Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Czy komuś w E46 wysiadła klima na dobre ? Tzn. dzisiaj poleciał mi dym z wszystkich kratek nawiewowych i przestałem słyszeć chodzącą klimę. Teraz boję się ją w ogóle włączać w obawie przed jakimiś zwarciami w elektryce czy coś. Ktoś miał z was już takie problemy ? Dodam, że klima była niedawno serwisowana (uzupełniony gaz, olej, odgrzybiona) Teraz nie wiem czy całą nagrzewnicę będę musiał wymieniać ? podejrzewam zatarcie się jakiegoś silniczka lub wiatraczka napędzającego klimę...

Doradźcie coś proszę :modlitwa: co tam w ogóle może się popsuć ?

 

coś z tego ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=64_0820&hg=64&fg=40

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Opublikowano
Powinieneś sprawdzić element numer 1 czyli wentylator żeby to zrobić musisz wyciągnąć filtr kabinowy oraz ta metalowa rynnę, w ktorej sie znajduje (przykręcona chyba na 4 śruby torx). wtedy już tylko pozostaje włączyć nawiew i sprawdzi czy wentylator chodzi. Zawsze jest możliwość że przy odgrzybianiu zalali ci czymś wentylator, gdy myli łopatki wirnika.
Opublikowano
no ale pod tą "rynną" od filtra kabinowego to jeszcze jest ściana grodziowa i dalej szczelnie zamknięta nagrzewnica w obudowie. Żeby się tam dostać trzeba jeszcze odkręcić pokrywę nagrzewnicy chyba. Nie wiem czy będzie to takie proste do sprawdzenia. Czy ktoś kupował może jakieś części do tej nagrzewnicy ? czy ta nr 1 jest w całości z silniczkiem czy trzeba więcej części kupić ? A może to ta część nr 5 ?

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Opublikowano
5 jest to sterowanie klapkami nawiewów. jeśli chodzi o dostanie sie tam to masz trochę racji :) wybiegłem przed orkiestrę trochę. żeby zobaczyć wentylator musisz jeszcze ściągnąć ta plastikowa przesłonę, która trzyma sie chyba na 2 śrubki. następnie zobaczysz czarna owalna obudowę w niej znajduje sie wentylator. Musisz odkręcić jedna śrubkę u góry i odczepić dwa zaczepy na dole aby sie dostać do niego, wtedy nawet nie ściągając do końca obudowy będziesz mógł stwierdzić czy chodzi czy nie. Cala robota to jest maks 20 minut . Zakładam oczywiście ze to on wysiadł skoro mówisz ze poszedł dymek z nawiewu.
Opublikowano
dzięki greq za poradę. Nie odkręcałem nigdy dalej jak do filtra kabinowego ale chyba mnie to czeka. Jutro przy odrobinie czasu chyba się tym zajmę. Też mam nadzieję, że to padła ta "turbinka". Nie wiem z czym jeszcze mógłbym wiązać ten dym lecący z kratek nawiewowych. Wcześniej od kilku dni jak włączałem klimę to mi piszczała tak jakby się zacierał wiatrak w komputerze. Przynajmniej tak mi się to skojarzyło. A dzwięk dochodził właśnie gdzieś z nagrzewnicy. Na allegro nie widziałem tej części a w ASO pewnie droga będzie. Kupował ktoś ?

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.