Skocz do zawartości

Czy to czujnik oleju??


Łukasz735

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem....Mianowice...

Pewnego razu przy odpalaniu wyskoczył mi błąd OELDRUCK SENSOR.Czyli czujnik oleju.Teraz mam taki problem iż po odpaleniu nie raz świeci ciśnienie ok 3-5sek.Nie zawsze...Co zrobić?Czy to będzie czujnik?

 

Dzięki za wypowiedzi

pozdrawiam Łukasz

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ciśnienia oleju jest czujnik na dole filtra oleju

Jest w nim taka mała dziurka, czsem zapycha się smolistym olejem co powoduje nie gaśnięcie kontrolki przez jakiś czas, problem dokuczliwy zwłaszcza jak bardzo zimno na dworze

Straczy przemyć rozpuszczalnikiem i po kłopocie :D

A komunikat jaki ci się wyświetla dotyczy czujnika od poziomu oleju w misce olejowej, najprawdopodobniej wtyczka ci zaśniedziała albo któryś przewód sie urawał

 

Pozdro

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak jest zimno...Juz mi kolego dużo pomogłeś :mrgreen: możesz mi napisać jak ten czujnik umyć?olej spuścić?tak?jak wygląda.więcej szczegółów jak możesz,będę bardzo wdzięczny :modlitwa: silnik 3.5L

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bmwe32.masscom.net/

 

Rozdział Engine/Oil Canister Replacement

 

Wygląda na to, że musisz zdjąć puszkę filtra, żeby to miało sens... W przeciwnym razie nie bardzo da się to zrobić dokładnie to raz, a dwa, to czym będziesz płukał spłynie na dół. Chyba, że Blaster ma jakiś patent...

Chłop tam wymieniał całą puchę z zaworem, ale może da się go jakoś zreanimować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a możecie mi jeszcze powiedzieć na którym z tych zdjęć znajduje się ten czujnik?

 

to jest link do strony podany przez kolegę Banol:

http://bmwe32.masscom.net/johan/oilfilter_canister/oilfilter_canister.html czy po prostu wykręcić puszkę umyć wszystko dokładnie,każdy zakamarek i skręcić?

 

aha i czy wlać nowy olej?zmieniałem jakieś 2tys km temu.chcę wiedzieć jak najwięcej żeby ten zabieg się udał...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bmwe32.masscom.net/

 

Rozdział Engine/Oil Canister Replacement

 

Wygląda na to, że musisz zdjąć puszkę filtra, żeby to miało sens... W przeciwnym razie nie bardzo da się to zrobić dokładnie to raz, a dwa, to czym będziesz płukał spłynie na dół. Chyba, że Blaster ma jakiś patent...

Chłop tam wymieniał całą puchę z zaworem, ale może da się go jakoś zreanimować.

 

@Banol :mad2: chyba pomyliles filtr oleju z czujnikiem.

W silniku M30B35 czujnik poziomu oleju znajduje sie od dolu miski olejowej (przykrecony na trzy sruby), a czujnik cisnienia oleju jest wkrecony w glowice z tylu po stronie kolektora ssacego (brazowa wtyczka z jednym przewodem).

 

Blad oeldruck sensor mogl tez ci sie zapalic jezeli kreciles rozrusznikiem na zimnym silniku (kontrolka cisnienia zgasla), silnik nie zapalil, a ty wylaczyles i wlaczyles stacyjke (kontrolka sie nie swiecila bo cisnienie jeszcze nie spadlo) a ty zaczoles znowu krecic rozrusznikiem - kontrolka sie nie zapalila wiec CC uznal ze czujnik jest uszkodzony.

Jezeli zdarzylo sie to tylko raz to nie masz sie co przejmowac.

BMW - Like No Other
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bmwe32.masscom.net/

 

Rozdział Engine/Oil Canister Replacement

 

Wygląda na to, że musisz zdjąć puszkę filtra, żeby to miało sens... W przeciwnym razie nie bardzo da się to zrobić dokładnie to raz, a dwa, to czym będziesz płukał spłynie na dół. Chyba, że Blaster ma jakiś patent...

Chłop tam wymieniał całą puchę z zaworem, ale może da się go jakoś zreanimować.

 

@Banol :mad2: chyba pomyliles filtr oleju z czujnikiem.

W silniku M30B35 czujnik poziomu oleju znajduje sie od dolu miski olejowej (przykrecony na trzy sruby), a czujnik cisnienia oleju jest wkrecony w glowice z tylu po stronie kolektora ssacego (brazowa wtyczka z jednym przewodem).

 

Blad oeldruck sensor mogl tez ci sie zapalic jezeli kreciles rozrusznikiem na zimnym silniku (kontrolka cisnienia zgasla), silnik nie zapalil, a ty wylaczyles i wlaczyles stacyjke (kontrolka sie nie swiecila bo cisnienie jeszcze nie spadlo) a ty zaczoles znowu krecic rozrusznikiem - kontrolka sie nie zapalila wiec CC uznal ze czujnik jest uszkodzony.

Jezeli zdarzylo sie to tylko raz to nie masz sie co przejmowac.

 

Pojeżdzisz trochę, poczytasz, to przestaniesz walić głową w mur. Objawy, które opisuje łukasz dotyczą tego, co opisałem. OELDRUCK to inna sprawa, niekoniecznie z tym związana. Czytałeś co napisał Łukasz a potem artykuł do którego link przesłałem? To typowy problem w m30.

