Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!

 

Prawdopodobnie zdecyduje się na pozostawienie sobie aktualnego samochodu na dłużej i wszelkie środki będę teraz przeznaczał (niestety) na inne cele, niż auta najlepszej marki :wink:

 

Mam w związku z tym pytanie w temacie zawieszenia - chciałbym, by było idealne, bym mogł jeździć tym autem spokojnie przez najbliższe 2-3 lata.

 

Tak więc w skrócie:

- byłem dwukrotnie na porządnej stacji diagnostycznej z komputerem i szarpakami, szczególnie interesował mnie stan wahaczy, dwóch ludzi sprawdzało bo prosiłem by zrobili to DOKŁADNIE i mówią że ani grama luzów nie ma (rzucało autem mocno na szarpaku), tak więc zakładam że mają racje,

- amortyzatory, mam 105 tys km przebiegu i są zamontowane od nowości, o ile się nie myle niemcy wymieniają je podczas dużego przeglądu, chyba czas najwyższy zamienić je na nowe, by mieć spokój na przyszłość, prawda?

- rodzina z de (składają 5tki w bmw) mowiła że jak wjechali raz na trasę dalszą do Polski, to mieli do wymiany stabilizatory: ja jestem laikiem, czy na szarpaku też panowie to sprawdzają (nie dopytałem ich), czy to się w jakiś inny sposób "testuje"?

- co jeszcze z rzeczy eksploatacyjnych powinienem wymienić w zawieszeniu?

- jak sprawdzić stan elementów układu kierowniczego, tam też są jakieś czułe na nasze dziurawe drogi elementy przeciez?

 

To są pytania laika - ja jednak bardzo lubie dowiadywać się czegoś nowego o tym samochodzie i zbierać informacje z różnych źródeł, za wszelkie rady i informacje będę bardzo wdzięczny :)

Opublikowano

witam

 

na szarpakach da sie sprawdzić wszystko czyli wahacze stabilizator i układ kierowniczy

 

ale możesz to tez zrobić sam, a będzie ci potrzebny do tego kanał lampa i breżka

 

z amortyzatory najlepiej sprawdzić na stacji diagnostycznej i jak maja ok 75% sprawności to mogą zostać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale możesz to tez zrobić sam, a będzie ci potrzebny do tego kanał lampa i breżka

 

Dzięki za informacje, ja osobiscie się tym nie zajmuje bo mam troche inną specjalizacje. Mój mechanik sprawdzał stan ręcznie na moją prosbę i mówi że wszystko jest OK, ale i tak pojechałęm na szarpak profilaktycznie.

 

Mam kilka rzeczy do zarzucenia jeśli chodzi o pracę zawieszenia (co prawda po przesiadce z 750li może tak być) i podejrzewam że wymiana amortyzatorów poprawi jego pracę.

Opublikowano
witam

 

na szarpakach da sie sprawdzić wszystko czyli wahacze stabilizator i układ kierowniczy

 

i tu się z Tobą nie do końca zgodze,w przypadku 7-mki bardzo ciężko znalezc luzy na szarpakach,jezeli jest maly luz to szarpaki tego nie pokazą.Na szaprkach wychodza juz mega luzy.

 

 

a co do czesci wchodzacych w skład zawieszenie to jest ich b.duzo

m.in. wachacze,tulej,łączniki, amortyzatory,poduszki, drązek i końcówki itd itd, końca nie widac , a co to łączników stabilizatora to są akurat tanie jak barszcz :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i tu się z Tobą nie do końca zgodze,w przypadku 7-mki bardzo ciężko znalezc luzy na szarpakach,jezeli jest maly luz to szarpaki tego nie pokazą.Na szaprkach wychodza juz mega luzy.

 

Jak w takim razie się upewnić, że wszystko jest OK.

 

Wiem że klienci w tych autach zazwyczaj oddają do ASO i proszę o wymianę wszystkiego co sie da, po czym płacą fakture 12-20k PLN i odjeżdząją zadowoleni. Ja jednak chciałbym ponieźć troche mniejsze koszta i też być zadowlonym :)

Opublikowano
i tu się z Tobą nie do końca zgodze,w przypadku 7-mki bardzo ciężko znalezc luzy na szarpakach,jezeli jest maly luz to szarpaki tego nie pokazą.Na szaprkach wychodza juz mega luzy.

 

Jak w takim razie się upewnić, że wszystko jest OK.

 

znalezc zaufanego mechanika - lub kolege z 7-ką np. z tego lub konkurencyjnego forum , postawic mu jasia wędrowniczka zeby poszukał

luzów , stuków itp.Najlepszy test - zanim pojediesz na kanał , to wjechac z mała prędkoscią na kocie łby,otworzyc okna i nasłuchiwac obcych dzwięków

ale ja Tobie w ciemno mogę powiedziec - ze jezeli autko - przjechało 105 tys po polskich drogach na 19 - stakch to masz do wymiany prawie na bank

- komplet wachaczy - przód , tył

- łączniki i gumy stabilizatora

- drążek + końcówki

- tuleje

 

koszt calosci jakies ok. 3 k z robota w e38 nie wiem jak w e65 ale mysle ze podobnie

- amortyzatory - może - tu trzeba by podjechac na trzęsawki - ale pamietaj ze jak pojedziesz na felgach 19 to wynik moze nie byc miarodajny - a ha i jeszcze jedno czy masz edc i nivo z tyłu ?

