Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, orjentuje się ktoś czy w 330d e46 podciśnienie powinno być na tyle silne (na wolnych obrotach) aby podciągać zawór (gruszkę) przy turbinie ?
Opublikowano

Tak, ale na wolnych obrotach zawór przy turbinie sam z siebie nie zadziała i nie zmieni ustawień kierownicy w turbosprężarce - jest on sterowany przez tzw 'elektrozaworek' - pressure converter.

Podlączajac samochód pod np. DIS'a można wykonać test elektrozaworka i wtedy na wolnych obrotach w odstępach kilkusekundowych ta 'gruszka' przy turbinie bedzie zmieniać polożenie zaworu z minimalnego na maksymalne.

Możesz też, dla sprawdzenia podlączyc przewód podciśnieniowy bezpośrednio do tej 'gruszki' przy turbinie.

Opublikowano
Właśnie tak zrobiłem. Podłączyłem podciśnienie bezpośrednio do gruszki i jest zbyt słabe aby ją zassać. Servo jest szczelne, pozostałe podciśnienia również. Chyba wychodzi na vacum pompę.
Opublikowano
Nie wiem jaka turbina siedzi w 330D, ale w VW wskutek zbyt spokojnej jazdy zapiekały się łopatki w turbinie i grucha nie mogła udźwignąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.