Skocz do zawartości

Probem z automatyczna skrzynia biegow - przelanczanie z 1 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam bmw e34 525tds z 91 roku automat,

 

jak samochod stoi 10 godzin na dworze rano odpalam i przez jakies 10 - 30 minut biegi idealnie przelancza, po jakims czasie tak jak by sie troche nagrzal juz sie gubi, zazwyczaj sie objawia to tym ze nie chce mi przelaczyc z pierwszego biegu na drugi, jak jade na ekonomik bieg 1 i wcisne mu guziczkiem tryb snieg to przelaczy na bieg 2 ale wtedy nie chce przelaczyc na bieg 3, co moze byc przyczyna ?

pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Przyznam się że nie wiem jak Ci pomóc,

może tylko tyle, zobacz tu:

 

www.automat.pl

 

Pozdro - Krzysiek.

 

P.S. A próbowałes podłączyć skrzynię pod kompa, może coś zblokowało komputer )jakis powazny błąd), odłącz akumulator na jakieś 15 min. i podłącz - może to coś da.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
witam bmw e34 525tds z 91 roku automat,

jak samochod stoi 10 godzin na dworze rano odpalam i przez jakies 10 - 30 minut biegi idealnie przelancza, po jakims czasie tak jak by sie troche nagrzal juz sie gubi, zazwyczaj sie objawia to tym ze nie chce mi przelaczyc z pierwszego biegu na drugi, jak jade na ekonomik bieg 1 i wcisne mu guziczkiem tryb snieg to przelaczy na bieg 2 ale wtedy nie chce przelaczyc na bieg 3, co moze byc przyczyna ?

pozdrawiam

Mialem to samo tylko ze mi zanikal bieg wsteczny. Na zimnym silniku OK ale po rozgrzaniu biegu nie bylo. Nie chce Cie straszyc ale wsystko wskazuje na pekniecie kosza pierwszego biegu lub wywalone uszczelnienie. Tak czy inaczej skrzynia na warsztat. A to juz koszta i to nie male.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

bylem na komputerze to jednoznacznie wyskakuje taki blad:

 

Skrzynia:

Błąd nr 42 Funkcja kontroli obrotów ham. awar.

Aktywny

 

wykasowalem ten blad komputerem, ale niedlugo znowu sie wlaczyl, pojechalem do sprawdzenia i znowu ten sam blad i tu moje pytanie czy ten moj komputer w miare wie co jest uszkodzone ? tzn czy na pewno to ? bo jezeli np. olej by byl juz za stary to jak by mi wykazal ? napisal by ze olej za stary czy tez takiej opcji nie ma i raczej by wyskoczyl jakis inny dziwny moze odlegly od tego tematu blad ?

 

co do mojego bledu, znajomy mi podal ze w jego rozpisce jest napisane na temat tego bledu ze:

 

skrzynia nie wie z jaka predkoscia obrotowa chodzi silnik, tzn dostaje jakies nienormalne wartosci z czujnika albo nie dostaje ich w ogole

Opublikowano

przy okazji moze ktos zna jakiegos speca niedaleko jarocina, pleszew, kalisz, ostrow, ewentualnie poznan,

bo w polecanych warsztatach nie ma za duzo,

Opublikowano
I znowu u mnie bylo dokladnie to samo. Podlaczylem auto pod kompa i skasowalem blad, przyjechalem po kilku dniach do warsztatu w celu omowienia szczegolow naprawy, przy okazji znowu sie podlaczylem do kompa i blad byl ponownie. Wg. serwisu wszystko wskazywalo bezsprzecznie na mechaniczne uszkodzenie skrzyni.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

ale u Ciebie byl ten sam blad , identyczny ?

czy tez moze jakis co wskazywal na uszkodzenie elektroniki ?

czy tez bardziej cos na mechanike wskazywal komputer ?

pozdrawiam

Opublikowano
acha i u mnie czasami jest tak ze przez 30 minut uda sie ze bledu nie ma i wtedy wszystko ok, jezdze jak chce, dusze gaz ile chce, redukcja i wszystko ladnie przelancza, tylko jak blad sie wkradnie to potem lubi sie co chwile wlanczac a u Ciebie tez tak bylo sintman ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano

A może to silnik zakłóca pracę szkrzyni - jakiś czujnik np.: obrotów wału.

Sprawdzałeś silnik na kompie - u mnie kiedys nie było połączenia na wtyczce pomiedzy pompa wtryskowa i wywalało mi błąd skrzyni. Jak jedziesz silnik nie szarpie, chodzi równo, itp....

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
ale u Ciebie byl ten sam blad , identyczny ?

