Skocz do zawartości

Klimatyzacja Manualna TDS Bezpieczniki czy mało Freonu R12?


starterek85

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po naprawie wentylatora klimatyzacji,Odkleił sie magnes i zablokował wirnik.Przyklejenie wirnika +smarowanie i hula jak nowy.Dodatkowo przepalony rezystor-zastąpiony cewką z grubego drutu miedzianego o oporze 0,5 oma.I działa.Ale na krótko pod prostownikiem.I teraz moje pytanie.Do sprężarki klimy ani do wentylatora nie dochodzi napięcie,po zasileniu sprężarki zewnętrznym zasilaniem słychac załączający sie elektromagnes,jednak po ominięciu elektryki i podłączeniu*na krótko* niechłodzi.Nieznam stanu i ilosci zawartosci freonu,podejrzewam ze jak jest za mało R12(jesli jest w e34 inny płyn proszę mnie poprawic)to klimatyzacja się niewłączy mimo zapalonej kontrolki na przycisku klimy.Ale z drugiej strony jesli wentylator zablokował to mogły popalic sie bezpieczniki.Te po lewej stronie pod maską sprawdzone-sa wporządku.Ale może są gdzie indziej?Proszę o pomoc Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przedwszystkim sprawdz ilość czynnika. Jak masz za mało nie wystartuje! Uzupełnij a potem jak nie ruszy poszukamy dalej. Moze masz padochły czujnik ciśnienia w układzie? Albo poprostu masz za zimno na dworze. Bądz co bądz sprawdz czynnik jego ilość. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czynnik chlodniczy to R 134 a .....jak nie bedzie czynnika to nie zalaczysz klimy i wentylator tez nie bedzie chodzil ....sprawdz bezpieczniki ..to sa 30-50 A /amper/

 

ponizej 5 - 7 stopni klima sie nie zalaczy :P

 

rezystor mozna kupic tu....http://www.tme.pl/katalog/index.phtml

:roll:

Edytowane przez zbigniewst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R12, ale legalnie juz zaden warsztat nie napełnia, chyba ze nielegalnie... Jesli chcesz zmienic na 134 to zmien przy okazji wszystkie oringi.

 

w 1994r nie bylo juz R12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wkońcu R12 czy ten nowszy?Mój model jest z marca 1994.O jakich oringach mowa by wymienic?

 

masz trudnosci z czytaniem :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w E34 525 TDS z 1993r jest R 134 a. Na kompresorze klimatyzacji powinna znajdowac sie nalepka (zielona) z danymi kompresora i rodzajem czynnika w ukladzie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez lieder_r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w E34 525 TDS z 1993r jest R 134 a. Na kompresorze klimatyzacji powinna znajdowac sie nalepka (zielona) z danymi kompresora i rodzajem czynnikaw ukladzie.

 

Pozdrawiam

 

i jak nie jest walony to na klapie lub kolo chlodnicy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w E34 525 TDS z 1993r jest R 134 a. Na kompresorze klimatyzacji powinna znajdowac sie nalepka (zielona) z danymi kompresora i rodzajem czynnikaw ukladzie.

 

Pozdrawiam

 

i jak nie jest walony to na klapie lub kolo chlodnicy :P

 

Raczej na srodku przedniego pasa kolejna zielona nalepka (u mnie takze jest) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
byłem u magika co lodówki robi 20 lat,podłączył zegary i pokazały 0,2 bara,a tak jak mowil powinny 5 bar.Powiedzial ze na bank mam nieszczelna klime,i ze prawdopodobnie ta chlodniczke z przodu auta.Ma mi jutro zlokalizowac nieszczelnosc.A ja mysle ze jakby byla nieszczelna to by zadnego cisnienie nie bylo tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wracam ze sprawdzenia szczelnosci klimy.Majster wpompował do układu 6 atmosfer powietrza,zegary pokazały ze cisnienie nie zchodzi,dodał troche czynnika R134a i dopompował do 9 atmosfer i sprawdzał takim pikającym przyżądem wykrywającym ulatnianie sie czynnika,obadał złącza,włożył do kratek nawiewu i bylo oki,ale przy sprawdzaniu chlodnicy klimatyzacji urzadzenie zaczęło pikac.Powiedział żę taka chlodnica klimatyzacji w hurtowni kosztuje 530zł,a ja wyszukałem na allegro z 2 letnią gwarancją za 330zł.I teraz niewiem czy ów majster jest gosciem znajacym sie na rzeczy czy kolejnym zdziercą z włascicieli BMW.No ale jesli urządzonko zaczęło pikac to znaczy ze faktycznie jest ulatnianie no nie?Za sprawdzenie skasował 30zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
wymieniłem samodzielnie chłodnice klimy,330zł + przesyłka z allegro,dali 2 letnia gwarancje wiec powinno byc ok,klime napełniłem nie u zadnego magika tylko w serwisie napełniającym klime.Jezdze juz 2 tyg i klima chłodzi super mam nadzieje ze juz tak bedzie.Wentylator klimy palił bezpieczniki (30A) a po włożeniu zalecanego (40A) dla diesla kable sie grzały więc postanowiłem dorobic opornice z drutu stalowego przy wentylatorze,zawinieta w spirale.Na 1 bieg opornica wynosi 0,6 oma a na drugi 0,1oma i jest super,wentylator chodzi,bezpiecznik (30) niepali sie a opornica jest chłodzona cugiem wytwarzanym przez wentylator.Po co kupywac drogie rezystory które i tak sie palą po jakims czasie jak kazdy moze rezystor zrobic samemu?Pozdrawiam wrazie pytan zapraszam:)Odpowiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.