Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie odpuścili i dowieźli komplet punktów w III Rundzie RSP PZM - 44 Rajdzie Krakowskim. Marek i Piort Klementowiczowie jadący BMW 318 oddali jedynie Lancokoronę w drugiej, decydującej pętli rajdu.

Dzięki równej jeździe podczas całego rajdu drugie miejsce zajął Paweł Danys w Hondzie Civic Type R, tracąc nieco ponad pól minuty do lidera.

Rzutem na taśmę, po wspaniałej jeździe na ostatniej Lanckoronie na trzecie miejsce z szóstego awansował Adrian Mikiewicz w Hodzie Civic.

 

 

źródło www.rallyonline.pl

Opublikowano

Na suchym asfalcie BMW niepokonane. Brawo.

Teoretycznie nie powinni mieć szans z mocniejszymi autami.

Opublikowano
No proszę, a przednionapędowi rajdowcy twierdzą, że BMW do rajdów się nie nadaje, że to tylko dres i zimny łokieć :)
Opublikowano

Paweł Danys i Tomasz Markiewicz zostali oficjalnymi zwycięzcami trzeciej rundy Pucharu PZM - Rajdu Krakowskiego. Marka Klementowicza, najszybszego na oesach, wykluczono po badaniu kontrolnym 2 za odstępstwo techniczne. W podobny sposób zniknął z wyników Olaf Malm, dziewiąty w rezultatach on-line, najszybszy w A6.

 

zródło : /rajdy.autoklub.pl

 

Wiedziałem ze coś jest nie tak :x

Opublikowano
Marka Klementowicza, najszybszego na oesach, wykluczono po badaniu kontrolnym 2 za odstępstwo techniczne.

 

:-( Wielka szkoda. Byłem na OSie w Lanckoronie, widziałem braci Klementowiczów w akcji, oczywiście tyle co może zobaczyć kibic - czyli kilka zakrętów. Ale na tej podstawię wydaje mi się, że - wbrew temu co np. napisalni na v10.pl - nie jechał "efektownie". Jechał skutecznie. Bez boczarów, tylko po prostu tak jak trzeba i szybko. Naprawdę szybko.

 

Wielka, wielka szkoda, że został wykluczony. Ciekaw jestem za co konkretnie?

 

Tak czy inaczej - jak zauważył Allrad - Klementowicz udowodnił, że można jechać RWD równie skutecznie, albo lepiej jak FWD. ;-) (a od dawna toczę o to spór z kolegami jeżdżącymi FWD ;] )

Opublikowano
Z tego co wiem w tym isie jest dobry zawias no i silnik podłubany no i wkładka dobra :P

 

Rozmawiałem z mechanikiem, który serwisuje samochód Marka Klementowicza i oglądałem jego auto. Nie pamiętam jaki jest zawias, wiem że ma tuleje ani gumowe, ani poliuretan, tylko jakiś wynalazek NSR Racing (coś pomiędzy pierwszym a drugim). Z tego co mówił ów mechanik (notabene bardzo sympatyczny człowiek), ma też skrzynię z M3 - ze względu na zupełnie inne stopniowanie (choć nie wiem czy z taką jeździ w PPZM - wie ktoś jak to się ma do przepisów?). Nie wiem co jest zdłubane w silniku. Natomiat napewno auto jest odelżone z niemal patologicznym fanatyzmem. ;-)

Opublikowano

Pewnie mają S14 pod maską :)

Jednak mimo wszystko sensacja. Przdnionapędowa brać dostała tęgie baty. Długo na to czekałem :)

Opublikowano (edytowane)
skrzynia M3 jest dozwolona , moze ten zawias coś nie tak .

 

W jakim sensie od M3? Skrzynia ta wg. homologacji ma przełożenia podobne do 6 biegowego Hollingera do S14 bez pierwszego biegu. Seryjne M3 ma trochę krótszą jedynkę. Poza tym wg.mnie skrzynia od S14 prędzej podejdzie pod M10, M30.

 

 

Klementowicz udowodnił, że można jechać RWD równie skutecznie, albo lepiej jak FWD. ;-) (a od dawna toczę o to spór z kolegami jeżdżącymi FWD ;] )

 

"Wszystkie samochody z przdnim napędem nie mogą mieć masy mniejszej niż 975kg...

Wszystkie samochody z tylnym napędem nie mogą mieć masy niższej niż 1000kg..."- Załącznik "J" FIA 2001 samochody superturystyczne.

 

Mimo to, że wyścigi mają inna specyfikę niż rajdy to jednak widać po powyższym cytacie, że jednak różnica jest na korzyść tylnonapędówek. W FIA wiedzą o tym od dawna, a przedni napęd to tylko wymysł księgowych wielkich koncernów samochodowych :)

Edytowane przez Allrad
Opublikowano
skrzynia M3 jest dozwolona , moze ten zawias coś nie tak .

 

Cytując za Darno z forum autoklub.pl:

 

"Miał nawiercane wzmocnienia w drzwiach, dla obniżenia wagi.Decyzja bardzo kontrowersyjna. Waga samochodu klemensa minimalna ma byc 1000 kg, auto wazylo na bk2 1034 bodajze. Przepis mowi, ze z drzwi nie moga byc usuniete wzmocnienia, i nie byly, byly nawiercone."

 

I rzeczywiście, w samochodzie są ponawiercane wzmocnienia, trochę blachy pod maską... Co wydaje mi się grubą przesadą, bo ja to nawet policzyłem - na kilkuset dziurach średnicy 3cm "zarabia się" dosłownie parę kg... Imho sens takiej operacji jest dyskusyjny.

Opublikowano

Mam prawdziwe informacje więc dla sprostowania

 

Wykluczenie było za nawiercenia wzmocnień w drzwiach- w załączniku J nie jest określony taki zabieg więc decyzja bardzo kontrowersyjna. Bo jeżeli się dyskwalifikuje to musi być podany dokładny przepis

 

jeżeli chodzi o skrzynie to w 318is homologacja dopuszcza skrzynie z jedynka do tylu. Skrzynia od M3 ma faktycznie troszeczke inne przełożenie jedynki niż homologowana dlatego przełożenie w BMW Klementowicza są specjalnie dobrane do homologacji.

 

Szkoda dyskwalifikacji bo wyniki to naprawde spora sensacja!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szkoda, ze tak sie stalo, bylem naprawde zaskoczony tym wynikiem, tym bardziej, ze wszsycy kierowcy podkreslali, ze trasa byla bardzo zasyfiona i slicka, piekny wynik.
Opublikowano

heh ludzie teraz beda dorabiali swoje wersje. Auto jest złożone na szybkim wałku + program troszke większe sprężanie więc ile można na tym uzyskać? Góra to 40KM czyli wychodzi ok 170-180KM. Dawniej M3 Evo zrobione przez prodrive miało ok 300KM czyli zrobili ok 70KM więcej niż seria ale przy jakim nakładzie finansowym ( a poza tym M3 jednak ma ciekawą homologację). Tylko BMW ma duże możliwości jeżeli chodzi o przełożenia główne , ma dobrze zestopniowaną skrzynie biegów. Myśle że na wynik dużo wpłyne ło odpowiednie ustawinie zawieszenia. To jest podstawą żeby uzyskać dobry wynik.

Rajd ten pokazał że da się wygrywać BMW.

Opublikowano
no to sie wyjaśniło :wink: Ja to nie wiem czy teraz wkładac wałki ponownie czy nie. Juz raz mi po dwóch godzinach jazdy auto się rozpadło .... :mad2:

 

Jak to "rozpadło" ? :-/

A dużo powinny Ci dać te wałki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.