 

 

proszę o wymianę wszystkiego co sie da, po czym płacą fakture 12-20k PLN i odjeżdząją zadowoleni. Ja jednak chciałbym ponieźć troche mniejsze koszta i też być zadowlonym :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po Polscie zrobiło niecałe 60 tys, tak że nie jest to jakaś tragedia. Ale roznice pomiedzy rocznym 750 a moim odczuwam, tak ze na pewno da się poprawić to i owo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ne, specjalnie szukałem wersji bez EDC. Kupowanie używanego auta z EDC na nasze drogi to sprawa dla ludzi ktorym 10k w tą czy w drugą stronę nie robi różnicy - dokładnie jak piszesz.
Opublikowano

Ponoć jest jedna firma co je regeneruje w dziale seria 6 i 8 ktos regenerował i jest zadowolony z tego co pisze koszt 200zł za jeden.

 

Bez EDC to same amorki 2600-3000zl chyba że na hurtowni po zniżkach kupisz to cena o 1/3 się zmniejszy. 750 może mieć inne zawieszenie stąd inne odczucia w jeździe.

Opublikowano

Witam

Jak wszystko sprawne to najlepiej nic nie ruszaj w zawieszeniu bo tylko sobie kłopotów narobisz

Jak już koniecznie chcesz coś wymienić to tylko orginały zakładaj

 

105tyś km to malutki przebieg nawet po polskich drogach chyba że jezdzisz jak tyran :lol:

 

troche denerwujące są gadki że napewno do wymiany cały zawias,,,,

Jeśli byłeś na stacji i u mechanika i wszystko ok to co chcesz poprawić :duh:

Ciesz się autkiem i nie szukaj sobie problemów jak ich nie ma

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

dokładnie jeżdzę na 19 i oprócz luzu na maglu po lewej stronie (wada maglownic z tego okresu) luzów czy innych uszczerbków na zawiasie przednim czy tylnym nie ma na ułamek milimetra

hej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowałem że wymienie tylko gumowe elementy, końcówki stabilizatorów i amorki przód (72%), reszte zostawiam bo byłem w wielu miejscach i mówią że jest OK. Może jestem troche przewrażliwiony na punkcie tego zawieszenia - na naszych drogach cięzko jest mi ocenić, czy działa bez zarzutu (żadnych stuków nie ma więc raczej powinno byc ok).
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowałem się jednak na wymianę (częsci oryginalne, 23% rabatu z Niemiec więc cena bardzo dobra) kilku elementów:

- amortyzatory oraz elementy przy nich (poduszka, odboje, etc),

- drążki stabilizatora,

- 2 wahacze przednie (profilaktycznie),

- kilka gumowych elementów.

 

Efekt: R E W E L A C Y J N Y !

 

Przyznam się, że bardzo pozytywnie zakoczył mnie efekt. W końcu auto na drodze zachowuje się świetnie, przy ostrych zakrętach nie ma żadnego efektu przechylania w bok (wcześniej przy szybkiej wjeździe na małe rondo było to dość częstym zjawiskiem, nie mam Dynami Drive), amortyzacja genialna. Trakcja genialna. Teraz nie widzę róznicy pomiędzy moim autem, a wspomnianym wcześniej 750, jeśli chodzi o pracę zawieszenia.

 

Trochę mnie to kosztowało, ale biorąc pod uwagę właśnie koszta (stosunkowo niewielkie, gdyby doszły do tego wszystkie wahacze byłoby 2x droiżej pewnie) efekt przerósł moje oczekiwania :)

Opublikowano
Zdecydowałem się jednak na wymianę (częsci oryginalne, 23% rabatu z Niemiec więc cena bardzo dobra) kilku elementów:

- amortyzatory oraz elementy przy nich (poduszka, odboje, etc),

- drążki stabilizatora,

- 2 wahacze przednie (profilaktycznie),

- kilka gumowych elementów.

 

Efekt: R E W E L A C Y J N Y !

 

Przyznam się, że bardzo pozytywnie zakoczył mnie efekt. W końcu auto na drodze zachowuje się świetnie, przy ostrych zakrętach nie ma żadnego efektu przechylania w bok (wcześniej przy szybkiej wjeździe na małe rondo było to dość częstym zjawiskiem, nie mam Dynami Drive), amortyzacja genialna. Trakcja genialna. Teraz nie widzę róznicy pomiędzy moim autem, a wspomnianym wcześniej 750, jeśli chodzi o pracę zawieszenia.

 

Trochę mnie to kosztowało, ale biorąc pod uwagę właśnie koszta (stosunkowo niewielkie, gdyby doszły do tego wszystkie wahacze byłoby 2x droiżej pewnie) efekt przerósł moje oczekiwania :)

 

 

a nie mówiłem :lol:

 

pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.