Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam pytanie do Forumowiczów, a zwłaszcza tych którzy pracują w serwisach/salonach BMW. Jestem posiadaczem (bardzo zresztą zadowolonym) BMW E90 318i. Jak to jednak zawsze bywa mocy nigdy za wiele... Mam wersję z silnikiem 129 KM (z kwietnia 2007 roku), natomiast chyba od sierpnia 2007 roku 318i ma 143 KM. Mam w związku z tym pytanie, czy podniesienie mocy wiązało się z jakimiś zmianami mechanicznymi w silniku, czy polegało tylko na modyfikacji oprogramowania? Jeżeli natomiast został tylko zmieniony soft, to czy jest możliwość wgrania oprogramowania z wersji 143 KM do mojego silnika i podniesienia w ten sposób mocy? Kilkanaście koni to zawsze coś. W serwisie w Bielsku-Białej dowiedziałem się tylko, że różnica nawet pomiędzy 318i a 320i polega tylko na oprogramowaniu, ale nie wyrażono chęci pomocy w modyfikacji softu, mimo tego, że oczywiście chciałem zapłacić za taką usługę;)

  • 2 lata później...
Opublikowano
318i 129km a 143km to dwa zupełnie inne silniki

 

racja

 

ale

 

129km i 150km to te same silniki z wtryskiem EFi, takim samem stopniem sprezania, wielkoscia cylindra i skokiem tłoka

z tego co sie wstepnie orientowalem, to rozne sa tylko kolektory ssace. Bo wałki też sa takie same. Jak duza jest ta roznica w kolektorach, nie wiem.

Ciagle zostaje nadzieje ze zmiana softu doda mocy

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Jestem ciekawy czy rozwiązał sie problem z podwyższeniem mocy ze 129km przez zastosowanie softu czy nie prosze o odpowiedz bo sam mysle o zmianie mocy przy swoim BMW - pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
przyłączam się do pytania - zwiększył ktoś moc jakimś nowym softem? / innym kolektorem ssącym przy bmw 318i 129km?
Opublikowano
myślicie, że będzie różnica między 129 koni a 143? moim zdaniem gra niewarta świeczki. Przez miesiąc będzie Was to cieszyło, a później i tak będziecie chcieli zmienić na coś większego. Takie jest moje zdanie. 14 koni nie da Wam zadowalających efektów.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Przeczytaj przedmiot aukcji "Chip Tuning Box CYFROWY +30KM BMW 318i E92 142KM"

1. Widział ktoś kiedyś e92 318i ? ;)

2. Nie wiem skąd miałby się wziąć przyrost +30koni w tym silniku wolnossącym. Dalej jest napisane, że jest przeznaczony do benzyn, lpg i diesli i tu jest całe sedno. Taki przyrost w przypadku boxa może dotyczyć jedynie silnika 318d (bo ma turbo).

3. Nie boisz się zamontować takiego chińskiego noname za 250zł do auta za kilkadziesiąt tysięcy? Przecież takie g...o może załatwić silnik a nawet z hajcować ci auto.

4. Przeczytałem opis tego urządzenia i jestem trochę zawiedziony bo myślałem, że to cudo dodatkowo daje możliwość odbioru telewizji cyfrowej ;)

5. Podsumowując daruj sobie te urządzenie

Opublikowano

Dzięki za rzetelne i szybkie wyprostowanie, choć tak jak wspominałem, zawsze byłem sceptyczny...

 

Teraz już na 100% odpuszczam.

 

A może ktoś orientuje się czy jest inna szansa na jakieś zwiększenie mocy i momentu w tym silniku ?

Opublikowano

A może ktoś orientuje się czy jest inna szansa na jakieś zwiększenie mocy i momentu w tym silniku ?

Jest tylko pytanie czy skórka jest warta wyprawki. Przyrosty mocy będą nieadekwatne do poniesionych kosztów. Chyba, że uturbisz ale to jeszcze większe koszty. Lepiej chyba zrobić swap silnika albo sprzedać auto i kupić coś mocniejszego.

Opublikowano

Chyba, że uturbisz ale to jeszcze większe koszty. Lepiej chyba zrobić swap silnika albo sprzedać auto i kupić coś mocniejszego.

 

I właśnie w tym kierunku zmierzam, bo już się wyleczyłem z jakiegokolwiek chipowania.

Zrobię uograde softu i moze za kilka miesięcy sprzedam, bo samochód stoi już 2 miesiące na aukcjach i ogłoszeniach i tylko 3 propozycje...

1. Za działkę pod zalesienie ;)

2. 20 000 PLN mniej niż chciałbym dostać

3. 10 000 PLN mniej od ceny wyjściowej, ale od ręki :duh:

 

Uwielbiam rynek używanych samochodów w Polsce :mad2:

Opublikowano

Koledzy da rade przerobić auto z 318i na 320i i dodać trochę koni ale nic za darmo.

Pierwsza sprawa to czy silnik jest w wersji 129KM czy 143KM bo to zupełnie różne silniki.

Zamiana z 129KM na 150KM wiąże się z wymianą kolektora i zmianami w wydechu aby spaliny lepiej uchodziły.

Zamiana 143Km na 170KM wiąże się z wymianą wałka wydechowego i może zmiana wydechu.

Dodatkowo trzeba wymienić soft na taki jak w 320i.

Minusowym efektem tej pracy jest fakt że auto więcej pali i to nawet o 2 litry na 100 kilometrów.

Opublikowano
http://www.yjkcar.com/images/zzs2.jpg :D co tam 14 koni ! moze lepiej jak ok 80-100 bedzie wiecej :D

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
nie wiem , moze zly link nie do tego silnika , ale generalnie mają na stronach USA wszystko :D

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

  • 4 lata później...
Opublikowano
Co do podniesienia mocy w n43 143km to chyba kolektory ssący i wydechowy trzeba jeszcze wymienić oprócz tego walka i softa a tak na marginesie robił już ktoś taki zabieg?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.