Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Oddalem moja Beatke do serwisu na wymiane sprzegla i dostalem jako auto zastepcze 318i z M40 starsza o 8 lat i przejechanym ponad 200 tys. Jednak mam wrazenie ze ten stary silnik jest duzo zwawszy od mojego. I w ogole auto tak jakby wydawalo sie lzejsze i przyspiesza calkiem bez wysilku. Wrazenie jest jakbym wsiadl w 320 a nie 318 . Do tej pory wydawalo mi sie ze moj motor jest bez zarzutu i chodzi jak szwajcarski zegarek. Ale teraz juz nie jestem taki pewny. A moze jest taka roznica w momentach obrotowych tych silnikow? Bo przeciez moc prawie ta sama. Tak z ciekawosci pytam :shock:
O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Jak chcesz kolego to sprzedam ci za 500 złotych z osprzętem i kompem silnik M40.Wstawisz sobie i będzie ci latała jak ta lala co ją dostałeś. :twisted2:
http://www.bmw-sport.pl/images/signatures/1868313008478371b841670.gif
Opublikowano

Obydwa E36 jak rozumiem? Jakie masz opony w swoim, a jakie są w zastępczym (podaj wszystkie parametry, nie tylko szerokość). Ile masz benzyny w baku i czy jeździłeś swoją też samemu?

 

A może M40 ma chipa :lol: bo to daje zauważalną różnicę.

 

No, jeszcze mogą być inne powody.

Opublikowano
Obydwie E36, ta zastepcza to 1991 z M40 przejechane 217 tys, moja to 1998 z M43 przejechane 89tys (naprawde tyle). Opony juz patrzylem i obie stoja na tych samych rozmiarowo gumach 205/65/15. Ta zastepcza nie wiem czy ma chipa ale raczej to malo prawdopodobne. Musze goscia zapytac jak bede oddawal. Jesli to nie chip to nie wiem o co chodzi :shock:
O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Ten gość ci prawdy nie powie kolego.A ta bunia to lata na takich doktorach ze hoho.
http://www.bmw-sport.pl/images/signatures/1868313008478371b841670.gif
Opublikowano
Ta M40 pewno ma 3x tyle przelatane, ale jako auto serwisowe biega ladnie. Twoj m43 ze wzgledu na przebieg moze byc "zamulony" postaraj sie nalac jakiegos preparatu do czyszczenia wtryskow, zrob reset kompa, jak nie zmieniales to zmien swiece i kable. Nastepnie nalej np Shell VPower i pogon auto po trasie(150km/h przez godz to minimum):twisted: . M40 to w miare dobry motor, M43 jeszcze lepszy.
Opublikowano
Ten gość ci prawdy nie powie kolego.A ta bunia to lata na takich doktorach ze hoho.

Poprostu kazde auto bylo i jest inaczej eksploatowane niema np.2 te same auta rocznik przebieg itp a i tak jedne ma lepsze osiagi a druge nie.

zalezy przedewszystkim od poczatkowego uzywania.Mam taki przyklad ale odwrotny do twojego poniewaz machanik u ktorego mialem raz auto niemogl sie na dziwic po jezdzie prubnej ze to 1.6 bo jezdzil juz kilkoma innymi i zaden niemial tak dobrego przyspieszenia a BMKE ktora mam kupile od kobiety 48 lat auto po malej kolizji wstecznym na slupie.

Niechce sie tu chwalic ale jedne choc starsze sa lepsze ale nie koniecznie poctrzebujesz od razu silnik bo i ten moze byc niewiadoma .

Opublikowano
Dokładnie, sam miałem M40 które chodziło lepiej jak nie jedno M43 a chipa żadnego nie miało. Wiadomo te silniki już swoje lata mają a różnie mogły być wcześniej traktowane.
Opublikowano
Dzieki za odpowiedzi. Chyba sie zastosuje do rad Pawelosa. Jak ja obiore mam nadzieje juz jutro to zaczne od jakiegos specyfiku do wtryskow. Moze od razu ktos cos poleci w tej materi? I jak dawkowac? Co do V - powera to wlasnie tym byla zalana jak jeszce przed padnieciem sprzegla i roznicy duzej nie czulem. No nic zaczne od chemii :mrgreen:
O Tempora! O Mores!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.