Nie pamietam jaki u mnie wyskakiwal blad. Nie przekonuje Cie tez, ze masz na 100% uszkodzona skrzynie. Dziele sie jedynie doswiadczeniami a autopsji co dzialo sie z moim samochodem. Ale tak jak pisal Krzysiek, powod niekoniecznie moze lezec w samej skrzyni. Choc osobiscie jednak stawialbym na skrzynie.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

No to jak wlasnie jutro odbieram auto po naprawie skrzyni :dance: . Okazalo sie, ze mechanicznie byla i jest calkowicie jeszcze sprawna (po 360tys km :cool2: ). "Klopoty powodowal sterownik skrzyni, ktory po zagrzaniu sie auta zgrzewal sie". Tak powiedzial specjalista od tego. Wiec zamiast z gory szacowanych 5tys PLN skonczylo sie na okolo 2tys pln, w tym kilka paczek za sam olej, filtr itp. Jest tam tyle elktroniki, ze faktycznie nie zawsze machanicznie skrzynia musi byc padnieta. W gre wchodza zarowno czujniki, kabelki, wtyczki, jak i wszystkie moduly przetwarzajace informacje i sterujace. Podziele sie wrazeniami z jazdy jak juz odzyskam autko.

 

pozdro

(OO=[][]=OO)
Opublikowano

no ja tez tutaj sie nie upieram przy zadnej wersji, chce podyskutowac zeby zdobyc jakas wieksza wiedze, Krzysiek moze miec racje ze to moze jakis czujnik powodowac ten blad, bo niby ten blad 42 to faktycznie moze byc ze skrzynia nie dostaje informacji od silnika, to by byl taki czujnik chyba co jest miedzy walem korbowym a skrzynia czy cos takiego, ja sie tak dowiedzialem ale gdzie tego szukac to za bardzo nie wiem, wiecie moze gdzie sa zbierane informacje z walu krobowego o predkosci pracy silnika?

 

co do pracy to samochod nic nie szarpie, ale jak sie nagrzeje to troche faluje na obrotach tak szybko ale w malym zakresie cos jak np: 8500 - 8800 obrotow

Opublikowano
Krzysztof Presz zaplaciles 2 tys za wymiane sterownika skrzyni biegow ? z tego co widzialem na allegro to takie chodza po ok 200 - 300 zl max chyba ? czy jak to byle w Twoim przypadku ?
Opublikowano

Dokladna kalkulacje dostane odbierajac samochod. To wtedy zobacze dokladnie co zrobili, wiem, ze tez cos jeszcze z miska olejowa skrzyni bylo nie tak. Tak wiec juz niedlugo zobacze za co mam zaplacic i o ktore czesci tak na prawde chodzi. Ile w tym pracy, ile plynu, ile czesci, a ile ich wiedzy, za ktora tez musimy placic.

 

A co do allegro - nawet jak chodza po 300 to pewnie uzywki, a w to bym nigdy nie wszedl, a ja i tak nic nie zrobie z tym sam nic, do tego wiec trzeba dodac prace przy tym. Myslisz, ze przeplacilem? Warsztat polecony przez moj glowny warsztat mechaniczny, ponoc nie nabija kosztow ani ludzi w butelke. Poczekajmy z wyrokiem.

(OO=[][]=OO)
Opublikowano

tak tylko pytam z ciekawosci, jak dostaniesz rachunek i bys mogl to wypisz co i jak i ile kosztowalo, mysle ze sie przyda ludziom na forum,

nie moge powiedziec czy przeplaciles czy nie bo nie jestem specjalista w tych sprawach, jedno wiem , ze naprawy automatow sa drogie ;(

 

a co do bledow od silnika to byly takie:

 

Silnik:

Błąd nr: 10 Sterowanie - regul. prędkości (FGR)

Zwarcie do masy

 

 

Bład nr 144 Regulacja początku wtrysku

Błedny

 

 

ABS:

Bład nr 8 Zawór el - mag. lewy tył

Błędny

 

Błąd nr 21 Sterownik części ABS/ACS

Uszkodzony

 

 

Błąd nr 10 Zawór el - magn. prawy przód

Błędny

 

 

po skasowaniu błedów ABS-u ABS raz dziala a raz nie działa

 

moze ktorys z tych mam wplyw, slyszalem ze czujnik od abs'u tez jakis idzie do skrzyni czy tam ma wplyw na informowanie skrzyni

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Moim zdaniem skrzynie masz dobrą a silnik - raczej błędy w regulacji silnika - powodują występowanie błędów w skrzyni.

 

Chciał nie chciał kompy silnika i skrzyni się ze sobą komunikują i jak masz błedy w jednym to albo jedzie i nic sie nie wie bo błędy nie są poważne albo zaczyna się szukanie.

