Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W pewnej perspektywie czasowej planuję zmianę samochodu, a że dziś miałem wolny dzień postanowiłem obejrzeć bezpośrednich konkurentów jedynki, na których ewentualnie mógłbym zamienić swoje auto (oczywiście w grę wchodzi głównie seria 1 FL - no ale porównać konkurencję zawsze trzeba) i podzielić się z Wami wrażeniami.

Odwiedziłem więc trzy salony: Volvo, Audi i BMW w Krakowie. Zacznijmy od Volvo:

Otóż miły Pan najpierw szczegółowo poinformował mnie o możliwych specyfikacjach modelu bla bla bla - potem odbyliśmy jazdę testową C30 z pakietem stylizacyjnym R i silnikiem 1.6 100 KM.

Silnik i skrzynia biegów: jak na 100KM samochód zbierał się całkiem żwawo, choć miałem wrażenie, że w porównaniu ze 115KM w BMW jest wolniejszy (szczególnie elastyczność była gorsza, a także BMW ma zdecydowanie mocniejszą górę). Sam odgłos silnika i wyciszenie było miłe. Biegi zmieniało sie całkiem przyjemnie - skrzynia pracowała podobnie jak w Fordzie Focusie II - z dosyć miłym oporem. Mimo wszystko silnik gorszy niż w BMW, zaś skrzynia jak dla mnie porównywalna choć charakter pracy zupełnie inny (chodzi o ten opór w trakcie zmieny - i skok krótszy niż w jedynce)

Zawieszenie : zawieszenie zdecydowanie miększe niż w BMW i przez to bardziej komfortowe. Całkiem przyjemnie wyciszone. Prowadzi się przyzwoicie - nawet ma trochę sportowego zacięcia, ale na pewno mniej niż jedynka.

Stylistyka, wnętrze: Jakie Volvo jest każdy widzi - mi się podoba, ale tylko na felgach 17" lub więcej - 15"wyglądają śmiesznie. Wnętrze z przodu porównywalne z BMW - miejsca z tyłu to nieporozumienie - auto typowo dwuosobowe, a tylne fotele (auto ma 4 miejsca) najlepiej złożyć i zamienić na bagażnik (bagażnik poniżej 300L) - malutki - dodatkowo ograniczony śmieszną zasłonką za dopłatą :/ Konsola środkowa fajna, ale okropnie raziły mnie dźwigienki kierunkowskazów - wyglądały tandetnie i były brzydkie. Więcej schowków niż w jedynce.

Cena: interesująca mnie konfiguracja z silnikiem 1.6 100KM wyniosła jakieś 87.000 PLN - w ramach bonusu dostałem bagażnik na narty o wartości 700 PLN - trochę kiepska oferta :/ w tej cenie było: klima automatyczna, elektryka, czujnik cofania, podgrzewane siedzenia, lakier metallic, radio z 8 głośnikami, skóra na kierownicy (wygląda tandetnie), 6 poduszek, ESP i parę dupereli.

 

Teraz pora na Audi A3 Sportback:

Silnik, skrzynia biegów: jeździłem również Audi A3 z silnikiem 1.6 102 KM - silnik jest mułowaty i nie ma żadnego porównania z jedynką. Do tego beznadziejnie brzmi, a powyżej 5 tys. obrotów poza wyciem nie dzieje się nic. Skrzynia 5 - biegowa pracuje precyzyjnie i miło.

Zawieszenie: również bardziej komfortowe niż w BMW, ale poczucie stabilności mniejsze. Ładnie wyciszone. Strasznie delikatnie pracujący układ kierowniczy, a także pedały gazu i sprzęgła - wolę jednak bardziej czuć samochód.

Stylistyka/wnętrze: auto również mi się podoba, ale to kwestia gustu. Wnętrze wykończone i wystylizowane z większym przepychem niż w jedyneczce, za to wyświetlacze (system informacyjny Audi) mniej czytelne. Wygodne fotele i podłokietnik z przodu - z tyłu nie siadałem. Bagażnik większy niż w BMW - 370L - także robi sie już z tego Audi takie mini kombi. Również raziły mnie dźwigienki kierunkowskazów - wyglądały tandetnie :/ - sporo schowków.

Cena: tu auto było droższe - miły Pan w salonie skonfigurował mi wersję za 102.000PLN. Co ciekawe mi startu konfiguracji od najbogatszej wersji Ambiente za 86.000PLN auto nie miało w wyposażeniu radia(!!!), klimatyzacji(!!!), dywaników z tyłu, podgrzewanych foteli, ani czujników cofania - czyli nic z rzeczy na których mi zależało. Za to był w sumie niepotrzebny tempomat, pakiet dla palących i czujnik zmierzchu świateł. Co ciekawe brak było kurtyn powietrznych i ESP!!!!!!!!! Tu dostałem większy upust bo troszkę ponad 2.000PLN - choć w tym miejscy warto rozważyć już nowe A4 - bazowa wersja zaczyna się od 103.000PLN.

