Skocz do zawartości

Przepływomierz , ekonomizer, spalanie. Proszę o POMOC!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem od niedawna posiadaczem BMW 320d(E46, 136KM) auto sprowadziłem sobie z Niemiec (jest to rok 99) i mam pytanie dotyczące spalania, przepływki i ekonomizera. Auto ma przejechane 193 tysiące kilometrów a ponad rok temu przy 170 tysiącach miało przegląd w Niemczech w serwisie BMW(wyczytałem to z książki serwisowej auta).

 

MAM 3 problemy:

 

1. A mianowicie miałem problemy z mocą ponieważ wciskając pedał gazu przy obrotach powyżej 2000 auto nie przyspieszało tak jak powinno i po przeglądni ęciu tego forum postanowiłem wymienić przepływomierz i zamówiłem MTM. Po zmianie przepływomierza dziura w przyspieszaniu zniknęła ale czuje że jeszcze nie jest tak jak powinno być z tym przyspieszeniem bo trochę wolno auto reaguje na wciśnięcie pedału gazu co może być przyczyna?? Wyczyściłem także ERG i mikrofilter (były bardzo brudne).

2. Następny problem jaki mam to ze spalaniem ponieważ auto bardzo dużo pali(średnie spalanie pokazuje mi ok. 10-11 litrów), ekonomizer czasami się zatrzymuje na jakiejś wartości i nie chce spaść do 0, lecz to tak często się nie zdarza i spada do 0. Nie wiem co może być przyczyną takiej pracy ekonomizera?? (Na starym przepływomierzu tak nie miałem bo miałem spalanie średnie ok 7.1 litra ale miałem dziurę w przyspieszeniu i ekonomizer nie dochodził nigdy do 20 litrów.)

3. I jeszcze jedna bardzo dziwna rzecz: kiedy stoję na ulicy z zapalonym silnikiem(np. na skrzyżowaniu na światłach) cyfrowy wyświetlacz funkcji spalania stale mi wzrasta(co chwile zwiększa się o 0.1) chociaż nie jadę i nie dodaje gazu (silnik pracuje na wolnych obrotach i nie mam wrzuconego biegu).

 

Zatankowałem teraz zbiornik do pełna (63 litry) i zobaczymy ile zrobię kilometrów.

 

PROSZĘ O POMOC LUDZI KTÓRZY COŚ WIEDZĄ JAK SIĘ DO TEGO ZABRAĆ. Może trzeba coś jeszcze wymienić może jakieś filtry albo sonde?? Nie mam pojęcia??

 

Dziękuje wszystkim za pomoc.

:arrow: :arrow: :arrow:

Opublikowano
prawdoodobnie bedzie trzeba zrobic jeszcze adaptacje nowej przeplywki po wymianie komp czyta jeszcze dane z tej starej uszkodzonej 2 mozliwosc wiele osob mialo problemy z przeplywkami mtm wiec moze jakas felerna
Opublikowano
Jśli chodzi o punkt 2 to uwierz że ekonomizer powinien dochodzić do 20l, oczywiście przy mocniejszym przyśpieszaniu, ale 11l średniego spalania przy twoim silniku to faktycznie jakoś sporo. Chyba że ostro piłujesz :)
Opublikowano
powiem Ci tak, tylko oryginalne części zadne inne, ja mialem mtm nowa i w koncu zdecydowalem sie na boscha bo caly czas tak jakby brakowalo jej mocy ,kolega mi taniej zalatwil, niebo a ziemia...po wymianie, wiecej nie kupie zadnych tanszych zamiennikow...no ale czlowiek na bledach sie uczy , szkoda tylko ze tak czaesto na wlasnych...
...latanie jest bogiem, predkosc nalogiem, zycie zabawa,sex podstawa...
Opublikowano
Ja też miałem tą MTM nową sadzoną i tragedia , a na dodatek nierówno chodził. Kupiłem Boscha , wgrałem od nowa sterownik silnika i jest Super. MTM to syf !!!
Opublikowano

Witam

Jesli chodzi o spalanie to zalezy jak jezdzisz, jesli pilujesz czaly czas ten silnik to calkiem normalne, jesli jezdzisz normalnie to sporo za duzo, ale tutaj tylko komp pomoze. Jesli chodzi o wzrastanie spalania gdy stoisz to jest to normalne, pewnie masz tak po wyzerowaniu spalania, po pewnym czasie gdy wynik spalania sie unormuje to to znika.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.