 

Te błędy początku wtrysku to do ustawienia masz kąt na pompie wtryskowej i dawkę - bo jak Ci obroty delikatnie, ale jednak, falują to masz ją ubogą lub bogatą. Ja stawiam na zbyt bogatą - tak ustawiają aby tds miał lepszego kopa co jest poważnym błędem :nienie:

 

Ten czujnik obrotów wału jest tak jak piszesz po lewej stronie komory silnika poniżej pompy ABS-u, jest dość duży, mozna go wyciągnąć ręką - tylko uwaga jak głęboko go włożysz ponownie żeby go nie urwało. On może fałszować dane i dlatego może też bujać obrotami.

 

Sprawdż przy okazji wtrysk pomiarowy czy nie leje i czy jest dobrze podłączony oraz wtyczke przy pompie wtryskowej (trzeba zdjąć kolektor ssący - zaopatrz się w nowe uszczelki do niego 6szt.). Wyciągnij te wtyczki i przeczyść, zapuść jakiś spray do elektryki, podoginaj zaciski, wetkinij i zobaczysz czy będzie poprawa.

 

Ja też juz chciałem skrzynię rozbierać a skończyło się na wyczyszczeniu wtyczki przy pompie wtryskowej - kto by pomyslał że to ma znaczenie, a miało. Nie było przejścia na jednym pinie i przerywało, skrzynia wchodziła w tryb awaryjny chociaż była sprawna, blokowało mi biegi i nic nie przełączało.

 

Napisz co i jak.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
dzieki za wypowiedz, dosc ciekawie napisales, faktycznie musze posprawdzac te rzeczy, a o tej mieszance to co to tam jest ? chodzi o spalanie ? bo wlasnie u mnie cos jest dziwne spalanie, na rezerwie przejerzdzam ok 45km, a srednio pali mi ok 15l / 100km, moze gdzies tam wlasnie lezy przyczyna
Opublikowano
Sprawdż przy okazji wtrysk pomiarowy czy nie leje

 

a tutaj to ten wtrysk pomiarowy to jest ten trzeci? co do niego dochodzi taki kabelek ? to o to chodzi ? i skad wiedziales ze leje ? ;) bo u mnie faktycznie tam jest mokro pod tym wtryskiem, myslalem ze to wezykiem od przelewow ucieka ale wymienilem i nadal mokro tam w tych zlobkach

  • Członkowie klubu
Opublikowano
chodzi o spalanie ? bo wlasnie u mnie cos jest dziwne spalanie, na rezerwie przejerzdzam ok 45km, a srednio pali mi ok 15l / 100km, moze gdzies tam wlasnie lezy przyczyna

 

Sprawdż u gościa co ma kompa do silnika i wie co zrobic aby ustawić prawidłowo dawke paliwa. Po pierwsze musi ustawić kąt wtrysku, potem dawkę. Z tym tylko że tak naprawdę to dawke ustawia sie na stole w zakładzie a komputerem ją tylko doregulowuje, ale wprawny mechanik mający o tym pojecie ustawi to na tzw.: "słuch" regulując to steelwerkiem pompy i komputerem. U ciebie pewnie ten steelwerk pompy przesuniety jest na max w strone kabiny auta i dawka też pewnie jest na maxa więc dlatego dużo pali. Zgadnę - auto jest też bardzo żywe i od razu reaguje na pedał gazu. Fajnie się jezdzi ale dużo pali i czasem troche rzuca silnikiem. Jak u Ciebie buja obrotami to może byc znak że ten steelwerk juz pada i aby auto w miare dobrze jezdziło to tak musi byc - ale to jest żle - lub sama pompa może miec juz słabe ciśnienie. Jak masz jeszcze kąt wtrysku przyspieszony o jakieś 2 stopnie tzn.: że ktoś nieżle narozrabiał.

 

Co do tego wtryskiwacza to dobrze sprawdż czy nie leje się z tych przewodów przelewowych bo ten wrtyskiwacz to coś ok. 600 zł kosztuje (taki po regeneracji boscha - można brac bez obawy z programu wymiany boscha o nazwie BX). Jak leje ten wtrysk lub z tych przewodów to po paru godzinach trochę trudniej auto pali bo zaciąga powietrze. Jak to przewody to dobrze jak wtrysk to :duh: :mad2:

 

A jeszcze coś - a jak Ci auto pali na ciepłym silniku, jak go zgasisz tak po 2-5 min. - dobrze tzn.: na dotyk czy go kręcisz tak z 5 sek. :?: :?: :?:

 

Jedz do dobrego mechanika i nie żałuj 20 zł. więcej - dobra rada - i wymagaj, jak nie zrobi to nie płać.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

  • Członkowie klubu
Opublikowano
i skad wiedziales ze leje ? ;) bo u mnie faktycznie tam jest mokro pod tym wtryskiem, myslalem ze to wezykiem od przelewow ucieka ale wymienilem i nadal mokro tam w tych zlobkach

 

bo one leją, swoje muszą wyjeżdzić a potem leją i tyle, ale to jak już ma ileś tam przejechane, u mnie też tak było, ale najpierw padła pompa wtryskowa.

