Skocz do zawartości

e39 530d Trece moc przy wiekszej prędkosci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E39 530d produkcja 12/99r . Odczuwam znaczny spadek mocy przy 3 tys obr i przy 3,8 tys obrotów silnika . Dzieje sie to przy wyzszej predkosci , poprostu obroty silnika potrafia sie zatrzymac na 3,8 tys obr i stoja. Wymienilem juz elektrozawor sterujacy cisnieniem w turbinie, nic to jednak nie zmieniło . Jezdze ciagle na odbpietej przepływce poniewaz gdy jest ona zapieta to bardzo słabo sie zbiera. Czy ktos moze mi pomoc ??

Czy ktos sie spotkał z czym podobnym ??

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzieki za rade , ale nie zaleznie od tego czy przepływka jest podpieta czy nie do dziora w obrotach ciagle jest......

Przepływka byc moze tez jest uszkodzona ale w czym tkwi problem ze trace moc przy predkosci okolo 140 km/h

Opublikowano
jak masz mozliwosc to podjedz na hamownie i podlacz bunie pod kompa gdy autko jest obciazone wtedy dowiesz sie jakie realne doladowanie daje turbo, jak dzialaja wtryski, cisnienie paliwa i inne rzeczy- jednakze tak jak ktos wyzej doradzil najpierw powinienes zajac sie przeplywka gdyz ona ma bardzo duzy wplyw na moc autka jak wyeliminujesz ta usterke a autko dalej bedzaie mulowate to wtedy trzeba bedzie dalej szukac ....
Opublikowano

To ze po odlaczeniu przeplywki auto lepiej przyspiesza nie daje 100% pewnosci ze to jest przplywka. Takie info otrzymałem w ASO BMW.

Sam juz nie wiem co robic . W koncu okaze sie ze wymienie polowe czesci w samochodzie a efekt bedzie taki sam..........

Opublikowano

miałem podobnie, przy 3700 obr/min miałem wyraźny spadek mocy. Wyczyściłem oba filterki przy elektrozaworach (są dwa), poprawiło się (brak dziury przy 3700), ale mam wrażenie, że to jeszcze nie jest to. :mad2:

Komp mi nic nie wykazuje. Po prostu nie wiem już co robić...

Opublikowano
czytaj temat "brak mocy 3.0d" w dziale "zrób to sam" tam jest to opisane

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Oj nie jest to łatwe... a opis ze wskazanego linku nie do końca jest zrozumiały.

Zatem dla ułatwienia dodam: jeden jest pod rurą dolotu do turbo lewa strona silnika patrząc od przodu (odłączyć dolot do silnika(ten co idzie od błotnika), następnie odkręcić cybant na gumowej rurze przy dolocie do turbo (to co idzie od chłodnicy intercoolera), płaskim kluczem 10tką odkręcić dwie nakrętki skierowane do silnika na nich trzyma się pierwszy zawór)

Drugi to kolejne wyzwanie. :P Znajduje się po prawej stronie silnika patrząc od przodu. By się do niego dostać dla ułatwienia zdejmij obudowę pomiędzy chłodnicami a silnikiem. Zobaczysz wtedy czarno nieieską gumową rurkę ona doprowadzi Cię do drugiego zaworu. By go odkręcić musisz uzbroić się w klucz nasadowy 10tkę z przedłużką conajmniej 15 cm oraz lusterko (inaczej musisz trafiać na czuja). Zawór znajduje się pod metalową obudową pokrywy silnika, jest dokładnie identyczny jak ten poprzedni. By go wyciągnąć nie ściągaj z niego rurek, tylko samą wtyczkę od napięcia. Rurki są czarna i czarno-niebieska zdejmij je z drugiej strony nie z zaworu, bo potem nie nałożysz ich z powrotem. I tak będziesz musiał je zdjąc całkiem.

Filterków nie zdejmuj całkiem, bo pękają przy próbie ich zdjęcia. Najlepiej zdjąć tylko obudowę a sam filterek przeczyścić benzyną lub rozpuszczalnikiem przy użyciu pędzelka.

Powodzenia w razie pytań jestem do dyspozycji. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.