 

Podsumowanie/porównanie do jedynki:za każdym razem gdy wsiadałem do swojej jedynki czułem się jak w domu - pozycja za kierownicą, nisko opuszczony fotel, lekki opór na kierownicy i pedałach (a także duży pedał gazu - w Volvo i Audi był pedałek, na którym nie można oprzeć całej stopy - co mi przeszkadzało), o wiele bardziej dynamiczny podstawowy silnik, bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, a w wersji po FL jeszcze lepsze materiały wykończeniowe i system Efficient Dynamic sprawiają, że marki nie zdradzę ;) Doszedłem do wniosku, że inne auta są fajne dopóki się nimi nie ruszy z miejsca :)

 

PS. mam nadzieję, że mój mały test może się komuś przydać jeśli będzie zastanawiał się nad kompaktami klasy premium.

 

AHA - dodam jeszcze, że w salonie BMW M-Cars przez około 10 minut oglądałem jedynki po FL, wsiadałem sobie, wysiadałem, zaglądałem do bagażnika, pod maskę i nikt nie raczył podejść - wziąłem więc folderki i poszedłem - obsługa w Volvo i Audi była lepsza. Pewnie olewactwo w M-Carsie wynika z braku konkurencji bo Misiak ma już tylko serwis - mimo to sytuacja jest NIEDOPUSZCZALNA i na pewno do nich po auto się nie wybiorę![/b]

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

AHA - dodam jeszcze, że w salonie BMW M-Cars przez około 10 minut oglądałem jedynki po FL, wsiadałem sobie, wysiadałem, zaglądałem do bagażnika, pod maskę i nikt nie raczył podejść - wziąłem więc folderki i poszedłem - obsługa w Volvo i Audi była lepsza. Pewnie olewactwo w M-Carsie wynika z braku konkurencji bo Misiak ma już tylko serwis - mimo to sytuacja jest NIEDOPUSZCZALNA i na pewno do nich po auto się nie wybiorę![/b]

 

he he he - przerabiałem już obsługę w M-CARS. Grigorij ma rację - rotacja wśród sprzedawców jest co chwilę... I nikt nic do końca nie wie...

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano

AHA - dodam jeszcze, że w salonie BMW M-Cars przez około 10 minut oglądałem jedynki po FL, wsiadałem sobie, wysiadałem, zaglądałem do bagażnika, pod maskę i nikt nie raczył podejść - wziąłem więc folderki i poszedłem - obsługa w Volvo i Audi była lepsza. Pewnie olewactwo w M-Carsie wynika z braku konkurencji bo Misiak ma już tylko serwis - mimo to sytuacja jest NIEDOPUSZCZALNA i na pewno do nich po auto się nie wybiorę![/b]

 

he he he - przerabiałem już obsługę w M-CARS. Grigorij ma rację - rotacja wśród sprzedawców jest co chwilę... I nikt nic do końca nie wie...

 

Ja np. nie lubię jak ktoś mi "przeszkadza" kiedy oglądam sobie samochód w salonie . Różni są klienci i dobry sprzedawca potrafi wyczuc ,czy klient chce konsultacji czy nie .

Opublikowano

Dopiszę ciąg dalszy - wczoraj raz jeszcze wybrałem się do M-cars i z bardzo miłą Panią udało mi się odbyć jazdę testową 118d FL. Wrażenia są jak najbardziej pozytywne - silnik jest dynamiczny i ładnie się zbiera - mam wrażenie, że już nie trzeba narzekać, że 118d jest za słaba. Pytałem się też o 118i - odpowiedź była taka jakiej się spodziewałem, papierowo ma lepsze osiągi jednak wrażenie w jeździe i wyprzedzaniu jest takie, że to jednak 118d jest mocniejsza. W stosunku do auta sprzed liftingu odniosłem wrażenie, że silnik jest trochę lepiej wyciszony, również zawieszenie jakby bardziej komfortowe i lepiej wybierające nierówności. Poza tym we wnętrzu lepsze materiały. Ciekawie działa system auto start-stop - na samym początku wymaga przyzwyczajenia, ale tak z dwa razy i jest nawet fajnie - jeśli rzeczywiście pomaga oszczędzać paliwo to nie warto go wyłączać.

Udało mi się też przejechać nową X5 - ta jednak mnie rozczarowała - czułem się jak w ciężarówce...jednak wybierając auto w tej kwocie zdecydowałbym się na serię 5 touring. Nie chcę się narazić, ale w porównaniu z X5 (abstrahując od super wygodnych foteli i wyposażenia) jedynka dawała zdecydowanie więcej frajdy, była milsza w prowadzeniu, i bardziej komfortowa (mam na myśli wyciszenie i zawieszenie). I co było denerwujące w X5 - po ustawieniu dobrej pozycji za kierownicą miałem mało miejsca na prawe kolano :/.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Ja wiem gdzie przyjdziesz po samochód i wyjedziesz zadowolony po raz trzeci :wink: .

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.