Skocz do zawartości

Problem z chłodzeniem 318 TDS


bejka86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakos na poczatku marca po tym gdy wracajac z nart musialem robic co 100 km przystanki bo mi sie gotowal silnik a ze to byla sobota i niezbyt sie znam na mechanice samochodow tylko to mi pozostalo zeby jakos dojechac do domu, wymienilem termostat i wygladalo ze wszystko jest ok. W weekend majowy wybralem sie za miasto na dluzsza trase przy ostrzejszej jezdzie znow mi sie zagotowala po przejechaniu 70 km. Dzis wymienilem termostat bo tamten prawdopodobnie sie zacinal ale znowu przy odpowietrzaniu na wlaczonym ogrzewaniu na maxa lecialo zimne powietrze. Po sprawdzeniu elektrozaworow i lekkim majstrowaniu przy nich jakby sie cos odblokowalo i zaczelo leciec cieple powietrze. Zrobilem rundke zeby dobrze rozgrzac auto i znow zaczelo leciec chlodniejsze i sie zaczela grzac. Nie mam juz pomyslow co moze byc grane. Układ chlodzenia raczej jest szczelny.

 

Mieliscie podobne przypadki lub macie pomysly co i jak ewentualnie jeszcze sprawdzic?????? Jest taka opcja ze po zimie gdy przestalem jezdzic na ogrzewaniu cos sie zablokowalo, zacielo, elektrozawory przestaly przepuszczac i sie grzala???

 

Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi!!!

 

Dzieki

Pozdrawiam, Marcin Szczecin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

w zimie się nie gotował bo samo powietrze go studziło :P

winna może być wiskoza :roll: zobacz jak się kręci śmigło, jak chodzi b. lużno bez oporów to do wymiany :x

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wiskoza nie jest tak do końca jak piszesz jak chcesz sprawdzić wiskoz to zrób tak : rozgrzej konkretnie silnik , zatrzymaj sie otwórz okno przygazuj i jak puścisz gaz to ma być wyczuwalny silny ruch powietrza i coś w rodzaju szumu czy świstu a po zgaszeniu przy próbie pokręcenia wiatrakiem bedzie on się kręcił ciężko . a takie objawy jak masz że nie grzeje to nie wskazuja na wiskoze tylko na jakis ubytak płunu w układzie , lub wydmuchaną uszczelke pod głowicą . ale musiał bym zanc więcej szczegółów. jak chcesz to zadzwoń MOTO- MS Marcin S. 668 385 662
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa ogólnie. Dziś jechałem do pracy na włączonym ogrzewaniu na maxa, które działało więc elektrozawory są ok, przewody od chłodnicy były gorące i miękkie więc prawdopodobnie obieg był i termostat się otworzył. Wiatrak się włączył a wskazówka temp. stała na środku tak jak powinna. Po podniesieniu maski zobaczyłem że 1,5l butelka do której wsadziłem wężyk od zbiorniczka płynu jest pełna.

Dziś podjade do mechanika bo ponoć na chłodnicy jest jakaś śrubka od odpowietrzania i zobaczymy.

 

W każdym razie piękne dzięki za wszystkie podpowiedzi!!

Pozdrawiam Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.