Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałem dzisiaj sprawdzić stan blędów i wyszło:

08 - not defined

72 - CAN-BUS

 

Czy ktoś może mi powiedzieć o co biega.

 

Ostatnio wyszedl mi 08 i 27 ale jakoś 27 uległ skasowaniu:) 08 dalej pozostał i pojawiał sie ten nieszczesny CAN - BUS.

 

Proszę o informacje. Dzięki

Opublikowano

nie wiem czy to jest to samo ale wyglada bardzo podobnie:

 

CAN-bus czyli wymiana informacji po szynie danych w Mercedesie klasy "S" Magistrala CAN jest tak skonstruowana, że w jednej chwili nadawać może tylko jedno urządzenie. Jeśli zdarzy się sytuacja, że wiele nadajników chce wysyłać dane, wszystkie milkną i jako pierwsze rozpoczynają transmisję te urządzenia, które mają najwyższy priorytet. W Mercedesie klasy S przez samochód przebiegają dwie, a w CL nawet trzy sprzężone ze sobą szyny danych. Dane ważne dla bezpieczeństwa jazdy, na przykład z układów sterowania napędem, przepływają szyną o większej przepustowości niż sygnały dotyczące na przykład klimatyzacji. W Mercedesie klasy S magistrala przenosi (w zależności od wyposażenia auta) do 650 sygnałów sterujących około 150 funkcjami 50 urządzeń elektronicznych. Informacje te mogą być wykorzystywane przez wiele układów do najróżniejszych zadań: np. przez klimatyzację do sterowania dmuchawą, radio w celu dopasowania siły głosu, deskę rozdzielczą do pokazywania prędkości czy przez komputer pokładowy i system nawigacji do znalezienia optymalnej trasy. Auta Mercedesa klasy S i CL, obok tradycyjnych kabli miedzianych, zawierają światłowody. Przez szynę o nazwie D2B może przepływać ponad 5,6 miliona bitów na sekundę, czyli około 60 razy więcej niż tradycyjną CAN. Dzięki temu, że magistrala D2B może przenosić także sygnały audio, system nagłaśniający, urządzenie głośno mówiące oraz system nawigacji mogą korzystać z tych samych głośników. Mimo iż ciągle przybywa w samochodach nowych układów elektronicznych, dzięki cyfrowemu układowi CAN zmniejszyło się okablowanie samochodu. W poprzedniku klasy S było 3,2 km kabli ważących 56 kg, dziś znajduje się tam tylko 2,2 km przewodów o masie 39 kg. W Volvo już od roku 1999 komunikacja wszystkich urządzeń odbywa się w technice CAN -bus. Chociaż przełącznik świateł steruje siedmioma różnymi funkcjami, dochodzą do niego tylko trzy przewody: plus, masa i sygnał danych. Takim kablem połączone są wszystkie urządzenia wykonawcze. Dzięki technice CAN-bus jednym przewodem mogą być przenoszone jednocześnie w obu kierunkach dwa sygnały lub więcej. Przepływają dane - np. sterujące silnikiem lub skrzynią biegów - z szybkością 250 kbit/s oraz do modułów mających mniej istotne zadania, jak sterowanie klimatyzacją lub światłem wewnątrz samochodu - te informacje transmitowane są z prędkością 125 kbit/s.Jeśli na przykład włączone mają być tylne światła przeciwmgielne, przełącznik świateł przekazuje przez szynę danych odpowiedni cyfrowy sygnał do wszystkich modułów. Układy, do których nie jest on adresowany, ignorują te informacje. Są one odbierane prze REM (Rear Electronic Module) umieszczony w bagażniku. Układ pobudza przekaźnik, który z kolei włącza lampy przeciwmgielne. To jednak nie koniec - jednocześnie REM kontroluje ich działanie. Jeśli wszystko jest w porządku, odpowiednia informacja przepływa przez szynę danych i na tablicy rozdzielczej zapala się lampka OK. Dzięki technice CAN-bus oraz elastycznie działającym modułom, sygnał wysłany do układu REM może naprzykład spowodować włączenie tylnego światła przeciwmgielnego, gdy przepali się żarówka znajdująca się w świetle hamowania.Komunikacja wszystkich pokładowych urządzeń sterujących odbywa się poprzez CAN (Controller Area Network). Nazwa ta obejmuje zarówno magistralę, jak i protokół określający sposób przesyłania danych. CAN działa na zasadzie rozsiewczej (broadcasting), co oznacza, że informacje są wysyłane przez jedno urządzenie, a pozostałe mogą je odbierać. Ponieważ wszystkie przesyłane pakiety danych zawierają identyfikator adresata, każdy z odbiorników "wie", czy są one przeznaczone dla niego.

 

teks pochodzi ze strony

http://www.certus.pl/news.php?i=9

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano

Dzięki Kolego mar_s!:modlitwa:

I jak wiele Twoja odpowiedz mi wyjaśniła. Po prostu dzień wcześniej elektryk zakładał mi alarm. Do tego zrobił jeszcze domykanie szyb.

Zdaje mi sie, że to przez te operacje złapał ten błąd.

Najdziwniejsze jest jednak to że nie da sie go skasować.

Mam nadzieje że ten błąd nie będzie jakoś wpływał na samochód.

pozdrawiam

Opublikowano

Najdziwniejsze jest jednak to że nie da sie go skasować.

 

A czym kolega go probowal kasowac ? Jesli blad odnawialny, to znaczy ze elektyk cos popsul (wpial sie tam gdzie nie trzeba)

Xdrive

Koder

Opublikowano

Chciałem skasować przez ERASE Error.

Nie poszło. Coś czuje że musze sie przejechać do tego elektryka.

 

A ten błąd 08. Kolega dwa posty wcześniej napisał mi że świece żarowe a ostatnio ten 08 wyszedł jako air mass position....

O co tutaj chodzi?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie znalazłem taki program eTECH. Można tam sobie r o zne rzeczy posprawdzac.

Okazalo sie ze jest też diagnostyka. No i wg tego programu błędy które mi wyszły carsoftem tak mi interpretuje:

08 - działanie systemu ustawienia silnika

27 - zakres/dzialanie obwodu solenoidu regulacyjnego zaworu wylotowego

72 - niski poziom w obwodzie czujnika temperatury powietrza otoczenia

 

Jak to interpretować?

 

Ma takie oto objawy:

- 2-3 razy trzeba zakrecic zeby zapalił

- klimatronik przestaje chłodzić po pewnym dystansie -w aucie robie sie coraz bardziej gorąco.

 

Może ktoś doradzić bo elektronika to nie moja działka:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.