Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skrzynia manualna - silnik M20B20, jak wymienić olej w tej skrzyni ? i na jaki ? może posiada ktoś zdjęcie skrzyni gdzie może zaznaczyć miejsca.. Z góry dziękuje za pomoc.

oraz co z olejem w dyferencjale ? podobno nie trzeba go wymieniać, choć na pewno nie zaszkodzi. Jakieś sugestie...

Opublikowano

Skrzynia i most mają po dwa otwory – górny wlew, dolny spust (bez problemu je odnajdziesz, patrząc na obydwie obudowy).

To nie prawda, że oleju w moście nie wymienia się – wymianę oleju zarówno w skrzyni jak i w moście przeprowadza się co 60tys km, ale dobrze jest kilka razy w tym czasie skontrolować poziom oleju. Poziom sprawdzasz odkręcając wlew – czyli górny otwór (cały czas odnosi się to jednocześnie do skrzyni i mostu) – jeżeli z niego wycieknie jakaś ilość oleju, tzn. że obudowy są szczelne. Jeżeli nie wycieknie nic, to palcem trzeba „odszukać” poziom.

Chcąc opróżnić skrzynki, odkręcasz oczywiście spust.

Jeżeli chodzi o rodzaj płynów, to nie mam tu jeszcze sprecyzowanej wiedzy – jak dotąd zdawałem się na wiedzę serwisantów, ale na razie wiem tyle, że do naszych skrzyń i mostów zalecane oleje to:

- skrzynia (manualna) – ATF Dexron II (taki, jak do automatic)

- most (bez szpery!) – hipoidalny olej przekładniowy SAE 75W-90

 

(olej musi mieć aprobatę BMW)

 

Sam, po dwóch dotychczasowych wymianach w skrzyni mam Dexron III, a w moście prawdopodobnie ten SAE 75W-90

 

pozdrawiam

 

P.S.

Znalazłem gdzieś taką opinię:

„Dexron 3 is a better spec then Dexron 2. And the main difference is temperature rating. That Dexron 3 can be used anywhere that Dexron 2 is specified”

Dlatego wydaje mi się, że ten Dexron 3 w mojej skrzyni to właściwa sprawa :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
dzięki wielkie, ile mniej więcej oleju potrzebuje do skrzyni a ile do dyferencjału ? i czy aby na pewno do mojej skrzyni powinien być wlany olej ATF przeznaczony do skrzyń automatycznych ?
Opublikowano

skrzynia 1,15 litra (choć przedwczoraj do mojej niby weszło 1,3litra)

most 1,7 litra

 

Jeżeli chodzi o ATF – to właśnie do ręcznej skrzyni też stosuje się go (czerwony olej)

Czasem, ale podobno bardzo rzadko, jest zalecenie MTF – wtedy chyba tylko ASO dysponuje odpowiednim olejem.

 

Ja nie potrafię doszukać się etykiety na mojej skrzyni (z VIN’u wiem tylko, że to Getrag 240/5) – jeżeli będziesz miał okazję popatrzenia na Twoją, zwróć uwagę, czy masz naklejkę i co na niej jest – jestem ciekaw jakiego koloru będzie (czyli z jakim zaleceniem). Jeżeli będziesz mógł, będę wdzięczny, jeżeli to napiszesz.

 

pozdrawiam :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.