Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej,

 

mam na oku 318d i w związku z tym kilka pytań:

1. Podczas zapalania kręci ok. 2 sek i przed samym zapaleniem coś jakby stuknie i automatycznie auto zapala się- chodzi na wolnych obrotach. Dzieje się tak za każdym razem, jak auto jest zimne i cepłe- nie ma żadnej róźnicy.

2. Coś chyba jest nie tak z klimą, bo ustawiłem na 17 i wieje takim letnim powietrzem, a nie zimnym.

3. Być może punkt 2. jest spowodowany tym, że komputer pokładowy wskazuje + 50 stopni??? (była robiona/wymieniana chłodnica silnika i klimy)

4. Nigdy wcześniej nie jeździłem bmw z silnikem desel, więc nie wiem czy tak powinno być, ale wg mnie auto zaczyna jechać dopiero od 3tys obrotów.

5. Byłem z bratem ciotecznym, który ma passata kombi 130KM no i po pierwszej jeździe on twierdzi (jest przekonany) że jego auto ma zdecydowanie większego kopa a bmw jest mniejsze i ma tylko o 14KM mniej. Rok aut ten sam, a przebieg mniejszy bmw.

6. Wg brata bmw jest głośniejsze i "dudni w środku"- tak jakby rezonans deski,

7. Czy ten silnik jest taki sam jak w 320 136KM lub 150KM- czy można go chipować i dodać mu parę koni więcej?

 

Czy w innych takich bmw lub podobnych z silnikiem desel są podobne kłopoty/sytuacje. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, czy bmw tak mają, czy jest coś nie tak z tym modelem???

 

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Radek

Opublikowano

Nie piszesz z którego roku jast auto???

Ale posiadam taki model z 2004r 116KM/146KM.

Co do odpalania to trudno mi powiedzieć ponieważ odpala Ci poprawnie co do stuków nie wiem.

Co do klimy, to jeśli temperatura zewnętrzna jest niska to możesz odczuwać że z nawiewów leci ciepłe powietrze. Pytanie czy po wymianie skraplacza kliny/chłodnicy/ została ona prawidłowo napełniona? Lepiej sprawdzić aluminowe rurki w komorze silnika jedna z nich jest ciepła druga bardzo zimna. Jeśli nie masz pewości to lepiej jedź do klimiarza bo błąd może kosztować Cię o sprężarkę.

Początkowo moje auto miało 116kM po zmianie oprogramowania ma 146kM 340nM. Nie wkłada się żadnych ukladów scalonych tylko dokonoje się wgrania oprogramowania do kompa, ja placiłem 1 tyś. Silnik masz taki jak BMW 320 =1995cc, ale turbina jest mniejsza i trochę inne wtryski. Te auta szły na Belgię. I żaden passat nie podskoczy. Auto ciągnie od początku, ale musisz pamiętać że diesle mają ktotkie rozbiegi na biegu 1 i 2.

Co do dudnienia czy rezonansu w środku i jesli auto mialo nawet mały dzwon to pewnie poduchy pod silnikiem do wymiany. Są one bardzo wrażliwe na uderzenia. A cześniej pisałeś o wymianie chłodnic.... więc może???

Opublikowano

rocznik 2003.

 

Co do klimy, to nie moje złudzenie- jestem pewien, bo za 10min. wsiedliśmy do passata i po ustawieniu na 17stopni klima dmuchała zimnym powietrzem. Różnica była bardzo odczuwalna. Nie mam pojęcia czy klima po wymianie chłodnicy była wogóle nabita, ale wydaje mi się, że nie, bo gościu sam coś w odpowiedzi na moje pytanie, powiedział że być może trzeba ją nabić/napełnić.

Sam fachowcem nie jestem, więc zapewne zaprowadzę go do ASO na sprawdzenie i będzie jasne co to za stukanie przy starcie i dziura w mocy (z tego co wyczytałem na forum, to pewnie przepływomierz).

Co może być przyczyną, że komputer wskazuje + 50 stopni???????

 

Co do pracy silnika, to może przejadę się jakimś innym bmw 320d

 

Jak miałeś ze spalaniem przy 116KM??

 

Radek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.