Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem z wentylatorem klimy po włączeniu klimy sprężarka się włącza a wentylator nie. Do kostki idą 3 kable brązowy , czarny i cienki czerwono żółty. Sprawdzałem czy dochodzi prąd do kostki i okazuje się że tylko na czarnym przewodzie jest prąd i to bez względu czy jest klima włączona czy nie nawet jak zapłon jest wyłączony to jest na nim prą . Może ktoś przerabiał podobny problem i poradzi jak zdjagnozować usterke w wyszukiwarce szukałem ale znalazłem są tylko informacje o 4 pionwych . Za pomoc będę wdzięczny.
Opublikowano

Ja właśnie się przygotowuję do ofensywy na klimę, bo nie miałem od zakupu auta jak się tym zająć. Mam WDS 2007 i sprawa wygląda następująco: czarny przewód jest podłączony bezpośrednio pod bezpiecznik nr F75 o wartości 50A. Brązowy przewód jest podłączony bezpośrednio do masy. Natomiast po żółto-czerwonym kabelku "idzie" sygnał z pinu 4 (jedyne przy sterowniku 40-pinowe złącze X60004) sterownika silnika. Z opisu w WDS wynika, że sygnał z tego kabelka wynikający z wielu czynników (temp. cieczy, prędkość jazdy, ciśnienie w układzie klimatyzacji) jest decydujący o prędkości wentylatora. W miarę postępu prac będę wracał do tego tematu.

pzdr

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
sprawdzałem dzisiaj napięćie na tym żółto czerwonym kabelku i po przekręceniu zapłonu napięćie wynosi 3,57v i nie zmienia się nawet w momencie włączenia klimy .
Opublikowano
wentylator zaczął się kręćić po dopuszczeniu gazu a i jeszcze jedno ten wentylator zaczyna pracować dopiero po ok 10-15 min jak układ się nagrzeje .
Opublikowano
wentylator ma pracować odrazu w momencie włączenia klimy. Załącza sie bieg pierwszy. Jak sie nie załącza to masz na 99% uwalony opór biegu pierwszego. Powinny być widoczne z przodu tuż za wentylatorem. Takie dwa płaskie czarne opory. Ten patrząc z przodu pierwszy od lewej jest od pierwszego biegu. Wartość wynosi 0,5 ohm i ma moc 85W. Pozdrawiam
Opublikowano
tak zgadzm się ale tak mają wentylatory 4 pinowe a te 3 pinowe sterowane są zależnie od tem otoczenia tem silnika i ćiśnienia w układzie klimatyzacji
Opublikowano
tak zgadzm się ale tak mają wentylatory 4 pinowe a te 3 pinowe sterowane są zależnie od tem otoczenia tem silnika i ćiśnienia w układzie klimatyzacji

 

.. a raczej temperatury cieczy na wyjściu z chłodnicy, ciśnienia w układzie klimatyzacji i prędkości jazdy :mrgreen: (tak dla E39 po 09.1998 podaje WDS 2007)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

A ja po wstępnym rozpoznaniu tematu znam jedną z przyczyn niesprawności klimy (wentylator) w mojej E39: jakiś cymbał (nie ma chyba innego określenia na takie coś podłączył wentylator elektryczny od wersji sprzed 09/1998, czyli taki na 4 kable, z oporami zamiast takiego na 3 kable i bez oporów sterowany z modułu silnika DME). Zastanawiałem się dlaczego jest rozcięty i zaizolowany czarny przewód przed wtyczką wentylatora. Otóż po podłączeniu wentylator kręcił cały czas na maksa nawet przy nie przekręconym kluczyku w stacyjce. Ci spece od naprawy mieli pewno zagadkę, dlaczego po podłączeniu cały czas się kręci wentylator i nie wiedząc co jest grane i nie wnikając w dalsze szczegóły po prostu odcięli całkiem zasilanie wentylatora klimy :duh: .

Czeka mnie więc teraz kupno i montaż nowego, właściwego wentylatora i sprzedaż starego, ale sprawnego - mucha nie siada, kręci jak szalony... Może ktoś potrzebuje :norty: ???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Czeka mnie więc teraz kupno i montaż nowego, właściwego wentylatora i sprzedaż starego, ale sprawnego - mucha nie siada, kręci jak szalony... Może ktoś potrzebuje :norty: ???

 

A za ile masz ten wentylator na 4 piny? :D

Opublikowano

jeżeli chcesz kupić wen na 3 piny mam konkretnych gośći uczciwych brałem od nich graty wentylator 400zł zapakowany jak należy na drugi dzień w domu DHL podam Ci link http://www.allegro.pl/item362143098_zdekompletowana_karoseria_przekladka_bmw_e39_530d.html

a to drugi http://www.allegro.pl/item359333899_wentylator_klimatyzacji_bmw_5_7_e39_e38_diesel.html od tego brałem wentylator a od tego pierwszego chłodnice , przewód i ramke chłodnic wszystko zapakowane bardzo dobrze i błyskawicznie dotarło .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.