Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Temat wałkowany milion razy ale nigdzie nie mogłem znaleźć odp na moje pytanie. Ale od początku. 2 lata temu kupiłem 520 z silnikiem M20B20. pewnego razu zaczęły falować obroty itp problemy typowe dla zagazowanego bmw. Odwiedziłem kilka zakładów wszędzie rozkładali ręce :jawdrop: . W końcu dzięki temu forum zabrałem się sam za moje auto. I co, przeczyściłem regulator biegu jałowego przepustnice uszczelniłem dolot. Auto w końcu zaczęło jeździć żadnych falowań itp :dance:. Ale tydzień temu będąc na kanale pod autem zauważyłem że widać śrubę do regulacji składu mieszanki paliwowo powietrznej w przepływomierzu od dołu która fabrycznie powinna być zaślepiona. Prawdopodobnie poprzedni właściciel coś już tu kombinował :duh: . A że ja nie lubię jak coś jest nie tak jak powinno być, wybrałem sie do stacji diagnostycznej na regulację na analizatorze spalin. A tu odpowiedź że kolo nigdy nie miał do czynienia z przepływomierzem w bmw E34 i kazał mi się wybrać do ASO. a w pobliżu niestety nie ma :worried: . Ale ktoś mi powiedział że można samemu ustawić za pomocą sondy lambda i voltomierza czy to jest możliwe? a jeżeli tak proszę o jakąś instrukcje. I czy istnieje jakieś konkretne położenie fabryczne proszę o pomoc bo nie daje mi to spokoju :mad2:
Opublikowano
Witam. Temat wałkowany milion razy ale nigdzie nie mogłem znaleźć odp na moje pytanie. Ale od początku. 2 lata temu kupiłem 520 z silnikiem M20B20. pewnego razu zaczęły falować obroty itp problemy typowe dla zagazowanego bmw. Odwiedziłem kilka zakładów wszędzie rozkładali ręce :jawdrop: . W końcu dzięki temu forum zabrałem się sam za moje auto. I co, przeczyściłem regulator biegu jałowego przepustnice uszczelniłem dolot. Auto w końcu zaczęło jeździć żadnych falowań itp :dance:. Ale tydzień temu będąc na kanale pod autem zauważyłem że widać śrubę do regulacji składu mieszanki paliwowo powietrznej w przepływomierzu od dołu która fabrycznie powinna być zaślepiona. Prawdopodobnie poprzedni właściciel coś już tu kombinował :duh: . A że ja nie lubię jak coś jest nie tak jak powinno być, wybrałem sie do stacji diagnostycznej na regulację na analizatorze spalin. A tu odpowiedź że kolo nigdy nie miał do czynienia z przepływomierzem w bmw E34 i kazał mi się wybrać do ASO. a w pobliżu niestety nie ma :worried: . Ale ktoś mi powiedział że można samemu ustawić za pomocą sondy lambda i voltomierza czy to jest możliwe? a jeżeli tak proszę o jakąś instrukcje. I czy istnieje jakieś konkretne położenie fabryczne proszę o pomoc bo nie daje mi to spokoju :mad2:

 

Pewnie był przestawiany pod gaz więc niewiele zdziałasz.

Opublikowano

srube w przeplywomierzu do regulacji mieszanki paliwowo powietrznej? Pierwsze slysze, ze taka istnieje?

O co kaman, mozesz jakies fotki wrzucic?

 

Ja sie podpinam miernikem pod sonde lambda i sprawdzam mieszanke, ale nie wiem o co chodzi z przeplywimierzem.

 

Pozatym ostatnio wstawilem, przeplywke termiczna do M20B20 zamiast klapy, dzieki uprzejmosci jednego kolegi z naszego forum.

Opublikowano
właśnie bo jeżeli nikt wcześniej nie grzebał to teoretycznie takiej nie ma bo jest ona fabrycznie zaślepiona. A znajduje się ona patrząc od dołu na przepływomierzu praktycznie na jego krawędzi w stronę przepustnicy. Jest ona zagłebiona w takim może 2 cm kanaliku i powinna być zaślepiona. Więc tak jak wcześniej wspomniałem jeżeli nikt wcześniej nie kombinował to śruby tej nie widać.
Opublikowano

no wiec teoretycznie powinien oscylowac miedzy 0,2 a 0,9 V, ale ostanio dowiedzialem sie, ze taki zwykly multimetr calej prawdy Ci nie powie poniewaz jest za wolny w swoich odczytach.

 

Polecono mi wynalazek z allegro do mierzenia skladu mieszanki np. http://allegro.pl/item360175228_wskaznik_skladu_spalin_afr_lambda_np_do_blos.html

 

Co do tej sruby to rzeczywiscie teraz zauwazylem, ze cos takiego istnieje, ale niegdy jej nie ruszalem. Swoja przeplywke klapowa wyrzucilem po strzale gazu i teraz jezdze na termicznej.

Pozdrawiam

Opublikowano
Adzio mam pytanie do ciebie. przeszukiwałem forum na temat blosa i widzę że Ty przechodziłeś przez ten temat. więc jak wygląda sprawa z parownikiem wymieniałeś na większy? i gdzie zamontowałeś blosa. bo niby jest tak ze powinno być blisko przepustnicy no ale tu trzeba troche kombinować a jak by może tak zaraz za przepływomierzem a przed krokowym niby daleko od przepustnicy ale nie wiem juz sam. Dlatego też pytam się ciebie jak to zrobiłeś u siebie :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.