie "trzaskaniem", ciekawe jest że przeważnie mechanicy określają to jako oznakę kończącego sie napinacza, faktem jest że prędzej czy później napinacz odmówi współpracy ze źle zazębiającym łańcuchem i wtedy wiadomo - niemiłe spotkanie. A łańcuch luźny, hmm luźny może być na skutek takiego rozciągnięcia że napinacz nie ma już możliwości napięcia, ale wydaje mi sie to mało prawdopodobne.

 

Mała pomyłka, na tłoku nie ma oznaczeń tylko + i - tylko oznaczenie liczbowe np: 79,96 i znaczek 18 w trójkącie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok - ten tlok ktory chce kupic tez ma rozmiar 79,96 - nominal taki jak jest u mnie w samochodzie zamontowany.

Tloki tak jak pisalem wczesniej maja ten sam numer czesci w 1,8 i 2,5 wiec jest ok - chcialem sie tylko upewnic co do korbowodu bo w 318 jest inny numer czesci a w 325 inny.

 

a co do tego lancucha to tak jak pisalem mechanik ktory to rozkrecal nie stwierdzil zeby lancuch przeskoczyl - i tak sie caly czas zastanawiam jak to sie stalo ze sie tlok spotkal z zaworem

 

Moze wcale nie bylo spotkania - tylko powodem bylo cos innego - moja teoria jest taka, ze urwala sie koncowka zaworu - wpadla do cylindra, tlok jakilka razy dobil do glowicy i juz, a przez ten defekt 4 tłok przy okazji uderzyl w zawory wyginajac je? czy taka teoria jest do przyjecia?

Tak jak mowie 2 i 4 tlok sie tylko z zaworami spotkal

 

A moze....moze cos nie tak bylo z regulatorami zaworow - moze sie ktorys zawiesil? i wtedy tlok w niego uderzyl?

 

hmmm....ktos ma jakas inna teorie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie właśnie mogłem wcześniej napisać o tym bo od zaworu to sie korbowód nie pognie u mnie wygą sie bo silnik złapał wody a jak wiadomo woda nie zmieni swojej obiętosci tak jak piwietrze itd i coś mysi ustapic jak głowica jest ok to tlok siada u mnie tak bylo zero oznak a jednak zgiety....
przedni napęd jest dla dziewczyn...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie niestety i korbowód pogiął sie od zaworu.

http://img156.imageshack.us/my.php?image=dsc00268hj4.jpg

a spotkanie może nastąpić nie tylko z powodu przeskoczenia, wystarczy że łańcuch jest rozciągnięty ( ustawiając rozrząd trzeba uważać bo jest bardzo małe pole manewru jeżeli chodzi o kąt wałka) a tego mechanik na oko nie sprawdzi, musi mieć nowy łańcuch na porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to to bylo troszke inaczej - bo od zaworu odleciala koncowka i wpadla do cylindra.

Tlok pękł...

Głowice mam naprawiona - trzeba bylo wymienic po jednym zaworze na kazdy cylindrze wiec wszystkie byly pogiete - na kazdym tloku jest slad odbitego zaworu czyli wszystkie tloki spotkaly sie ze wszystkimi zaworami :)

Czesci do wymiany w silniku mam sporo - lancuchy, panewki, napinacze i wiele innych - zastanawiam sie jeszcze czy wymieniac te popychacze hydrauliczne na zaworach - takie kieliszki - mechanik sie mnie pytal czy bylo je slychac, ale ja tego nie wiem

 

PYTANIE DO F_W - az tak Ci sie pogial?? hmm... mogles w ogole obrocic walem? a tak w ogole jak wygladal wał korbowy - prosty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wał na szczęście był prosty, samochód chodził przez pare minut na 3 cylindrach - w tym czasie dokonywało sie mielenie 4 cylindra czego nie byłem świadom, ale po chwili tuleja tłoka porysowała gładź cylindra, korbowód sie zgjął i wał sie zblokował. A co do popychaczy, jeżeli masz zamiar jeździć tym samochodem przez dłuższy czas to chyba warto zainwestować mając już tyle porozbierane, ja przynajmniej wymieniałem wszystko od razu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedz.

 

Te popychacze hydrauliczne za zaworach wygladaja OK - zastanawiam sie tylko czy one nie mogly sie przyczynic do tego co sie w moim silniku stalo dlatego mysle o ich wymianie ...

 

Najgorsze jest to, ze mam sprzeczne informacje na temat korbowodu od 2,5 TDS.

O ile tłok na pewno jest taki sam to mechanicy roznie mowia - jedni mowia ze korbowod od 2,5 do mojego 1,8 bedzie OK a inni ze nie - tyle, ze ja nie moge nigdzie znalesc uzywanego korbowodu do 1.8 - moj az tak ni jest wygiety jak u Kolegi ale musze go wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.