 

@ Łukasz, zawór to ten, który gość wciska śrubokrętem na zdjęciu.

Edytowane przez Banol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam! :modlitwa: Ponioslo mnie troche :oops: .

Chodzilo mi o to co napisal @Blaster. W obudowie filtra nie ma czujnika. Gosciu na tej stronie opisal problem niedomykajacego sie zaworu zwrotnego. Jego problem byl taki ze po dluzszym postoju (np po nocy) kontrolka cisnienia oleju swiecila mu sie jeszcze 5-10 sekund po odpaleniu.

Komunikat oeldruck sensor dotyczy czujnika a nie samego cisnienia/braku cisnienia oleju (ten sygnalizowany jest komunikatem oeldruck motor)

Nie mowie przy tym ze naprawa/wymiana zaworu nie zalatwi problemu.

Pozdrawiam!

Edytowane przez paczmen
BMW - Like No Other
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o czujniku widzocznym na zdięciach poniżej

W m70 jes on na dole filtra oleju, myślałem że kazde e32 ma tak samo, generalnie lubi sie w nim syf odkładać jak w aucie ktoś żadko olej zmienia

Jeśli w m30jest w głowicy to ok niche jest ale problem ten sam :D

 

Kolejna sprawa to zaworki umieszczone za tymi wężami opleconymi drutem, też w skrajnych przypadkach mogą nie trzymać i po nocy olej z puszki do miski ucieka, co za tym idzie pompa potrzebuje troche czasu aby napełnić puszke(o tym pisał Banol)

Generalnie przemycie wystarczy

 

Oleju nie musisz wymieniać, popuścisz pokrywe filtra to olej do miski ucieknie, a na dole w m70 jest tylko jedna śróba aby te węże o silnika lub filtra odkręcić

 

Inna sprawa jak twój problem ma nature mechanicznego zużycia silnika lub pompy, jednak to by już musiała być niezła ruinka

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img392.imageshack.us/img392/9189/dscn8454md7.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img392.imageshack.us/img392/1682/dscn8452qp3.jpg

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie już nic nie wiem.Czyli tego czujnika nie ma tej "puszce"?Co mam w końcu zrobić.ja tez mam tak ze po nocy świeci sie parę sekund.Silnik myślę ze jest w dobrej kondycji,oleju na 10tys km nie weźmie chodzi równo i nie miałem nigdy z nim problemu.Równa i cicha praca.Czy mam pchnąć ten zawór śrubokrętem?Panowie napiszcie w jednym zdaniu co mam konkretnie zrobić :modlitwa: Będę bardzo ale to bardzo wdzięczny :D

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik masz z tyłu w głowicy tak jak paczman napisał, premyj go rozpuszczalnikiem,(mały śrubokręcik załatwi sprawe)

Jeśli nie pomorze to znaczy że puszczają zaworki w puszce, wtedy albo możesz to tak zostawić jednak jeśli problem jest mocno dokuczliwy możesz odkręcić puszke i przemyś te zaworki

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok :mrgreen: dzięki.a dokładniej gdzie szukać tego czujnika?z kanału go wypatrywać?i jak będę go już mył to po co mi śrubokręt?sorry ze zadaje tyle pytań ale chce wiedzieć cos na ten temat zeby nic nie zepsuć :?

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze tak zrobię.Wyciągnę go za tydzień jak bede w domu bo narazie samochód stoi w domu a ja jestem w Wa-wie.Wymyję go konkretnie i dam znać czy pomogło...jak coś to będę jeszcze pisał.

na razie Panowie bardzo dziękuje za wypowiedzi :handshake:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat, moze ktos podac kolory przewodow w czujniku oleju w misce? mam m50b20 i mialem zaslepke, dorwalem czujnik i chce go jakos podpiac. Jak on dziala? ponizej jakiegos poziomu podaje sygnal do CC zeby wyswietlil komunikat? czy tak jak plywak w baku liniowo podaje ile jest oleju?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak on dziala? ponizej jakiegos poziomu podaje sygnal do CC zeby wyswietlil komunikat? czy tak jak plywak w baku liniowo podaje ile jest oleju?

Jak jest za mało lub za dużo oleju to wywala komunikat na kompie

Niestety płynni nie działa a szkoda

Pozdro

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie myslalem zeby zrobic sobie tak jak jest w autach grupy vw, zeby konrolka oleju zapalala mi sie na zolto jak bedzie ta sytuacja ktora opisujesz, a na czerwono w standardzie, jak nie bedzie cisnienia.

 

masz mozliwosc podania mi kolorow przewodow idacych do wtyczki tego czujnika? u mnie jest 3 pinowe gniazdo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam...

Panowie mam problem.Końcem tygodnia będę sie brał za to ciśnienie.Szukam już tej obudowy filtra oleju.Ale mam problem :? Na allegro są same silniki M30B30,zadnego M30B35 :? I teraz pytanie do znawców.Czy ta obudowa sie nada od M30B30 do M30B35?Nie chce zadnych komplikacji po wymianie tego dlatego pytam zeby być pewnym na 100%.

 

Pozdrawiam Łukasz

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.