Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dzisiaj w potężnym korku temperatura silnika skoczyła mi gwałtownie prawie pod czerwone pole. Troszeczkę płynu wyleciało korkiem przy chłodnicy.Zatrzymałem się odrazu i odczekałem aż wystygnie. Okazało się że wentylator chłodnicy (nie mam visco) nie załącza się. Sprawdziłem już bezpiecznik (duży 50A) w schowku oraz wtyczkę połączeniową wentylatora. W tej dużej wtyczce 3-pinowej są dwa grube przewody oraz jeden cienki. Domyślam się że te grube są od zasilania wentylatora. Czy mogę go sprawdzić "na krótko" ?

 

Dodam jeszcze, że wentylator stoi w miejscu nawet po załączeniu klimy (sprężarka pracuje i chłodzi). Można go bez problemu obrócić palcami.

Opublikowano
Sytuacja wygląda troszkę inaczej niż na początku bo po wymontowaniu i podpięciu na krótko wentylator działa. Zaznaczam że zasiliłem wentylator przez moduł wentylatora (+ - 12V, sterowania nie podpinałem). Okazało się że we wtyczce od strony wiązki samochodu nie ma masy. Po przekręceniu stacyjki pojawia się 12V na plusie, około 1V na przewodzie sterującym ale masy we wtyczce brak. I teraz pytanie: Czy możliwe żeby masa była załączana przekaźnikiem? Później z ciekawości zmierzyłem rezystancję czujnika temperatury na dolnym wężu od chłodnicy. Czujnik ma przerwę. Podejrzewam, że tak ma byc gdyż zwarcie robi wtedy kiedy płyn chłodniczy się nagrzeje i trzeba załączyć wentylator. Wydaje mi się, że to jednak masa gdyż mimo niskiej temp. wentylator powinien załączyć się razem z klimą. Z jakiego punktu bierze się masa? Wiązka idzie pod szybą do środka auta.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy rozwiazales moze juz ten problem?

Mam to samo w 318d.

 

Silnik wentylatora jest sprawny.

Modul sterowania jest sprawy.

Brak jest masy...

 

Skad sie bierze masa, gdzie jej szukac?

 

Pozdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiem jak Ty, ale ja znalazlem moj problem.

Problemem okazalo sie pieprzone utlenianie przewodow.

 

Zdjecia znajduja sie tu:

http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=51&t=19&p=36#p41

Opublikowano
jeśli nie ma masy to w pierwszej kolejności czyszczenie i wymiana minusów. Możliwe, że zaraz "elektrycy" będą mówić, że nie ma sensu bo jak idzie prąd (a raczej masa)to idzie ale nie jest to prawdą. A jeśli wentylator działa "na krótko" to może być też wina czujnika temperatury. Po prostu może podawać błędne wartości.

http://www.motostat.pl/user_images/63835/icon4.png

Nawet najdalsza droga zaczyna się od pierwszego kroku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.