Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam takie pytanie, ostatnio pojawily mi sie w mojej beci stuki w prawym tylnym kole, czy to wybite tujelki czy cos innego ???

w czasie jazdy po nowej nawierzchni nic nie slychac ale na kazdym dolku slychac w srodku wyrazny metaliczny stuk

pozdrawiam i prosze o informacje na ten temat

Opublikowano
Moze byc tyleja wahacza - ja wlasnie dzisiaj kupilem jedna dla siebie. Koszt to 54zl.

KiLeR mam pytanie, tuleja wahacza - czy również nazywane są (te tuleje) silentblokami? Wydawało mi się, że gość w sklepie tak mówił, ale chciałem się upewnić :lol:

Wymieniałem u siebie w e36 silentbloki i dlatego chciałbym wiedzieć.

 

Pzdr,

Raf

Opublikowano (edytowane)
witam

mam takie pytanie, ostatnio pojawily mi sie w mojej beci stuki w prawym tylnym kole, czy to wybite tujelki czy cos innego ???

w czasie jazdy po nowej nawierzchni nic nie slychac ale na kazdym dolku slychac w srodku wyrazny metaliczny stuk

pozdrawiam i prosze o informacje na ten temat

 

Sprawdź sobie miejsca mocowania tylnych amortyzatorów. E 36 ma strasznie słabą blachę w tych miejscach, która bardzo lubi pękać. Ostatnio miałem taki przypadek u siebie. Coś zaczeło stukać z tyłu, lecz okazało się, że to nie żaden element zawieszenia tylko pęknięty tylni kielich amortyzatora! Jeżdżę na 17" z oponami 235/40, może dlatego. Bez naprawy blacharskiej sie nie obeszło. W zakładzie gdzie naprawiałem tą usterkę były trzy E36 coupe czekające w kolejce na ten sam zabieg (w tym M3 z 1995 roku). Wystarczy odsłonić boczne wykładzinki bagażnika, oraz odkręcić po dwie plastikowe nakrętki z każdej strony, wtedy widać wszystko jak na dłoni. Sprawdź to czym prędzej, bo niedługo może okazać się, że masz amora w bagażniku!

 

Koniecznie napisz co było powodem stuków.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez M3_styler
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

 

Wystarczy czasami kopnąć w tylne koło z lewej lub prawej, a jak tuleja wahacza jest rozwalona to słychać metaliczny stuk.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Dokladnie.

Podnosisz tyl na lewarku i uderzasz w kolo przykladalac palec do tuleji. Bez probleu wyczujesz luz na tej wybitej.

Ja podczas wymiany polamalem 2 nasadki i jeden klucz plaski w rozmiarze 18. Jedna sruba byla oporna (jedna z tych trzech od mocowania metalowej podstawy wahacza), ale nauczylem ja pokory! Reszta to luzik. Majac odrobine zdolnosci manualnych mozna to bez problemu zrobic samodzielnie.

 

Acha. Ta tuleja nazywa sie inaczej silentblock

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jeszcze jedno, coś mi się przypomina że te trzy śruby mocujące 'łożysko' wahacza do podłogi mają odwrotny gwint. Mogę się mylić ale zwróccie na to uwagę.
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.