 

Jaki masz przebieg taki faktyczny :?: :?: :?: i nie pisz że 180 000 km :liar: Przebieg w tds-ie może duzo podpowiedziec co Cię może czekać jeżeli chodzi o silnik i inne podzespoły.

 

Krzysiek.

 

P.S. Jak coś to dzwoń - 0603-11-35-34.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
Jaki masz przebieg taki faktyczny i nie pisz że 180 000 km Przebieg w tds-ie może duzo podpowiedziec co Cię może czekać jeżeli chodzi o silnik i inne podzespoły.

 

nie mam pojecia jaki mam przebieg, wiesz taki byl ustawiony jak kupilem, teraz ma ok 182 000, pewnie byl cofany, ale nic nie umiem o nim powiedziec wiecej, kiedys slyszalem ze idzie jakos odczytac w tym modelu prawdziwy przebieg ale nie wiem czy to prawda,

 

A jeszcze coś - a jak Ci auto pali na ciepłym silniku, jak go zgasisz tak po 2-5 min. - dobrze tzn.: na dotyk czy go kręcisz tak z 5 sek.

 

jak jest zimny , stoi po nocy 10 godzin to bardzo ciezko pali, ale jak jest nagrzany to pali idealnie "na dotyk"

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zimny zle pali bo zapowietrza sie przez ten wyciek, jak na ciepłym pali to b.dobrze - znaczy pompa wtr. jest ok i trzeba to po prostu wyregulować.

 

Pojedz do kogos kto się naprawde na tym zna i ustawi Ci tak jak w fabryce a nie żeby mocy było wiecej - bo wtedy to pali jak smok i inne rzeczy wychodzą, np.: ta Twoja skrzynia.

 

To chyba wszystko co moge Ci doradzić.

 

Napisz jak skonczysz - co było przyczyną - bo mogę się mylić.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

wymienilem filtr powietrza by byl niezle zapchany , teraz nie faluje, czasami cos tam troszke mu sie zdarzy, ale pali gorzej jak sie rozgrzeje, trzeba za pierwszym razem, ale trzeba przytrzymac go z 5 sekund, poderzewam ze pompa siada ?

 

ponoc w tej pompie to tylko jedna rzecz siada, cos co podaje paliwo takimi wypustkami ? i to cos ponoc mozna przelozyc z 524td od pompy z e28 z 84roku

?

Opublikowano

krzysiek 525tds masz racje chyba, on mi po staniu na dworze po ok 3 godzinach nie chce odpalic tak jak by faktycznie paliwa nie dostawal na poczatku, czyli wyglada na to jak by byl zapowietrzony, na wtorek jestem umowiny u goscia ktory zajmuje sie regeneracja pomp wtryskowych i wtryskow, mam nadzieje ze on mi zobaczy czy ta pompa jest jeszcze dobra i ja odpowiednio ustawi i wte wtryski od razu tez przejrzy, moze mi sie sie spalanie poprawi ;)

 

krzysiek 525tds a jakie miales objawy w automacie ze chciales rozbierac?

 

a przy okazji moj znajomy w 525tds w miejsce pompy wtryskowej sterowanej elektronicznie wymienil na taka od 524td mechaniczna , bez elektroniki i wszystko smiga ladnie, pieknie

Opublikowano

a jak myslisz czy bedzie to wlasnie wina ze sie zapowietrza? bo jak np. postoi z 30 minut po polgodzinnej jezdzie to tez troche gozej pali, ale tylko troszeczke po prostu nie od razu tylko tak po 3 sekundach, tak jak by faktycznie powietrze dostawal, mozliwe ze on sie tak zapowietrza po woli i np. po pol godziny sie tylko troche zapowietrzy a po calej nocy to jest tak zapowietrzony ze ledwo odpalam rano na jednym akumulatorze ?

czyli to raczej to bo jak myslisz moze cos z pompa ze ona cofa paliwo , ale w sumie skad wtedy by sie tam powietrze bralo, albo ze pompa moze jakos nie podaje za bardzo paliwa jak na calkiem zimnym to prawie wcale nie podaje a na cieplym to juz lepiej podaje ?

a moze filtr paliwa jest juz stary i to moze miec jakis wplyw ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.